Οδηγούμε το νέο MINI Countryman JCW στην Πορτογαλία


Διατηρώντας ψηλά τον πήχη της οδηγικής ικανοποίησης, το νέο Countryman JCW των 300 ίππων, μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα που συνδυάζουν απόλυτα το ένδοξο παρελθόν με το σήμερα, σε ό,τι αφορά τον σπορ χαρακτήρα.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.:ΜΙΝΙ
  • 22/2/2024

Στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισής του, το ΜΙΝΙ Countryman στην 3η γενιά διατηρεί την κορυφαία έκδοση με θερμικό κινητήρα JCW, χωρίς καμία έκπτωση σε ό,τι αφορά τον οδηγικό του χαρακτήρα και παρά την αύξηση των διαστάσεων, αλλά και των νέων κανονισμών για χαμηλότερους ρύπους. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρο fun-to-drive χαρακτήρα, ενώ η έκδοση αυτή μπορεί να σου προσφέρει το κάτι περισσότερο, σε επίπεδο επιδόσεων.

Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά για ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση crossover που αντλεί τη δύναμή του από έναν υπετροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 L απόδοσης 300 PS και 400 Nm ροπής! Όλη αυτή η δύναμη, περνάει από το νέο αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη και μέσω του συστήματος τετρακίνησης ALL4 σε όλους τους τροχούς εξασφαλίζοντας κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το MINI Countryman JCW επιταχύνει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 5,4 sec, με την τελική ταχύτητα να ολοκληρώνεται στα 250 km/h. Επιδόσεις, αν μη τι άλλο κορυφαίες στην κατηγορία…

Νέα εμφάνιση και sport εσωτερικό

Οι αισθητικές αλλαγές γίνονται εμφανείς αμέσως στο αμάξωμα του JCW, που όπως ακριβώς και οι υπόλοιπες εκδόσεις, έχει μεγαλώσει αρκετά σε μήκος και πλάτος, έχει νέα φωτιστικά εμπρός και πίσω και εντελώς διαφοροποιημένη σχεδίαση, ακολουθώντας τα βρετανικά πρότυπα (εδώ θα λέγαμε πώς υπάρχουν κάποιες επιρροές από μοντέλα της ομόσταυλης Rolls-Royce), μολονότι θα κατασκευάζεται αποκλειστικά επί γερμανικού εδάφους.

Παρατηρώντας το μοντέλο της ΜΙΝΙ από εμπρός, γίνεται αντιληπτή η νέα οκταγωνική μάσκα σε γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα (με επενδύσεις ανθρακονήματος), η οποία συνδυάζεται με τα οριζόντια LED φωτιστικά σώματα, ενώ έχει προστεθεί το ανασχεδιασμένο σήμα JCW σε κόκκινο, λευκό και μαύρο χρώμα. Η κολόνα C έχει επίσης επανασχεδιασθεί και συνδέεται με την οροφή καθώς και οι δύο είναι βαμμένες σε χρώμα Chili Red, παραπέμποντας στο ένδοξο παρελθόν στους αγώνες και στην ιστορική νίκη του Μόντε Κάρλο με το κατακόκκινο MINI Cooper.

Η οροφή έχει καμπυλωτό σχήμα, προσφέροντας μια κομψή και ευέλικτη σιλουέτα, παρά το αυξημένο ύψος και πλάτος, ενώ στο πίσω μέρος, τα κατακόρυφα φωτιστικά σώματα είναι ανασχεδιασμένα και τοποθετημένα στις κολώνες, αφήνοντας ένα μεγάλο άνοιγμα στον χώρο των αποσκευών. Το τμήμα αυτό είναι ίσως εκείνο που θυμίζει περισσότερο την βρετανική καταγωγή του αυτοκινήτου. Όλες αυτές οι σχεδιαστικές αλλαγές με την πιο καμπυλωτή οροφή και το κεκλιμένο παρμπριζ, αλλά και τις νέες χωνευτές χειρολαβές των θυρών έχουν κατεβάσει τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,26 Cd, μόλις.

Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις, κάθε άλλο παρά… mini μπορεί να χαρακτηρισθεί το Countryman καθώς το μήκος του πλησιάζει τα 4,5 μέτρα! Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το αμάξωμα έχει επιμηκυνθεί κατά 148 mm και ανέρχεται στα 4.445 mm (4.447 mm στο JCW), ενώ αυξημένο είναι και το μεταξόνιο κατά 22 mm, φθάνοντας τα 2.692 mm. Eίναι προφανές πώς οι αύξηση των διαστάσεων έχει βελτιώσει ανάλογα την ευρυχωρία στο εσωτερικό, καθώς οι επιβάτες θα φιλοξενηθούν με μεγαλύτερη άνεση και θα έχουν στη διάθεσή του 55 L περισσότερα για τις αποσκευές τους (πορτ μπαγκάζ 505 L). Σημειώνεται πώς η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη κατά 13 cm, ενώ παρέχεται και η δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της πλάτης.

Στις ιδιαιτερότητες του εσωτερικού του κορυφαίου John Cooper Works Countryman, είναι ο έξυπνος σχεδιασμός, που χωρίζει την καμπίνα σε δύο μέρη, όπως και η τοποθέτηση μπάκετ καθισμάτων εμπρός, με εξαιρετική στήριξη. Οι λαβές των θυρών είναι κάθετες, ενώ στο ταμπλό κυριαρχούν το κόκκινο και το μαύρο, όπως βέβαια κι η στρόγγυλη OLED οθόνη που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο. Έχει διάμετρο 9,44’’ και ουσιαστικά προσφέρει τη διαχείριση των επιμέρους συστημάτων του αυτοκινήτου μέσα από το infotainment με το νέο λογισμικό που έχει αναπτυχθεί από τη ΜΙΝΙ (OS 9).

Μέσω αυτής, προσφέρονται τα νέα MINI Experience Modes, τα οποία επιτρέπουν την εξατομίκευση και ρύθμιση της ατμόσφαιρας στο σαλόνι του οχήματος. Βεβαίως, αυτό που κάνει τη διαφορά είναι το go-kart mode, το οποίο κάνει την οδηγική εμπειρία πιο σπορ και μεταφέρει τον ήχο του κινητήρα στην καμπίνα με μεγαλύτερη ένταση.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό είναι φιλικά στο περιβάλλον, με το ταμπλό να είναι επενδυμένο από ανακυκλωμένο συνθετικό ύφασμα και με χρωματισμό που συνδυάζεται αρμονικά με τον υπόλοιπο διάκοσμο. Υπάρχουν αρκετοί φυσικοί διακόπτες, ενώ εμπρός από τον οδηγό στη θέση του πίνακα των οργάνων έχει τοποθετηθεί το Head-Up Display που είναι ευανάγνωστο και προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες στον οδηγό.

Εργαστήριο τεχνολογίας

Φυσικά, το John Cooper Works Countryman είναι ένα εργαστήριο τεχνολογίας, καθώς η ΜΙΝΙ έχει ενσωματώσει 12 αισθητήρες υπερήχων και τέσσερις κάμερες surround-view που υποστηρίζουν τα συστήματα υποβοήθησης κι επιτρέπουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, η οποία είναι διαθέσιμη μέσω του προαιρετικού πακέτου Driving Assistance Professional. Το σύστημα αυτό παρέχει τη δυνατότητα στους οδηγούς να αφήσουν το τιμόνι σε διαδρομές που πραγματοποιούνται σε αυτοκινητοδρόμους, όταν το όχημα ταξιδεύει με ταχύτητες έως και 60 km/h, φυσικά υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι έτοιμοι να επέμβουν ανά πάσα στιγμή, σε περίπτωση απροόπτου.

Go-kart

Οδηγήσαμε το κορυφαίο John Cooper Works Countryman σε πολύ ωραίες διαδρομές στην περιοχή της δυτικής Πορτογαλίας και σε άσφαλτο που δεν ήταν και στην καλύτερή της κατάσταση, θυμίζοντας λίγο τους ελληνικούς επαρχιακούς δρόμους. Αυτό που αποκομίσαμε είναι πώς η αίσθηση go-kart που χαρακτηρίζει ένα ΜΙΝΙ, παρά την αύξηση των διαστάσεων, διατηρείται. Και αυτό το οφείλει στην εξαιρετική τετρακίνηση ALL 4 που ρυθμίζει ηλεκτρονικά συνεχώς τη μετάδοση της ροπής σε κάθε άξονα, αλλά και στον δυνατό κινητήρα παρά την ελαφριά μείωση της ισχύος σε σχέση με πριν στους 300 ίππους (-6 PS). Εδώ να τονισθεί και η ύπαρξη μηχανικού μπλοκέ διαφορικού στον εμπρός άξονα…

Το μοτέρ παρουσιάζει μια νωθρότητα στη χαμηλές στροφές (προφανώς έχει να κάνει με τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς), ενώ μετά τη μεσαία κλίμακα και μέχρι το όριο της περιστροφής του είναι πολύ αποδοτικό και απολαυστικό. Θα λέγαμε πώς του ταιριάζει περισσότερο το νέο 7άρι διπλού συμπλέκτη κιβώτιο (στη θέση του αυτόματου των 8 σχέσεων) σε ότι αφορά την απόκριση. Θετικές είναι οι εντυπώσεις μας και για το σύστημα διεύθυνσης, σε ό,τι αφορά την πληροφόρηση και την ακρίβεια, ενώ εντυπωσιακή είναι η στιβαρότητα που προσφέρει η νέα πλατφόρμα FAAR που βασίζεται, χαρίζοντας και την τέλεια αναλογία βάρους (50:50). Εξαιρετική είναι και η απόκριση της ανάρτησης με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) που μεταβάλουν την απόσβεση ανάλογα με την ταχύτητα και την διαδρομή του εμβόλου, η οποία στην περίπτωσή μας έχει σφικτή αίσθηση, χωρίς να κουράζει ιδιαίτερα σε δρόμους με έντονο ανάγλυφο. Ακούραστα και αποδοτικά τα φρένα.

Την ευρωστία του κινητήρα μπορείς να την απολαύσεις στον αυτοκινητόδρομο με τις εντυπωσιακές επιταχύνσεις και τη γενικότερη αίσθηση που προσφέρει το κορυφαίο MINI Countryman. Συνοπτικά, το νέο John Cooper Works Countryman, που είναι διαθέσιμο ήδη στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τα 57.750 ευρώ, δικαιώνει πλήρως τη φήμη του ως την κορυφαία έκδοση του crossover της ΜΙΝΙ, διαθέτοντας έντονη προσωπικότητα και sport χαρακτήρα παρά την αύξηση των διαστάσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

First Drive: MINI Cooper SE Cabrio - Οδηγούμε στην Ισπανία το trendy ηλεκτρικό cabrio

Αυτή είναι η τιμή του νέου, θερμικού, MINI Countryman στην Ελλάδα

Νέο Mini Cooper με κινητήρες βενζίνης και έως 204 PS (photos)