Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 160 PS DCT Vs Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG


Η τοποθέτηση του κινητήρα 1.3 DiG-T στο Nissan Qashqai και του 1.5 TSI στο Skoda Karoq δημιουργεί ένα νέο «σκηνικό» στο οποίο διαδραματίζονται εντόνως οι ρόλοι τους με τρόπο που να οδηγούν σε ένα ενδιαφέρον φινάλε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝ/ΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: Γ. ΚΟΥΤΟΣ
  • 27/11/2019

Το Qashqai επανασχεδιάστηκε πριν από περίπου δύο χρόνια, αφήνοντας μια θετική εντύπωση ως υλοποίηση. Η παραλλαγή στο σχήμα του, οι αισθητικές διαφοροποιήσεις, η αναβάθμιση του εξοπλισμού και των υλικών σε κάποια τμήματα του εσωτερικού ήταν καλοδεχούμενα. Ωστόσο, τόσο οι φίλοι του μοντέλου όσο και ο αυτοκινητικός Τύπος ανέμεναν κάτι περισσότερο όσον αφορά το αποτέλεσμα, αποζητούσαν τα στοιχεία εκείνα που να κάνουν το ιαπωνικό μοντέλο να «εκτιναχτεί» από την εξαπλωμένη μαζικότητα των κάθε είδους crossover. Να διατηρήσει το χαρακτηριστικό του που –εν πολλοίς– προσδιορίζεται με τη φράση «το Qashqai και οι άλλοι». Τότε, δεν υπήρξε αυτή η πραγματικότητα, παρά μόνο η αίσθηση ότι οι Ιάπωνες κινήθηκαν εκ του ασφαλούς, βελτιώνοντάς το αλλά όχι πρωτοπορώντας και πάλι. Εντούτοις, αυτοί είχαν τον σκοπό τους. Σαν να ήθελαν να το διατηρούν διαρκώς επίκαιρο, τοποθέτησαν πρόσφατα τον νέο και τεχνολογικά εξελιγμένο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T (όπως τον ονομάζουν στη Nissan) καθώς και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT).

Θυμίζουμε ότι ο κινητήρας αυτός διατίθεται σε δύο εκδοχές αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ του (140 PS και 160 PS, εν προκειμένω), έχει δημιουργηθεί έπειτα από τη συνεργασία του Ομίλου «Renault-Nissan Alliance» (τότε, ακόμα) με την Daimler AG, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων προέρχεται από την Getrag.

Αυτή η κίνηση από μέρους των ανθρώπων της Nissan αποσκοπούσε σε δύο καίριες -και απαραίτητες για μια αυτοκινητοβιομηχανία- παραμέτρους: τον όσο το δυνατόν περιορισμό του κόστους παραγωγής και τη μείωση των ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Ο 1.3 DiG-T αντικαθιστά τους 1.2 DiG-T των 115 PS και 1.6 DiG-T των 163 PS και στην ιαπωνική εταιρεία υπολογίζουν ότι οι πωλήσεις της έκδοσης του Qashqai με τον καινούργιο κινητήρα αναμένεται να ξεπεράσουν το 50% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων του μοντέλου. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επίσης ήταν μια αναγκαιότητα αναφορικά με τις επιδόσεις, για την οικονομία καυσίμου και τη βελτίωση της γενικότερης άνετης των επιβατών, συγκριτικά με το CVT με το οποίο διατίθετο το μοντέλο.

