Όσο ρεύμα χρειαστεί η Ελλάδα το 2024, θα το «κάψει» η Κίνα μόνο για τη φόρτιση των EV!


Εντυπωσιάζει η πρόβλεψη του BloombergNEF για την ηλεκτρική ενέργεια που θα απαιτηθεί στους δημόσιους φορτιστές της ασιατικής χώρας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 23/1/2024

Η ηλεκτροκίνηση προσπαθεί να εδραιωθεί στην Ευρώπη, εν όψει και της απαγόρευσης πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με ΜΕΚ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035. Ωστόσο σε άλλες χώρες τα EV πουλάνε σαν τρελά, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλέψεις… κάθε είδους!

Στην αρχή κάθε έτους, η ομάδα μεταφορών του BloombergNEF κάνει τον απολογισμό όσων συνέβησαν στον κλάδο τον προηγούμενο χρόνο και «καταθέτει» τις προβλέψεις της για όσα θα ακολουθήσουν τη νέα χρονιά.

Στο πλαίσιο της αναφοράς που εξέδωσε πριν από λίγες μέρες, εκτίμησε ότι το 2024 θα προστεθούν 1,6 εκατ. δημόσιοι φορτιστές EV παγκοσμίως, σε σχέση με τους 1,2 εκατ. το 2023. Μάλιστα, προβλέπει ότι μόνο στην Κίνα, η κατανάλωση ρεύματος από τους δημόσιους φορτιστές θα φτάσει τις 52 TWh το 2024, όση ηλεκτρική ενέργεια χρειάζεται η Ελλάδα σε ένα χρόνο!

Η εκτίμησή βασίζεται στην πρόβλεψη ότι το 60% των παγκόσμιων πωλήσεων EV το 2024 θα πραγματοποιηθεί στην Κίνα, την ώρα που σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα υπάρξει επιβράδυνση της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση. Βασικός λόγος θα είναι η εξάλειψη σχετικών κινήτρων, ενώ υπολογίζεται και η διστακτικότητα των υποψήφιων αγοραστών.

Όσο για τις συνολικές πωλήσεις EV, η πρόβλεψη είναι για αριθμό-ρεκόρ παγκοσμίως, που θα φτάνει τα 16,7 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητο και άλλο 1 εκατ. επαγγελματικά. Το μερίδιο των ηλεκτρικών στο σύνολο των νέων αυτοκινήτων θα ανέλθει στο 20%, ενώ ο αριθμός τους στους δρόμους θα φτάσει τα 57 εκατ. έως το τέλος του 2024.

Πάντως, οι μελετητές του BloombergNEF εκτιμούν ότι θα υπάρξει ένα «ξεκαθάρισμα» στις EV startups που έκαναν την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια, με περισσότερες χρεοκοπίες αλλά και διαδικασίες εξυγίανσης.

Πηγή: BloombergNEF

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

2024: Πώς θα κινηθούν οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων - Τα δεδομένα για τα EV

Έρευνα: Ένας στους δύο κατόχους EV στρέφεται σε θερμικό στην επόμενη αγορά του

Έρευνα: Πόσοι Έλληνες οδηγοί θα έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το 2035