Συνεργείο αυτοκινήτων: Οι ερωτήσεις που δεν πρέπει να κάνεις ποτέ στον μηχανικό


Για να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στις δύο πλευρές υπάρχουν κάποιοι «άτυποι κανόνες» τούς οποίους αποκαλύπτει ένας έμπειρος μηχανικός.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 26/9/2023

Για να μπορεί να μας εξασφαλίζει όσο το δυνατόν ασφαλέστερη μετακίνηση, το αυτοκίνητό μας θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση. Έτσι, η επίσκεψη στο συνεργείο είναι αναπόφευκτη και απαραίτητη, προκειμένου να πραγματοποιούνται τα προβλεπόμενα service.

Ωστόσο, εκτός από τις τακτικές και προγραμματισμένες επισκέψεις, υπάρχουν και οι έκτακτες, οι οποίες προκύπτουν εξαιτίας κάποιας βλάβης. Έτσι, ο αριθμός των συναντήσεων ανάμεσα στον οδηγό και τους μηχανικούς είναι σημαντικός με την πάροδο των ετών, καθώς δύσκολα αλλάζει κανείς συνεργείο, εκτός, φυσικά, αν δεν μείνει ευχαριστημένος από τις εργασίες (ή/και το κόστος).

Για να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στις δύο πλευρές, υπάρχουν κάποιοι «άτυποι κανόνες». Αυτό, τουλάχιστον, υποστήριξε μιλώντας στην αμερικανική έκδοση της Sun ένας έμπειρος μηχανικός, ο οποίος ανέδειξε τις δύο ερωτήσεις αλλά και μία τοποθέτηση που δεν πρέπει να κάνει ο οδηγός όταν επισκέπτεται το συνεργείο.

Η πρώτη ερώτηση που «απαγορεύεται» να τεθεί, τουλάχιστον με επιτακτικό τρόπο, είναι το «πότε θα είναι έτοιμο το αυτοκίνητο;» Αν και όλοι θέλουν να έχουν τον έλεγχο του χρόνου τους και να μπορούν να προγραμματίζουν την ημέρα τους, ο μηχανικός ξεκαθάρισε ότι στο πλαίσιο του service ή της επιδιόρθωσης μιας βλάβης, μπορεί να χρειαστεί να πραγματοποιηθούν περαιτέρω έλεγχοι ή παραγγελία ανταλλακτικών, έχοντας ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση των εργασιών. Σαφώς μια χρονική εκτίμηση μπορεί και «πρέπει» να δοθεί, αλλά όχι κάτι περισσότερο.

Η δεύτερη ερώτηση, που επίσης μοιάζει αυτονόητη για τον οδηγό, είναι το «πόσο θα κοστίσει; Ελπίζω να μη χρειαστεί να πληρώσω πάρα πολλά». Σύμφωνα με τον μηχανικό, πολλές φορές το ύφος αλλά και η απαίτηση για μια «συγκεκριμένη τιμή» είναι κάτι που μπορεί να εκνευρίσει τον υπάλληλο του συνεργείου που θα ασχοληθεί με το αυτοκίνητο και αυτό να έχει ως αποτέλεσμα να μην κάνει την καλύτερη δουλειά.

Σαφώς μια εκτίμηση κόστους, όπως και στην περίπτωση του χρόνου, είναι απαραίτητο να γίνει από πλευράς του μηχανικού, αλλά μέχρι εκεί… και χωρίς διαπραγμάτευση στην τιμή.

Τέλος, αν ακολουθήσουμε τις συμβουλές του συγκεκριμένου μηχανικού, σε περίπτωση που πάμε για πρώτη φορά στο συνεργείο, δεν πρέπει να βγει από τα χείλη μας η φράση «ήρθα σε εσάς γιατί είστε πιο κοντά στο σπίτι μου». Αυτό δείχνει ότι η επιλογή είναι καθαρά θέμα… τύχης και δεν βοηθά στο να ξεκινήσει να χτίζεται με «σωστό» τρόπο η σχέση των δύο πλευρών.

Τέλος, ένας άλλος μηχανικός «διευρύνει» τον κύκλο των «συμβουλών», αναφέροντας ότι δεν πρέπει ο οδηγός να στέκεται και να παρακολουθεί τον τρόπο δουλειάς του τεχνίτη, καθώς αυτό δείχνει έλλειψη εμπιστοσύνης και προκαλεί εκνευρισμό. «Ούτε ο ίδιος ο οδηγός θα θέλει να τον παρακολουθούν στη δουλειά του», σχολίασε χαρακτηριστικά και ξεκαθάρισε: «Επιπλέον, ποτέ μην κάνετε υποδείξεις για το πώς θα πρέπει να κάνει την επιδιόρθωση».