Επίσημο: Τέλος τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε μετά από ψηφοφορία την πλήρη κατάργηση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Αγώνας δρόμου για την εγκατάσταση 1.000.000 φορτιστών.

  • 9/6/2022

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε μετά από ψηφοφορία την πλήρη απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά, βάζοντας τέλος στα «όνειρα» όσων περίμεναν να μετατοπιστεί για αργότερα η συγκεκριμένη ενέργεια.

Οι εκπρόσωποι των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεώρησαν πως η καθυστέρηση της επιβολής της απαγόρευσης θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην επίτευξη των κλιματικών στόχων που έχουν τεθεί.

Παράλληλα εγκρίθηκε η μείωση των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων κατά 55% μέχρι και το 2030 αναφορικά με τις τιμές του 2021 και αυτό "πιέζει" ακόμα περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να κάνουν πιο εντατικά βήματα προς τον εξηλεκτρισμό του στόλου τους μέχρι και το τέλος της δεκαετίας.

Πλέον μετά την ψηφοφορία το "μπαλάκι" περνάει στα κράτη-μέλη όπου μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρξει διαπραγμάτευση ώστε να καθοριστεί η τελική μορφή που θα πάρει ο νόμος. Θυμίζουμε πως η πρόταση των αυτοκινητοβιομηχανιών ήταν να προχωρήσουν στη μείωση έως και 90% των εκπομπών CO2 μέχρι το 2035, αντί του 100% που είχε προτείνει η Επιτροπή το 2021.

Ο Γερμανός Ευρωβουλευτής Jens Gieseke μίλησε την ανάγκη που υπάρχει για καινοτομία από την πλευρά των αυτοκινητοβιομηχανιών στον τομέα των εναλλακτικών καυσίμων ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει τους κινδύνους που ελλοχεύουν για χιλιάδες θέσεις εργασίας από αυτή τη βίαιη μετάβαση.

Από την άλλη, οι Πράσινοι τόνισαν ότι είναι ανάγκη να γίνουν μεγάλα βήματα στον τομέα των μεταφορών αφού οι έρευνες δείχνουν ότι το 15% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη Ευρώπη προέρχονται από την κίνηση των οχημάτων στους δρόμους.

Τέλος η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διατήρησε τη δέσμευσή της για εγκατάσταση 1.000.000 σημείων φόρτισης μέχρι το 2025. Ο συγκεκριμένος στόχος είναι ακόμα μακριά και πρέπει να γίνουν «άλματα» ώστε να επιτευχθεί, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι μέχρι σήμερα ο αριθμός των φορτιστών δεν έχει φτάσει ούτε τις 400.000.