2022 Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG 2WD – Test Drive: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο crossover


Τo επανασχεδιασμένο Skoda Karoq έρχεται στην αγορά σε μια εποχή όπου τα χρήματα δεν περισσεύουν, όπως λέμε, και όπου η ανάγκη για να αποκτήσουμε ένα καινούργιο μοντέλο με τα περισσότερα δυνατόν πλεονεκτήματα σε σχετικά προσιτή τιμή παραμένει επιτακτική.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 2/7/2022

Οι σχεδιαστές της Skoda εφάρμοσαν μια πιο ενδιαφέρουσα επιλογή τους στο Karoq, αναφορικά με την επανασχεδίασή του. Τα σχεδόν πέντε χρόνια που πέρασαν από την παρουσίασή του είχαν αρχίσει να φαίνονται στην όψη του, παρά το γεγονός ότι το crossover μοντέλο είχε μια αρκετά στιβαρή μορφή στο αμάξωμά του.

Επέλεξαν να του προσδώσουν το στυλ που να παραπέμπει σε αυτό της καινούργιας γενιάς της Fabia. Έτσι, στο εμπρός μέρος του, η μάσκα και η γρίλια αυτής είναι ευρύτερη και εξαγωνική, ενώ για πρώτη φορά στο μοντέλο διατίθενται full-LED φώτα, στον προαιρετικό εξοπλισμό του. Επίσης, το άνοιγμα στον εμπρός προφυλακτήρα είναι μεγαλύτερο και ενιαίο, προσθέτοντας στη γενικότερη εικόνα του. 

Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές αφορούν τόσο στα εκεί φωτιστικά σώματα όσο και στον προφυλακτήρα και στο μικρό σπόιλερ στην κορυφή του αμαξώματος. Γενικά, θα λέγαμε ότι το επανασχεδιασμένο Karoq είναι πιο αεροδυναμικό από πριν και αυτό φαίνεται. Όμως, μην θεωρούμε ότι αυτό είναι μόνο μια εντύπωση που σχηματίζουμε. Ισχύει στη πράξη.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Skoda, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας του οχήματος έχει βελτιωθεί κατά 9% σε σχέση με πριν, φτάνοντας πλέον το 0,30. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο μόνο σε πολύ υψηλή ταχύτητα κίνησης, όμως το αισθητικό όφελος από τη διαδικασία επανασχεδίασης είναι διαρκώς εμφανές. Τολμούμε να πούμε ότι το Karoq δείχνει πιο «σπορτίφ» (sic) από πριν, έστω και εάν αυτό το στοιχείο είναι παράταιρο με τον γενικότερο χαρακτήρα του.

Η τσεχική εταιρεία προσφέρει το μοντέλο με επιπλέον δύο χρωματισμούς για το αμάξωμα και με νέας σχεδίασης τροχούς ελαφρού κράματος οι οποίοι συμβάλλουν, επίσης στη βελτίωση της αεροδυναμικής αλλά και στο στυλ του οχήματος. Οι προσφερόμενες διαστάσεις τους είναι από 17 έως 19 ίντσες.

Εσωτερικά

Ο στόχος των ανθρώπων της Skoda ήταν να χρησιμοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα ανακυκλωμένα υλικά εντός του αυτοκινήτου. Έτσι, όπως ανακοινώνεται, στην προαιρετική εξοπλιστική έκδοση «Eco Pack» το ύφασμα των καθισμάτων είναι από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη προσπάθειά τους δεν περιορίστηκε μόνο σε αυτήν την εκδοχή του μοντέλου αλλά και στις υπόλοιπες διαθέσιμες. Για να μπορέσει το Karoq –το  δεύτερο κατά σειρά δημιουργίας crossover/SUV μοντέλο της εταιρείας (στην πρόσφατη χρονική περίοδο) μετά το Kodiaq–, να παραμένει ανταγωνιστικό και να διατηρήσει τις πωλήσεις του στην ευρωπαϊκή αγορά, ήταν απαραίτητο να επικαιροποιηθούν (τουλάχιστον) τα στοιχεία του εξοπλισμού του.

Έτσι, προστέθηκε σύστημα τριζωνικού κλιματισμού (προαιρετικά), υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός αποχρώσεων στον εσωτερικό φωτισμό, αυξημένη, προσφερόμενη ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων στην ταπετσαρία του εσωτερικού, όπως και αναβαθμισμένα σε αντιληπτή ποιότητα υλικά στο ταμπλό.

Πέραν αυτών, στον εξοπλισμό (βασικό και προαιρετικό) τού επανασχεδιασμένου μοντέλου υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα διασυνδεσιμότητας από πριν χάρη στην ενσωματωμένη κάρτα e-SIM.

Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται και με το «Virtual Cockpit» το οποίο διαθέτει στον πίνακα οργάνων έγχρωμη οθόνη είτε 8,0 ιντσών είτε 10,25 ιντσών, αναλόγως του επιπέδου εξοπλισμού.

