Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Skoda Fabia RS Rally2 με τους 291 PS


Η Skoda παρουσίασε το καινούργιο Fabia RS Rally2 για τη συμμετοχή της της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, συνεχίζοντας την παράδοση της εταιρείας στον θεσμό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/6/2022

Το νέο Fabia, η τέταρτη γενιά του supermini μοντέλου της Skoda, παρουσιάστηκε πέρυσι και ήταν θέμα χρόνου να έρθει η σειρά και της αγωνιστικής έκδοσής της. 

Ήδη, εντός του χειμώνα που πέρασε, η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία δημοσίευσε φωτογραφίες από τη διαδικασία εξέλιξης του αυτοκινήτου από τους ανθρώπους της Skoda Motorsport και πλέον ήρθε η ώρα για την επίσημη παρουσίαση του Fabia RS Rally2.

Όπως ανακοινώνει η Skoda, το αυτοκίνητο διαθέτει τον τετρακύλινδρο 2.0 TSI κινητήρα (με κωδική ονομασία «EA888») ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ σχεδόν 291 PS και μέγιστη ροπή 430 Nm. Διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και σειραϊκό κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, με σχετικά «κοντή» κλιμάκωση, για τις ανάγκες ενός αγώνα στο WRC. Η τελική ταχύτητά του θα φτάνει τα 200 km/h, σύμφωνα με την εταιρεία. 

Το Fabia RS Rally2 βασίζεται στην πλατφόρμα «ΜQB A0» του Ομίλου VAG, όπως και το μοντέλο παραγωγής, αλλά προφανώς έχουν γίνει οι απαραίτητες ενισχύσεις για την περίσταση. Το αμάξωμα είναι βαμμένο στο χρώμα που ονομάζουν «Mamba Green» και η πίσω αεροτομή έχει διαμορφωθεί με τρόπο που να παρέχει τη διπλάσια κάθετη δύναμή σε σχέση με πριν, όπως ανακοινώνει η Skoda.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το αυτοκίνητο διαθέτει σωληνωτό roll cage συνολικού μήκους 35,8 m και έχουν χρησιμοποιηθεί τμήματα από κέβλαρ στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, αφενός για να παραμείνει το βάρος σε σχετικά χαμηλό επίπεδο και αφετέρου για την προστασία του πληρώματος.

Η ανάρτηση του Fabia RS Rally2 αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πίσω ενώ το αγωνιστικό όχημα θα έχει τροχούς 15 ιντσών όταν λαμβάνει μέρος σε χωμάτινο ράλι και 18 ιντσών σε ασφάλτινο. Στην πρώτη περίπτωση, το σύστημα πέδησης θα έχει δίσκους 300 mm ενώ στη δεύτερη (άσφαλτος) εμπρός θα υπάρχουν δισκόπλακες 355 mm και πίσω 300 mm.

To τεπόζιτο καυσίμου είναι χωρητικότητας 82,5 λίτρων, βάσει του κανονισμού της FIA, και πληροί τις αυστηρές προδιάγραφες ασφαλείας. Είναι κατασκευασμένο από νάιλον και ειδικής επεξεργασίας ελαστικό υλικό και επικαλυμμένο εσωτερικά με ειδικό αφρό για να μην υπάρχει διαρροή καυσίμου. Το προστατευτικό περίβλημά του είναι από κέβλαρ και ανθρακονήματα. Θυμίζουμε ότι η FIA έχει επιβάλλει τη χρήση συνθετικού καυσίμου το οποίο προέρχεται από διαδικασία ανακύκλωσης.