Το Skoda Karoq

Μπορεί η ονομασία του να είναι τεχνητά δημιουργημένη και να πληροί την πρόσφατη τακτική της Skoda να ονοματίζει τα crossover/SUV της με λέξεις που αρχίζουν με το γράμμα «K» και τελειώνουν με το γράμμα «Q», όμως το συγκεκριμένο μοντέλο της τσεχικής εταιρείας είναι κάτι περισσότερο. Ή κάτι λιγότερο, κατ’ άλλους. Για τους πρώτους, τους ένθερμους υποστηρικτές του, είναι ένα ορθολογικά κατασκευασμένο όχημα που κάνει προσιτότερες τις εταιρικές αξίες της Skoda. Για τους δεύτερους, είναι μια απλή απομίμηση του Kodiaq και ένας κατώτερος των συνθηκών αντικαταστάτης του Yeti.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA KAROQ 1.5 TSI act 150ps

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ78

Χωρίς να το γνωρίζουν, και οι δύο «ομάδες» δίνουν ακριβώς εκείνα τα συστατικά στοιχεία που προσδιορίζουν τον χαρακτήρα του Karoq. Δεν σου προκαλεί εντύπωση και δεν αυξάνει τους σφυγμούς σου από ευτυχία. Εντούτοις, όταν το οδηγήσεις ή όταν βρεθείς ως επιβάτης εντός του, θα γυρίσεις να το κοιτάξεις απομακρυνόμενος από αυτό, μόλις φτάσεις στον προορισμό σου. Με το Karoq, η Skoda στοχεύει εμπορικά να αυξήσει τις πωλήσεις της και τα στοιχεία που ανακοίνωσε για το 2018 δείχνουν ότι το πέτυχε. Όπως έγινε γνωστό, πέρυσι οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις έφτασαν τις 1.253.700 μονάδες, κάτι που σημαίνει ότι ήταν αυξημένες κατά 4,4% συγκριτικά με του 2017 (σημ.: 1.200.500). Από αυτές, οι 115.700 αφορούν στο εν λόγω μοντέλο. Βεβαίως, αυτές υπολείπονται των αντίστοιχων του Qashqai, που ξεπερνούν τις 250.000 (πάντα επί ευρωπαϊκού εδάφους), κυρίως για δύο λόγους: Αφενός επειδή δεν υπάρχει η ίδια δυνατότητα παραγωγής ποσότητας στο εργοστάσιο στην πράξη και αφετέρου επειδή το ιαπωνικό μοντέλο έχει την απαράμιλλη φήμη μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών, απόρροια και λόγω της υπερδεκαετούς παρουσίας του στην αγορά. Το Skoda βασίζεται στην πλατφόρμα «MQB» και αυτό το αποτελεί σημαντικό στοιχείο καθώς επιτρέπει την καλή αξιοποίηση του εσωτερικού, τη διατήρηση του βάρους σχετικά χαμηλά και τη δυνατότητα τοποθέτησης των σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.

Στο Nissan Qashqai

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 160ps

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ77

Η τοποθέτηση του νέου βενζινοκινητήρα στο Nissan ήταν ευκαιρία για μια περιορισμένης έκτασης αναβάθμισης του εξοπλισμού του η οποία αφορά το σύστημα «Nissan Connect», κατά βάση. Πλέον, αυτό έχει καλύτερα γραφικά από πριν, δίνει τη δυνατότητα τρισδιάστατης απεικόνισης (στις ακριβότερες εξοπλιστικές εκδόσεις), παραμετροποίησης των ενδείξεων βάσει της προτίμησης του οδηγού και την επιλογή ρύθμισης της διαδρομής μέσω εφαρμογής από το smartphone του. Επίσης, υπάρχουν οι δυνατότητες «Find my Car» (καθοδήγηση μέχρι το σημείο στάθμευσης του οχήματος) και αναβάθμιση του λογισμικού «Over The Air».

Το Qashqai (δεύτερης γενιάς) βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF» (Common Module Family) η οποία είναι κοινή για τη δημιουργία νέων μοντέλων εντός του Ομίλου «Renault-Nissan-Mitsubishi», πλέον. Το μήκος του είναι κατά 1,2 cm μεγαλύτερο και το μεταξόνιό του κατά 0,8 cm πιο μακρύ από του Karoq, αντίστοιχα. Οδηγός και επιβάτες κάθονται χαμηλότερα από ό,τι στο Skoda. Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά ενώ στο πίσω (κάθισμα) μπορούν να χωρέσουν τρεις ενήλικοι. Η εργονομία κρίνεται καλή, οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι αρκετές αλλά δεν είναι τόσο πρακτικές στη διαμόρφωσή τους. Επίσης, η περιμετρική ορατότητα είναι καλή ενώ αντιστοίχως καλής ποιότητας δείχνουν τα πλαστικά στο ταμπλό του αυτοκινήτου.

