EKO Ράλλυ Ακρόπολις: 5 συν 1 πράγματα που ξεχώρισαν στον φετινό επετειακό αγώνα


Από την κακοκαιρία 'Daniel', μέχρι την υπερειδική, τους πρωταγωνιστές και τα απρόοπτα, το επετειακό EKO Ράλλυ Ακρόπολις ήταν γεμάτο ανατροπές και δράση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ - ΦΩΤΟ: ACROPOLIS RALLY MEDIA, TOYOTA GAZOO RACING
  • 11/9/2023

Έκαναν άψογα τη δουλειά τους

Ο αγώνας για τα 69 πληρώματα που πήραν εκκίνηση άρχισε την Πέμπτη, αλλά για τη διοργάνωση, από τους ανθρώπους του ράλλυ μέχρι τη FIA, τους κριτές, τους εθελοντές και τα σώματα της αστυνομίας και της πυροσβεστικής, ξεκίνησε από τη Δευτέρα.

Η εφαρμογή ενημέρωσης για τις αποφάσεις της διοργάνωσης και των αγωνοδικών δε σταμάτησε να χτυπά με ειδοποιήσεις για αλλαγές στις αναγνωρίσεις, στα περάσματα, για υπενθυμίσεις περί της ασφαλούς διεξαγωγής του αγώνα. Η πραγματικότητα είναι πως οι άνθρωποι του Ράλλυ Ακρόπολις έκαναν τα πάντα για να μην ακυρωθεί ΕΔ λόγω της κακοκαιρίας 'Daniel', παίρνοντας την (σκληρή) απόφαση να μειώσουν το μήκος δύο διαδρομών (τεσσάρων ΕΔ του αγώνα), ώστε να διασφαλίσουν πως αυτό θα ολοκληρωθεί.

Σύμμαχος σε όλο αυτό κι ο καιρός, που από την Παρασκευή έκανε το χατίρι στους πάντες να βελτιωθεί, με αποτέλεσμα η κατάσταση στις σαββατιάτικες ΕΔ να μην είναι τόσο δυσμενής όσο προβλεπόταν.

'Chapeau' στη διοργάνωση κι όλους όσοι βρέθηκαν σε καίρια πόστα για να γίνει ο αγώνας και να γίνει με ασφάλεια και όσο το δυνατόν λιγότερες «ζημιές».

Μία αλλιώτικη υπερειδική

Πριν το «κυρίως πιάτο», πήραμε την υπερειδική διαδρομή στην Πλατεία Νερού. Την τιμήσαμε, δεδομένης της ανάγκης να δούμε τι είχε να προτάξει ως «ορεκτικό» η διοργάνωση φέτος, μετά την επιτυχία του ΟΑΚΑ και της εξαιρετικής ατμόσφαιρας που δημιουργήθηκε εκεί.

Η φετινή SSS υπήρξε κάτι το διαφορετικό. Ένα υβρίδιο ανάμεσα σε αυτό που ζήσαμε στο ΟΑΚΑ το 2021, και στην επιστροφή στο WRC το 2021, στην Πλατεία Συντάγματος. Δηλαδή, και κερκίδα, και όχι πλήρη εικόνα της διαδρομής. 

Το ΟΑΚΑ δεν συγκρίνεται. Επρόκειτο για μία φαντασμαγορική εμπειρία, 60.000 άνθρωποι να ζητωκραυγάζουν σε ένα γεμάτο στάδιο όχι για ένα ποδοσφαιρικό ματς, αλλά γιατί ένας άνθρωπος βγήκε από το αυτοκίνητο και χαιρέτησε για λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό απλώς δεν μπορεί να γίνει κάθε χρόνο.

Επομένως, η επιλογή της Πλατείας Νερού ήταν μία καλή απόφαση τηρουμένων των αναλογιών και δεδομένων των συνθηκών. Ανυπομονούμε να δούμε ποια είναι η σκέψη για το 2024.

Ανίκητος

Μέσα σε ένα «δάσος» από εγκαταλείψεις, ο Kalle Rovanpera έκανε ακόμα μια αψεγάδιαστη εμφάνιση στα ελληνικά βουνά. Κατάφερε να κερδίσει 8 εκ των 15 ΕΔ του αγώνα, ολοκληρώνοντας μία ομαλή και ήρεμη συνολικά προσπάθεια, χωρίς κανένα πρόβλημα.

Η δεύτερη μέρα του αγώνα δεν ήταν η καλύτερη του Φινλανδού, αν εξαιρέσουμε τη νίκη του στην SS3, αφού η σειρά εκκίνησης δεν τον ευνόησε. Ξεκινώντας πρώτος κάθε ΕΔ, ήταν εκείνος που καθάριζε τον δρόμο, κι έτσι η 5η, η 6η κι η 7η θέση ήταν σχεδόν αναπόφευκτες.

Το Σάββατο ξημέρωσε και το «πάρτι» του 22χρονου οδηγού της Toyota Gazoo Racing ξεκίνησε, όπως δηλαδή και τα προβλήματα για τους κυρίους αντιπάλους του. Με τους Neuville και Ogier να βγαίνουν διαδοχικά από το κάδρο, η προσπάθεια του Rovanpera από εκεί κι έπειτα ήταν σχεδόν περίπατος.

