Test Drive: BMW i7 M70 xDrive - Οδηγούμε στην Κροατία την ισχυρότερη ηλεκτρική BMW


Είναι ηλεκτρική, είναι πανίσχυρη, είναι και τετρακίνητη η BMW i7 M70 xDrive - με τους 660 ίππους της να της επιτρέπουν να επιταχύνει με ρυθμούς supercar. Προφανώς δεν είναι μια τυχαία λιμουζίνα – και όχι επειδή η σειρά 7 ήταν ανέκαθεν «ιδιαίτερη» περίπτωση πολυτελούς σεντάν, αλλά επειδή συνδυάζει τους μηδενικούς ρύπους και την απίστευτη ποιότητα κύλισης με σχεδόν πρωτοφανή για αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους και βάρους δυναμικά χαρακτηριστικά.

  • ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΛΟΥΠΑΚΗ, ΦΩΤΟ: BMW, Ν.Λ.
  • 1/11/2023

Στην Ίστρια της Κροατίας, μια όμορφη περιοχή στις βόρειες ακτές της Αδριατικής, μας έφεραν τη φορά αυτή οι επαγγελματικές μας υποχρεώσεις για να οδηγήσουμε την BMW i7 M70 xDrive, το κορυφαίο μοντέλο της σειράς 7, με το λογότυπο «M70» να φιγουράρει σε επίκαιρα σημεία του υπερ-πεντάμετρου αμαξώματος και να προειδοποιεί! Γιατί είναι αλήθεια ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με ένα γρήγορο αυτοκίνητο αλλά με ένα θηρίο 660 ίππων, το οποίο όμως έχει την ικανότητα να μεταφέρει οδηγούς και επιβάτες στα πούπουλα και να τους κάνει να νιώθουν σχεδόν ότι βρίσκονται σε χαμηλή πτήση, ότι γλιστρούν πάνω σε ένα στρώμα αέρα. Και αυτό κατά μίαν έννοια είναι αληθές αφού η BMW i7 M70 xDrive διαθέτει μια εξαιρετική αερανάρτηση που δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι την καθιστά ανταγωνιστή των… Rolls Royce! Βλέπετε, για την ποιότητα κύλισης της κορυφαίας «7-αρας» δεν υπάρχουν λόγια.

Το τι συμβαίνει όταν αποφασίσεις να σανιδώσεις το γκάζι σε ένα αυτοκινητόδρομο δεν περιγράφεται - και δεν περιγράφεται γιατί όλα συμβαίνουν… κρυφά, αθόρυβα και με τον οδηγό να μη συνειδητοποιεί το πόσο γρήγορα βρίσκεται να κινείται με ταχύτητες κοντά στα 200 χλμ./ώρα. Και είναι από αυτή την άποψη πραγματικά εντυπωσιακό αυτό που συμβαίνει καθώς ισχύς των 660 ίππων (485 kW) περνά απροβλημάτιστα στην άσφαλτο με τη βοήθεια δύο ηλεκτροκινητήρων, ενός στον εμπρός και ενός στον πίσω άξονα, ενώ με τη συνδρομή και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης διασφαλίζεται η απουσία οποιουδήποτε σπιναρίσματος, το οποίο εκτός των άλλων ισοδυναμεί και με χάσιμο χρόνου.

Σημειώστε δε ότι οι ρυθμοί επιτάχυνσης που περιγράψαμε μπορούν να γίνουν κυριολεκτικά καταιγιστικοί – και να τους νιώσεις με την βοήθεια και των σχετικών ηχητικών εφέ – αξιοποιώντας τη λειτουργία “Boost” η οποία γίνεται διαθέσιμη για μερικά δευτερόλεπτα με τη βοήθεια ειδικού μοχλοδιακόπτη στο τιμόνι: τότε ενεργοποιούνται το M Launch Control και η λειτουργία M Sport Boost και η ροπή αυξάνεται από τα 1.015 Nm στα 1.100 Nm. 

Και είναι τότε που τα 0-100 km/h πραγματοποιούνται σε μόλις 3,7’’, ενώ η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου φτάνει, ή μάλλον περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h για λόγους ασφαλείας, αφού η διαθέσιμη ισχύς θα επέτρεπε στην M70 να συνεχίσει να επιταχύνει και μετά την ταχύτητα αυτή.

