Νέα BMW 5 Series 2023: Οδηγούμε στην Κροατία την εκρηκτική i5 με τους 601 PS και τη... σταθερή αξία 520d!


Αυτά τα όμορφα, ενδιαφέροντα και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα της BMW οδηγήσαμε στην Ίστρια της Κροατίας και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΡΟΑΤΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ - ΦΩΤΟ: PRESS BMW GROUP
  • 3/11/2023

Η όγδοη γενιά της σειράς 5 της BMW, που αναμφίβολα καθιερώθηκε στο χώρο της αυτοκίνησης ως ένα από τα πλέον εμβληματικά Sport και ταυτοχρόνως πολυτελή Sedan, είναι γεγονός! Μαζί της βλέπουμε να κάνει την εμφάνισή της και η πρώτη ηλεκτρική «πεντάρα». 

Δείγμα γραφής δίνει για άλλη μία φορά η BMW, αφού παρουσιάζοντας την όγδοη γενιά της σειράς 5, ενός μοντέλου που ξεκίνησε την καριέρα του στο αυτοκινητιστικό στερέωμα το 1973 βγαίνοντας από το εργοστάσιο του Dingolfing, μας προσφέρει μία γκάμα που περιλαμβάνει και βενζινοκίνητες, και plug-in Hybrid, αλλά και diesel εκδόσεις, σε πείσμα όσων βιάζονται να ξεμπερδέψουν με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης - και δη με τους πετρελαιοκινητήρες. Ενώ παράλληλα δεν ξεχνά ότι ζούμε στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης και λανσάρει επισήμως την πρώτη πλήρως ηλεκτρική «πεντάρα» - και μάλιστα σε δύο εκδόσεις ισχύος αυτονομίας.

Nα είναι άραγε τυχαίο ότι στο Ρόβινι της Κροατίας, όπου βρεθήκαμε για να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο μάς περίμεναν από τη μία και οι δύο ηλεκτρικές εκδόσεις της καινούριας BMW 5, δηλαδή η πισωκίνητη BMW i5 eDrive40 των 340 ίππων και από την άλλη η τετρακίνητη BMW i5 M60 xDrive των 601 ίππων, και από την άλλη η πετρελαιοκίνητη BMW 520d των 208 ίππων; Όχι βέβαια...

Και είναι αλήθεια ότι οι δύο i5 φαίνεται να πατούν με τους δύο… τροχούς στο παρόν και με τους άλλους δύο στο μέλλον προσφέροντας τις ασυναγώνιστες – και αθόρυβες – επιδόσεις τους που δεν μπορούν να αφήσουν ασυγκίνητο έναν παραδοσιακό αγοραστή / οπαδό της BMW (0-100 km/h σε 6,0’’ για την «μικρή» i5 και μόλις 3,8’’ για την M60, που δείχνει άξια να κοντράρει ένα supercar).

Από την άλλη μεριά όμως η 520d είναι η απάντηση στις ανάγκες του σήμερα και έρχεται να προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων κατανάλωσης, με τα 7,3’’ για τα  0-100 km/h μόνο στα αργά αυτοκίνητα να μην την κατατάσσουν, ενώ με 5,1 lit./100 km τυποποιημένη κατανάλωση (WLTP) δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να την χαρακτηρίσουμε οικονομική.

Και αυτό είναι κάτι που το διαπιστώσαμε και στην πράξη, αφού η πετρελαιοκίνητη «πεντάρα» κινείται, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, και σβέλτα, και πολιτισμένα, με την ηχομόνωση να κάνει τόσο καλή δουλειά ώστε να χρειάζεται προσπάθεια για να καταλάβεις με «το αυτί» ότι κάτω από το εμπρός καπό κρύβεται ένας 4-κύλινδρος σε σειρά diesel, o οποίος συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό 8-άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Αυτό λοιπόν το ευρύχωρο αυτοκίνητο είναι ό,τι καλύτερο για ταξίδια, αφού και αυξημένη αυτονομία προσφέρει, και ατσαλάκωτο σε μεταφέρει, αλλά και σε απαλλάσσει από τη διαδικασία εντοπισμού σημείου φόρτισης, η οποία είναι αναγκαίο «κακό» όταν βρεθείς να οδηγείς μια i5 – έστω και αν η αυτονομία που προσφέρουν οι δύο ηλεκτρικές BMW μόνο μικρή δεν είναι. Σημειώστε λοιπόν ότι χάρη στο νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Gen5 eDrive της BMW, που περιλαμβάνει και μια modular μπαταρία ιόντων λιθίου που χρησιμοποιείται επίσης και στην i7, η αυτονομία της BMW i5 eDrive40 κυμαίνεται μεταξύ 497 και 582 χιλιομέτρων και της BMW i5 M60 xDrive μεταξύ 455 και 516 χλμ.

Η γκάμα της νέας σειράς 5 της BMW έχει και άλλα ενδιαφέροντα μέλη που συνθέτουν μια πληρέστατη ποικιλία επιλογών μεταξύ δύο βενζινοκίνητων (BMW 520i [208 hp] και 530i xDrive [269 hp]), δύο plug-in hybrid που θα λανσαριστούν την ερχόμενη άνοιξη (BMW 530e sDrive [299 hp] και BMW 550e xDrive [489 hp]), μιας πετρελαιοκίνητης και δύο πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων i5, με τη διαθέσιμη ισχύ να κυμαίνεται μεταξύ 208 και 601 ίππων. Όλες δε οι εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι εξηλεκτρισμένες - 48V Mild Hybrid ή Plug in Hybrid.

Στις βελτιώσεις για τις οποίες διακρίνεται η νέα σειρά 5 σε σχέση με την προκάτοχό της περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το κατά 27% μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, η κατά 75% αυξημένη ηλεκτρική ισχύς που τώρα φτάνει τα 145 kW και η σχεδόν διπλάσια ηλεκτρική αυτονομία (έως 103 χλμ.) των plug in hybrid μοντέλων.

Σημειώστε δε ότι η όγδοη γενιά της BMW 5 έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 97 mm (στα 5.060 mm), σε πλάτος κατά 32 mm (στα 1.900 mm) και σε ύψος κατά 36 mm φτάνοντας τα 1.515 mm. Το μεταξόνιο έχει επίσης αυξηθεί κατά 20 mm, στα 2.995 mm, για βελτίωση της άνεσης πίσω στα καθίσματα.

Παράλληλα, προφανής είναι η πρόοδος στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας καθώς στη νέα BMW 5 συναντάμε το BMW iDrive με «QuickSelect» και το νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8.5, το in car gaming με το AirConsole καθώς και τις νέες λειτουργίες «My Modes» (διαμόρφωση της λειτουργίας του οχήματος με αντίστοιχες ρυθμίσεις του κινητήρα, της ανάρτησης κλπ.) που διαμορφώνουν μια νέα εμπειρία για τον οδηγό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Test Drive: BMW i7 M70 xDrive - Οδηγούμε στην Κροατία την ισχυρότερη ηλεκτρική BMW

Test Drive: BMW M2 - Tesla Model S Plaid - Δοκιμάζουμε τα sportcars με τις κορυφαίες επιδόσεις

Test Drive: BMW XM - Δοκιμάζουμε το πανίσχυρο SUV με τα εξωπραγματικά χαρακτηριστικά