Η σταθερή και γρήγορη, αλλά ταυτόχρονα προσεκτική και μετρημένη του οδήγηση, ήταν τα χαρακτηριστικά που τον έφεραν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Αν η ατυχία είχε πρόσωπο...

Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις υπήρξε ιδιαίτερα απαιτητικό, κυρίως λόγω των αντίξοων και λασπωδών συνθηκών που έφερε η κακοκαιρία 'Daniel', κι έτσι δε φέρθηκε... ευγενικά σε αρκετούς οδηγούς. Οι πέτρες, οι αυλακώσεις στον δρόμο που δημιουργήθηκαν από τη δυνατή βροχή και τα συνεχώς εναλλασσόμενα τοπία κι εδάφη, από τη σκόνη στη λάσπη κι απ' το νερό στις πέτρες, φαίνεται να δυσκόλεψαν πολλούς. Τα ατυχήματα ήταν αρκετά, τα κλαταρίσματα κι οι σπασμένες αναρτήσεις έφεραν πολλές εγκαταλείψεις και τις τρεις κύριες ημέρες του ράλλυ.

Μία τρύπα στον δρόμο του Thierry Neuville στην SS10 ήταν αρκετή για να σπάσει την εμπρός δεξιά ανάρτηση του Hyundai i20 N Rally1 του, με εκείνον να αποχαιρετά την πρωτοπορία του ράλλυ, όπως φυσικά κι οποιαδήποτε ελπίδα του για ακόμα μία νίκη στην Ελλάδα.

Μέχρι εκείνο το σημείο, ο Βέλγος έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα χωρίς προβλήματα ή κλαταρίσματα, κερδίζοντας δύο ΕΔ και φέρνοντας σταθερά καλά αποτελέσματα σε όλες τις υπόλοιπες. Η λακκούβα στην οποία πάτησε δεν αποτέλεσε ποτέ οδηγικό λάθος, οπότε το αποτέλεσμα ήταν άκρως απογοητευτικό γα εκείνον.

Γνωρίζοντας την οδηγική του ικανότητα στα χωμάτινα ράλλυ και την απεριόριστη αγάπη του για την Ελλάδα, αλλά και κοιτάζοντας ταυτόχρονα τις επιδόσεις του από την αρχή του ράλλυ μέχρι την SS10, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι επρόκειτο για μια πραγματικά άτυχη στιγμή.

Προσέχουμε για να έχουμε

«Πρώτα η ασφάλεια!» ήταν το μότο του φετινού, επετειακού Ράλλυ Ακρόπολις. Διοργανωτές και κριτές ακολούθησαν τα αυστηρότερα πρωτόκολλα τόσο στην οργάνωση του αγώνα, πριν καν εκείνος ξεκινήσει, όσο φυσικά και κατά τη διάρκεια αυτού.

Πράγματι, η ασφάλεια του κοινού και των οδηγών προέχει σε κάθε περίπτωση, κι έτσι καθ' όλη τη διάρκεια του ράλλυ υπήρχαν σαφείς οδηγίες για την ασφαλή πρόσβαση του κόσμου στις ΕΔ. Εκτός αυτού, υπήρχαν υποδείξεις σχετικά με τα σημεία στα οποία επιτρέπεται η παραμονή των fans.

Το ανεπίτρεπτο συνέβη για ακόμα μία χρονιά κι η παρουσία θεατών μέσα σε ΕΔ αποτέλεσε θέμα συζήτησης και λόγος ακύρωσης ειδικής διαδρομής, με σχόλια «αυτά γίνονται μόνο στην Ελλάδα,» να κυκλοφορούν στα social media. Είναι άδικο και κρίμα λοιπόν, η ασυνειδησία μερικών -λίγων, ομολογουμένως- θεατών να αλλοιώνει την εμπειρία της συντριπτικής πλειοψηφίας των θεατών που πραγματικά αγαπούν και σέβονται το σπορ αρκετά, ώστε να συμβαδίζουν και να συμμορφώνονται με τις οδηγίες των αρμοδίων.

Άλλωστε, αυτά είναι τα περιστατικά που θέτουν σε κίνδυνο την παρουσία του Ράλλυ Ακρόπολις στο καλεντάρι του WRC. Προσέχουμε λοιπόν, έχουμε παιδεία, για να έχουμε και αγώνα.

Έλληνες!

Καλοί οι «παγκόσμιοι», εξαιρετικά τα Rally2 που ακολουθούν όλο το πρωτάθλημα του WRC2, αλλά το Ράλλυ Ακρόπολις ανέκαθεν έχει ενδιαφέρον και για τους Έλληνες που τρέχουν, σε όλες τις κατηγορίες, ανεξαρτήτως εμπειρίας, ηλικίας, επιτυχιών και ονόματος.

Η αναφορά σε συγκεκριμένα μόνο ονόματα θα είναι είναι άδικη. Άλλωστε, για αυτο και κάναμε κάθε μέρα κείμενο για τις επιδόσεις των Ελλήνων αγωνιζομένων, που με εξαίρεση στη Γραμμένη 1 δεν είδαμε καθόλου -ως αναμενόταν- στη διεθνή τηλεοπτική μετάδοση.

Τιμή και ένα μεγάλο «ευχαριστώ» για την παρουσία, τις επιδόσεις και την προσπάθειά τους - μηδενός εξαιρουμένου.