Skoda Karoq                                                                                       Nissan Qashqai

Vis-à-vis

Παρότι συνυπάρχει σε ένα «περιβάλλον» με γαλλικές επιρροές, το Qashqai παραμένει ένα τυπικό ιαπωνικό προϊόν, δηλαδή δεν απεμπολεί την αισθητική των Ασιατών, όσο και εάν αυτή έχει προσαρμοστεί στα ζητούμενα των Ευρωπαίων. Το εσωτερικό του είναι σχετικά ευρύχωρο, όπως προγράψαμε, αλλά η όψη του ταμπλό έχει αρχίσει να δείχνει ξεπερασμένη σε σχέση με τον σύγχρονο ανταγωνισμό. Πάντως, παραμένει ένα σχήμα με καθαρές γραμμές οι οποίες δίνουν την αίσθηση του ευρύτερου απ’ ό,τι είναι πραγματικά.

Στο Karoq, η ευρυχωρία είναι καλύτερη, συγκριτικά. Η ορθότερη διαμόρφωση του εσωτερικού, την οποία επιτρέπει η πλατφόρμα «MQB», κάνει το Skoda να παρέχει μεγαλύτερο ωφέλιμο χώρο τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα λίγο ψηλότερα, συγκριτικά, και τα εμπρός στηρίζουν καλύτερα το σώμα. Και σε αυτό, είναι σφιχτά σε αίσθηση αλλά δεν κουράζουν. Τα πλαστικά μέρη στο ταμπλό του Karoq, επίσης δείχνουν καλής ποιότητας και η σχεδίαση είναι σχετικά λιτή. Αν και είναι οριακά μικρότερο σε μήκος από το Nissan, έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας και μεγαλύτερων διαστάσεων.

Skoda Karoq                                                                                       Nissan Qashqai

Σε ό,τι αφορά την άνεση, η ανάρτηση του Qashqai είναι σχετικά σφιχτή και απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις κακοτεχνίες το δρόμου, ωστόσο αυτή του Karoq αποδεικνύεται καλύτερη στην εξομάλυνση των ταλαντώσεων εξαιτίας τους, σε κάθε ταχύτητα κίνησης. Η ποιότητα κύλισης κρίνεται θετικά και στα δύο οχήματα, ωστόσο το Karoq είναι πιο ήσυχο στο εσωτερικό του. Γενικά, το γερμανοτσεχικό αυτοκίνητο είναι έχει πιο ήρεμο χαρακτήρα συγκριτικά.

Ο νέος κινητήρας στο Nissan είναι πολύ καλός στη λειτουργία του και προηγμένος τεχνολογικά. Στη συγκεκριμένη εκδοχή μέγιστης απόδοσης και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, δίνει καλές επιδόσεις στο Qashqai, σε βαθμό που να προκαλεί εντύπωση. Το κιβώτιο είναι πιο άμεσο αλλά και πιο απότομο στη λειτουργία του, συγκριτικά με αυτό του Skoda όπου είναι πιο ομαλό στις αλλαγές. Όπως έγινε γνωστό, ο καινούργιος βενζινοκινητήρας έχει κατά 10% μικρότερη κατανάλωση τυποποιημένη κατανάλωση σε σχέση με τον 1.2 DiG-T, κατά 25% μικρότερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου και έως 50% λιγότερη ποσότητα εκπομπής μικροσωματιδίων, χάρη στον αποδοτικότερο καταλύτη και το φίλτρο συγκράτησης αυτών.