Η Skoda δίνει τη δυνατότητα στους υποψήφιους αγοραστές να επιλέξουν προαιρετικά το σύστημα «VarioFlex» στο πίσω κάθισμα. Το τελευταίο, ουσιαστικά, αποτελείται από τρία καθίσματα τα οποία έχουν αναλογία 40/20/40.

Μπορούν να μετακινηθούν εμπρός πίσω ανεξάρτητα μεταξύ τους ή ακόμα και να αφαιρεθούν πλήρως από το όχημα. Εκτός από τη μεγαλύτερη πρακτικότητα που δίνει το σύστημα στην μεταφορά αποσκευών και επιβατών, αυξάνει και τον συνολικό χώρο αποσκευών στα 1.810 λίτρα, σύμφωνα με την εταιρεία.

Υπάρχουν αλλαγές στην οδική συμπεριφορά του;

Η απάντηση είναι αρνητική αναφορικά με την γενικότερη αίσθηση που δίνει στον οδηγό, εάν επικεντρωθούμε σε αυτόν από. Όμως, το γεγονός πως έχει αναβαθμιστεί γενικότερα, σού δίνει την αίσθηση ότι αυτό συμβαίνει και με την ανάρτησή του (σημ.: γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω).

Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι η απορροφητικότητά της είναι πολύ καλή, τόσο όταν το Karoq περνά από μικρές ή ευρύτερες σε έκταση κακοτεχνίες του δρόμου, όσο και ανεξαρτήτως της μικρής ή μεγαλύτερης ταχύτητας με την οποία διέρχεται από αυτές. Ιδίως όταν κινείσαι σε χωματόδρομο, καταλαβαίνεις ακόμα καλύτερα και εκτιμάς περισσότερο τη συγκεκριμένη επιλογή ρυθμίσεων σε αυτή (ανάρτηση).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA KAROQ 1.5 TSI ACT 150 PS DSG 2WD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ83

Εντός δρόμου, η οδική συμπεριφορά του είναι ασφαλής σε κάθε περίπτωση. Βεβαίως, αν το παρακάνεις θα πάρει κλίση προς το εξωτερικό της στροφής και θα υποστρέψει (αναμενόμενα), όμως δεν έχεις λόγο να προσπαθείς να «βρεις το όριό σου» με το Karoq.

Αν το αντιμετωπίζεις ως αυτό που είναι και που προσφέρει στους επιβάτες του, δύσκολα θα βρεις ανταγωνιστή. Η ευρυχωρία του είναι απαράμιλλη και η πρακτικότητά του καλή και θεωρείς ότι βρίσκεσαι σε όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Το επίπεδο θορύβου κατά την κίνηση είναι σχετικά χαμηλό. Μόνο όταν η ταχύτητα αυξηθεί αρκετά (π.χ. στο ταξίδι) ακούγεται αεροδυναμικός θόρυβος που προκαλείται κυρίως από τους εξωτερικούς καθρέφτες.

Στη συγκεκριμένη έκδοση, με τον 1.5 TSI των 150 PS και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων έχει αποδεκτές επιδόσεις και συμβάλλει στην ευκολία του οδηγού. Αυτός, έχει τη δυνατότητα να αλλάζει σχέσεις και μέσω μοχλοδιακοπτών στο τιμόνι, εάν το θέλει.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει το σύστημα «ACT» που απενεργοποιεί τους δύο μεσαίους εξ αυτών, όταν δεν εφαρμόζεται έντονο φορτίο στο πεντάλ του γκαζιού, συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου. Η τελευταία είναι ικανοποιητική στην πράξη και εμείς μετρήσαμε 7,9 l/100 km κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Επιλογικά, το επανασχεδιασμένο Karoq είναι πιο σύγχρονο σχεδιαστικά και «κρύβει» περισσότερο από πριν τις διαστάσεις του. Το μεσαίο crossover της Skoda φαντάζει ακόμα περισσότερο ως μια συμφέρουσα επιλογή από πριν για κάποιον που δεν έχει μεγάλη οικονομική δυνατότητα και θέλει ένα καλοκατασκευασμένο , πρακτικό, καλοεξοπλισμένο και προπαντός ευρύχωρο καινούργιο αυτοκίνητο.

Η τιμή πώλησης της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινά από τα 27.900 ευρώ, ποσό το οποίο δεν είναι μικρό (ιδίως στις ημέρες μας), αλλά που κρίνεται ότι πληροί τη συνθήκη να υπερκεράζει την αξία όσων δύναται να αποκτήσει ο υποψήφιος αγοραστής του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA KAROQ 1.5 TSI ACT 150 PS DSG 2WD 2022   TIMH €27.900   ΤΕΛΗ €88,96

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,9 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 139 g/km

SKODA KAROQ 1.5 TSI ACT 150 PS DSG 2WD 2022

ΥΠΕΡ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΕΡΟ ΣΤΥΛ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΛΠΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΌΤΙ ΕΧΑΣΕ ΤΟΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΡΙΝ, ΕΝΙΟΤΕ ΑΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟ DSG.