ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ
2018 ΚΙΝΑ

O «Kόκκινος Δράκος» ρυθμιστής στο car sharing και την ηλεκτροκίνηση 8/2

  • img

Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

Στην Ελλαδίτσα της «αρπαχτής» και του «ότι δηλώσεις είσαι» τίποτα δεν πρόκειται να πάει πιο πέρα. Και για αυτό δεν φταίνε οι πολιτικοί μας αλλά η ίδια μας η νοοτροπία.

Τρολάρουμε λες και είμαστε η πιο hi end χώρα του κόσμου όταν ακούμε για παράδειγμα ότι ένα Κινέζικο fund θα μπει στο μετοχικό κεφάλαιο μια αυτοκινητοβιομηχανίας, θεωρώντας ότι αυτό θα ρίξει την ποιότητα κατασκευής ή τέλος πάντων θα αλλοιώσει τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά της όπως τα ξέραμε.

Μα αγαπητοί, αμφιβάλει κανείς εάν στον δρόμο της Volvo δεν βρισκόταν η Geely - πιθανότατα- ότι θα είχε την τύχη της SAAB; Και ερωτώ: Πότε τα σύγχρονα Volvo ήταν καλύτερα; Με το παλαιό ιδιοκτησιακό καθεστώς (Ford Motor Company) ή σήμερα όπου έχοντας τα ανάλογα κεφάλαια οι Σουηδοί μεγαλουργούν κατασκευάζοντας αυτοκίνητα όπως τα XC90, XC60, αλλά και το άρτι αφιχθέν ΧC40.

Βεβαίως, η Volvo δεν είναι το θέμα μας, αλλά το πού έχει φθάσει αυτός ο γίγαντας που λέγεται Κίνα.

Οι Κινέζοι λοιπόν, δεν είναι μόνον πρωτοπόροι στο θέμα της ηλεκτροκίνησης αλλά έχουν αναπτύξει και πολλές τεχνολογίες στο κομμάτι των υπηρεσιών.

Για παράδειγμα ο εντόπιος κολοσσός Didi Chuxing έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο ηλεκτρικής φόρτισης αυτοκινήτων σε συνεργασία με 12 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίας μεταξύ των οποίων η «συμμαχία» Renault-Nissan-Mitsubishi και οι τοπικοί συνεργάτες της Ford Motor Company.

Μάλιστα, η Didi, που εξαγόρασε από το 2016 τα δικαιώματα της Uber στην Κίνα (big deal) δήλωσε ότι θα δημιουργήσει ένα «ανοιχτό νέο ενεργειακό σύστημα διαμοιρασμού αυτοκινήτων-car sharing» το οποίο και θα επιτρέπει στα μέλη του να χρησιμοποιούν οχήματα… on demand μέσω μιας ειδικά σχεδιασμένης εφαρμογής. Δηλαδή από το σχετικό application θα μπορείς να βλέπεις on line τα διαθέσιμα προς ενοικίαση αυτοκίνητα και να επιλέγεις εκείνο που σε εξυπηρετεί εκείνη τη δεδομένη στιγμή, ενώ το κόστος της χρήσης θα είναι ανάλογο του πόσο το έχεις χρησιμοποιήσει…

Αν οι υπηρεσίες car sharing είναι η επόμενη μέρα στην αυτοκίνηση, τα νέα μοντέλα χρήσης αυτοκινήτου, όπως το pay-per-use, δηλαδή πληρώνεις μόνον για την χρήση που έχεις κάνει στο όχημα, είναι δεδομένο ότι συνταράσσουν το παραδοσιακό μοντέλο της ατομικής ιδιοκτησίας, παράλληλα με την εισβολή την 5ετία 2020-2025 των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων νέας γενιάς μαζί με τους εναλλακτικού τρόπους μετακίνησης!

Οι αυτοκινητοβιομηχανίας που δίνουν τον τόνο στην παγκόσμια αγορά επισπεύδουν τις διαδικασίες προκειμένου να είναι πανέτοιμες στις υπηρεσίες car sharing με την Daimler να έχει διαθέσιμη την υπηρεσία Car2Go και τον όμιλο BMW να έχει απορροφήσει από τον περασμένο μήνα την DriveNow.

Σημειώστε, ότι η συμμαχία «Renault-Nissan-Mitsubishi» δήλωσε πρόσφατα ότι θα επενδύσει μέχρι και 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε διάστημα πέντε ετών για να προσαρμοστεί ταχύτατα σε αυτές τις νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Επιστρέφοντας στην κινέζικη Didi,  να σας πούμε ότι ήδη έχει ανακοινώσει ότι σε αυτό το νέο δίκτυο θα συμμετέχουν επίσης οι κορυφαίες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων, συγκεκριμένα η BAIC BJEV, οι Changan Automobile Group και Zotye Automobile (συνεργάτες της Ford), η Chery Automobile, η Geely Auto, η KIA Motors, κ.α.

Να σημειώσουμε εδώ πώς πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο κονσόρτσιουμ και για μια τεράστια αγορά όπου η ηλεκτροκίνηση έχει εισχωρήσει για τα καλά. Στην Κίνα το 2017 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in οχημάτων το 2017 σημείωσαν αύξηση 60 % φθάνοντας στις 490.000 οι ταξινομήσεις μέχρι και τον Νοέμβριο!

Εκ μέρους της Didi στελέχη της δηλώνουν ότι η συνεργασία δεν αφορά μόνο στην παροχή ηλεκτρικών οχημάτων στο κονσόρτσιουμ «Renault-Nissan-Mitsubishi», αλλά και στη διερεύνηση και άλλων επιχειρηματικών ευκαιριών στις υπηρεσίες car sharing.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η δήλωση του Ogi Redzic ανώτερου αντιπροέδρου των υπηρεσιών Connected Vehicles and Mobility Services της «Renault-Nissan-Mitsubishi».

«Η συνεργασία αυτή συμβαδίζει με την επέκταση της συμμαχίας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, της αυτονομίας, της συνδεσιμότητας και των νέων υπηρεσιών αυτοκίνησης». Ήτοι, στο άμεσο μέλλον της αυτοκίνησης…

Κλείνοντας, αξίζει να σταθούμε και στην έκθεση της Global Market Insights που αναφέρει ότι η παγκόσμια αγορά κοινής χρήσης αυτοκινήτων αναμένεται να φτάσει τα 16,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2024, από μόλις 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2015 με την Κίνα να αναμένεται να σημειώσει ταχεία ανάπτυξη.

Πάντως η Didi, η οποία κυριαρχεί στην αγορά της Κίνας, έχει ήδη ανακοινώσει σχέδια για τη δημιουργία εγχώριου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στοχεύοντας να διαθέσει 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2020, όταν τον Νοέμβριο, περίπου 260.000 ηλεκτρικά οχήματα φόρτιζαν από το δίκτυό της.

Είναι προφανές, ότι οι εξελίξεις είναι μπροστά και εμείς ουραγοί και δυστυχώς αυτό δεν έχει να κάνει μόνον με το αυτοκίνητο….

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • 2018 ΚΙΝΑ 8/2

    Η Κίνα "ρυθμιστής" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

    Οι νέοι τρόποι χρήσης του αυτοκινήτου συνταράσσουν τα θεμέλια της παραδοσιακής ιδιοκτησίας, ταρακουνώντας και τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, με την Κίνα να είναι ένα βήμα εμπρός.

  • 23/1

    Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα

    Μπορούν τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης να 'προσαρμοστούν' στις κυκλοφοριακές ιδιαιτερότητες της κάθε γωνιάς του πλανήτη;

  • 15/1

    Κερδισμένοι ή Χαμένοι;

    Το 2017 έφυγε αφήνοντας τα σημάδια της κρίσης που απ΄ ότι φαίνεται έχει επικαθήσει για τα καλά στην “ατμόσφαιρα” αυτής της χώρας επισκιάζοντας τα πάντα: Τους πολίτες που όσο και εάν επιστρατεύσουν την εναπομείνασα ικμάδα αισιοδοξίας δεν μπορούν να δουν το &ldquo...

  • 8/1

    Όμηροι της λευκής απεργίας των εξεταστών και της αδιάφορης στάσης του ΥΜΕ

    Απαγορευτικό στα διιπλώματα από τους υπαλλήλους του ΥΜΕ, που απέχουν των καθηκόντων τους αντιδρώντας στην περικοπή του επιδόματος των 240 ευρώ...

  • 2/1

    Πόσο έτοιμοι είμαστε για τέλη εισόδου στο κέντρο των Πόλεων;

    Αντέχει η επιβαρρυμένη ελληνική κοινωνία ένα ακόμη χαράτσι για την είσοδο στις μεγαλουπόλεις το οποίο θα έχει μόνον εισπρακτικό χαρακτήρα χωρίς να βελτιώνει την καθημερινότητά μας;

  • 25/12/2017

    Γιατί η Κίνα θα γίνει η... Σαουδική Αραβία των μπαταριών

    Πίσω η ανάγκη για πιο “καθαρά” αυτοκίνητα προκειμένου να επιτευχθούν οι ολοένα και πιο αυστηρές περιβαλλοντικές νόρμες κρύβεται ένα γεωπολιτικό παιγνίδι που έχει ως στόχο τη σταδιακή απεξάρτηση από το πετρέλαιο, με την χώρα του "Κόκκινου Δράκου" να καθίσταται...

  • 18/12/2017

    Η κλιματική αλλαγή και πώς τη βιώνουμε

    Τη στιγμή που στην Ευρώπη λαμβάνονται πολιτικές που στοχεύουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα οικονομικά συμφέροντα αποτελούν και πάλι ανασταλτικό παράγοντα προκειμένου τα κράτη μέλη του ΟΗΕ να δεσμευθούν σε κοινές δράσεις ώστε να παραδοθεί ένας καθαρός πλανήτης στις...

  • 11/12/2017

    Οι "αυταπάτες" ενός... success story

    Συνεχίζοντας την ίδια στρεβλή πολιτική της υπερφορολόγησης που έχει στεγνώσει την αγορά, η κυβέρνηση ενώ βλέπει να μειώνονται τα έσοδα λόγω πτώσης της κατανάλωσης εν τούτοις παραμένει αδιάφορος θεατής, επιμένοντας στην λαϊκίστικη πολιτική της διαμοίρασης κοινωνικών μερισμάτων...

  • 29/11/2017

    Πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας

    Είμαστε η μοναδική ή έστω από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες όπου δεν υφίσταται ανταποδοτικότητα στην καταβολή τελών κυκλοφορίας στους πολίτες.

  • 17/11/2017

    We are back!

    Το Car and Driver επιστρέφει στα περίπτερα έπειτα από μια παρένθεση μερικών μηνών, χρονική περίοδος που ήταν αναγκαία και ικανή ώστε να προετοιμαστεί η διάδοχος κατάσταση για την επανακυκλοφορία του στην Ελληνική αγορά.