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον τρόπο αντιμετώπισης των τριβών και της ψύξης του κατά τη λειτουργία του. Έτσι, οι κύλινδροι έχουν υποβληθεί σε θερμική επεξεργασία ψεκασμού με πλάσμα για να μειώνεται η τριβή και η θερμοκρασία κατά την κίνηση των εμβόλων και η κυλινδροκεφαλή ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής για καλύτερη ψύξη των καυσαερίων.

Αναφορικά με τα υπόλοιπα δομικά στοιχεία του, διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων, η κυλινδροκεφαλή έχει τριγωνικό σχήμα για την καλύτερη καύση του μείγματος, οι εγχυτήρες του συστήματος άμεσου ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές έκαστος και λειτουργούν με πίεση έως 250 bar και το turbo διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης που ενεργοποιείται ηλεκτρικά ώστε να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια στη λειτουργία της.

Αναφορικά με το Skoda, το Karoq υστερεί σε επιδόσεις, συγκριτικά, ωστόσο ο κινητήρας του επίσης είναι τεχνολογικά προηγμένος. Θυμίζουμε ότι λειτουργεί σε κύκλο «Miller», έχει σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης, σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, όταν δεν ασκείται έντονο φορτίο από τον οδηγό. Και σε αυτόν έχει γίνει προσπάθεια να μειωθούν οι τριβές και η θερμοκρασία κατά τη λειτουργία του, ενώ -βάσει όσων ανακοινώνει η εταιρεία- η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι κατά 10% μικρότερη από την αντίστοιχη του 1.4 TSI που αντικατέστησε. Στην πράξη, σε ό,τι αφορά τη μέση (πραγματική) κατανάλωση και στα δύο είναι σχετικά αυξημένη, με αυτή του Qashqai να είναι οριακά μεγαλύτερη.

Συμπερασματικά...

Το Nissan Qashqai είναι μια εγνωσμένη δημιουργία, το «αρχέτυπο» της σύγχρονης εποχής, στα crossover οχήματα. Η αξία του και η εμπορική ιστορία του είναι δεδομένη και όλοι οι κατασκευαστές το υπολογίζουν κατά τη διαδικασία εξέλιξης ενός άμεσα ανταγωνιστικού μοντέλου. Το ιαπωνικό μοντέλο συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα τα οποία το κάνουν να διακρίνεται διαρκώς. Με τον νέο κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το Qashqai αυξάνει τις δυνατότητές του να ξεχωρίζει. Μάλιστα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ίσως θα έπρεπε να το έχουν κάνει νωρίτερα. Βασιζόμενοι στις αξίες του Qashqai, οι Ιάπωνες εστιάζουν «στην επόμενη ημέρα» του μοντέλου. Ο ανταγωνισμός έχει πλησιάσει αρκετά και –κατά περίπτωση– εμφανίζεται καλύτερος. Μία από αυτές είναι το Skoda Karoq. Εάν εξαιρέσουμε ότι υστερεί σε επιδόσεις, στους υπόλοιπους τομείς του οχήματος είναι ισάξιο ή και καλύτερο του Qashqai. Βεβαίως, το Nissan έχει την αίγλη του και την αξία του την οποία είναι αδύνατον να πλησιάσουν οι νεόκοποι ή παλιότεροι ανταγωνιστές του. Ωστόσο, προσπαθούν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA KAROQ 1.5 TSI act 150ps 2019   TIMH €26.980   ΤΕΛΗ €152,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,4 sec, τελική 203 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 127 g/km

SKODA KAROQ 1.5 TSI act 150ps 2019

ΥΠΕΡ Ευρυχωρία, πρακτικότητα, ποιότητα κύλισης(συγκριτικά)

ΚΑΤΑ Επιδόσεις (συγκριτικά), έλλειψη δικής του ταυτότητας, κατανάλωση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 160ps 2019   TIMH €25.850   ΤΕΛΗ €146,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 118(160)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.600-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 198 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 122 g/km

NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 160ps 2019

ΥΠΕΡ Κινητήρας, κιβώτιο, επιδόσεις, φήμη, αξία

ΚΑΤΑ Πρακτικότητα (συγκριτικά), κατανάλωση