Οδηγώντας, τώρα, στους επαρχιακούς δρόμους της Ίστριας την BMW i7 M70 xDrive συνειδητοποιήσαμε μία άλλη πλευρά των δυνατοτήτων της: η Μ70 είναι τελικά ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να στρίβει γρήγορα, χωρίς όμως οδηγός να καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια, αφού έχει σύμμαχο του όχι μόνο την εξαιρετική ανάρτηση αλλά και την τετραδιεύθυνση (θυμίζουμε ότι στρίβουν και οι πίσω τροχοί) - και βέβαια ένα πλήθος εξαιρετικά προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Αυτό που τελικά κάνεις όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού της Μ70 είναι να κρατάς το τιμόνι στα χέρια σου για να κατευθύνεις το αυτοκίνητο εκεί που θέλεις, χωρίς να φοβάσαι ότι θα αντιμετωπίσεις οποιοδήποτε απρόοπτο – η i7 πηγαίνει απλώς εκεί που επιθυμείς.

Κατά τα άλλα και από τεχνική Σκόπια να πούμε ότι «βάση» του αυτοκινήτου είναι η νέα πέμπτης γενιάς μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης με πρισματικές κυψέλες της BMW, η οποία μάλιστα είναι και modular. Κάτι που σημαίνει ότι βγαίνει σε διάφορα επίπεδα χωρητικότητας: στην περίπτωση της M70 έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει 101,7 kWh ενώ στην περίπτωση της BMW i5 81,2 kWh. Και είναι βέβαια η μεγαλύτερη μπαταρία που προσφέρει στην BMW i7 M70 xDrive αυτονομία 488 - 560 χιλιομέτρων (WLTP).

Ενώ όσον αφορά τον τομέα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (Advanced Driver Support Systems – ADAS) αλλά και των υπολοίπων ηλεκτρονικών συστημάτων που έχουν να κάνουν είτε με την άνεση είτε με τη συνδεσιμότητα, χρειάζεται ολόκληρο σεμινάριο για να τα παρουσιάσει κανείς. Εξάλλου οι τεράστιες εντυπωσιακές οθόνες (πίνακας οργάνων και οθόνη αφής/Multimedia) δίνουν τον τόνο του τεχνολογικού επιπέδου της BMW i7 M70 xDrive. Αυτό που έχει τελικά σημασία να τονίσουμε είναι ότι αυτό το τεράστιο, αλλά τελικά απίστευτα εύκολο στον χειρισμό του, αυτοκίνητο συνεχίζει την παράδοση της σειράς 7 της BMW.

Παρόλο που είναι σαφώς προσανατολισμένο στο να προσφέρει τη μέγιστη άνεση σε αυτόν που μεταφέρεται στο πίσω κάθισμα, είναι ένα αυτοκίνητο που ταυτοχρόνως είναι φτιαγμένο για τον οδηγό, προσφέροντας υψηλές δόσεις οδηγικής απόλαυσης. Για αυτό είναι βέβαιο ότι δεν θα είναι λίγοι οι αγοραστές της M70 που θα θελήσουν να οδηγούν, συχνά-πυκνά, οι ίδιοι το ισχυρότερο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που έχει στη γκάμα του αυτή τη στιγμή ο μεγάλος Γερμανός κατασκευαστής premium οχημάτων.

Η BMW i7 M70 xDrive είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία. Η προτεινόμενη λιανική τιμή με ΦΠΑ είναι 174.000 ευρώ.

TECH INFO - BMW i7 Μ70 xDrive

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ Δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα (εμπρός: 258 PS, πίσω 489 PS) ΙΣΧΥΣ 660 PS*, ΡΟΠΗ 1.100 Nm ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ/ ΛΙΘΙΟΥ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 106/101,7** kWh ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (10-80%) 34 min @DC 195kW, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 488-560 km (WLTP), ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/ (ΜxΠxΥ) 5.391x1950x1.544mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 3.215 mm, ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 500 L, ΒΑΡΟΣ 2.610 kg ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ 0-100 km/h 4,7 sec, ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 240 km/h, ΜΕΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 18,4 έως 19,5/26,8 kWh/100 km

(*συνδυαστική, **μεικτή/καθαρή)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Test Drive: BMW M2 - Tesla Model S Plaid - Δοκιμάζουμε τα sportcars με τις κορυφαίες επιδόσεις

Test Drive: Volvo XC90 T8 Recharge 455PS - Δοκιμάζουμε το εντυπωσιακά πολυτελές SUV

Test Drive: BMW XM - Δοκιμάζουμε το πανίσχυρο SUV με τα εξωπραγματικά χαρακτηριστικά