Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS


O νέος 1.3 DiG-T απογειώνει τη «χρηματιστηριακή» αξία του Qashqai, παρέχοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που επιζητά κανείς από ένα μοντέρνο SUV.

  • KEIMENO: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/5/2019

Οι μακροσκελείς πρόλογοι θα ήταν περιττοί για το μοντέλο που ουσιαστικά έδειξε το δρόμο στα compact SUV. Η ουσία όμως είναι πως επί σειρά ετών το Qashqai καταφέρνει να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων αξιοποιώντας τη φήμη που έχει φτιάξει γύρω από το όνομά του, αποτέλεσμα και της εξαιρετικής «διαχείρισης» που επιδέχεται από την κατασκευάστρια Nissan

Η πρόσφατη αναβάθμιση με την τοποθέτηση του νέου υπερσύγχρονου συνόλου 1.3 DiG-T, προϊόν κοινής εξέλιξης με την Daimler, ήρθε να βάλει και πάλι το ιαπωνικό SUV σε θέση ισχύος απέναντι στο συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό της κατηγορίας.

 

Ο κινητήρας αυτός, που αντικαθιστά των 1.2 DiG-T, είναι διαθέσιμος σε δύο επίπεδα απόδοσης με 140 και 160 ίππους, με την ισχυρότερη έκδοση να μπορεί να συνδυαστεί με το νέο διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο της Nissan. Καμία, ωστόσο με σύστημα τετρακίνησης. 

Η entry level έκδοση των 140 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για όποιον επιθυμεί ένα καλοφτιαγμένο και σπιρτόζο SUV, ικανό να ταξιδέψει το ίδιο άνετα στην πόλη ή τον αυτοκινητόδρομο. 

Το ιαπωνικό μοντέλο με το καλοσχεδιασμένο αμάξωμα και το μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικό, με το νέο κινητήρα 1.3 DiG-T φαίνεται ότι έχει πάρει εκείνο το πουσάρισμα που χρειαζόταν για να συνεχίσει απερίσπαστο την επιτυχημένη εμπορική του πορεία.

Ο νέος βενζινοκινητήρας είναι hi tech

Εν αντιθέσει με αρκετές ανταγωνιστικές προτάσεις, ο 1.3 DiG-T είναι 4κύλινδρος, στοιχείο στο οποίο οφείλει την πολιτισμένη λειτουργία του, αλλά και την ελαστικότητα που δύσκολα συναντάς σε ένα τόσο μικρό σύνολο. 

Αυτό είναι κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στο γεγονός ότι κύλινδροι έχουν υποβληθεί σε θερμική επεξεργασία ψεκασμού με πλάσμα για να μειώνεται η τριβή και η θερμοκρασία κατά την κίνηση των εμβόλων, ενώ η κυλινδροκεφαλή ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής για καλύτερη ψύξη των καυσαερίων. 

Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων, η κυλινδροκεφαλή έχει τριγωνικό σχήμα για τη καλύτερη καύση του μείγματος, οι εγχυτήρες του συστήματος άμεσου ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές έκαστος και λειτουργούν με πίεση έως 250 bar. Το turbo διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης που ενεργοποιείται ηλεκτρικά ώστε να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια στη λειτουργία της.

Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω είναι το «λιλιπούτειο» σύνολο να παράγει 140 ίππους στις 5.000 rpm και ροπή στρέψης 240 Nm από τις 1.600 rpm, όπως και να είναι γραμμικό σε απόδοση από τις 1.800 rpm, κάτι που το οφείλει και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου. Μαζί με την ελαστικότητα, το μοτέρ κερδίζει σε ό,τι έχει να κάνει με την αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία του.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.300 κιλών του αμαξώματος βοηθά απεριόριστα ώστε η τιμή της επιτάχυνσης από στάση να βρίσκεται λίγο πάνω από τα 10 δευτερόλεπτα και η τελική να ξεπερνά τα 190 km/h. Αξιοσημείωτο ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα (με τη μέτρια αίσθηση) για να διατηρεί τη σταθερή τη δύναμη του κινητήρα.

Με το Qashqai 1.3 DiT-G θα κινηθείς με άνεση στην πόλη αξιοποιώντας τις κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 4,4 m) και την σπιρτάδα του κινητήρα. Παράλληλα και οικονομικά, καθώς χωρίς μεγάλη προσπάθεια η κατανάλωση δεν θα ξεφύγει από τα 7-8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. 

Στον αυτοκινητόδρομο η ελαστικότητα αλλά και η ευρωστία αυτού του συνόλου επιτρέπουν με άνεση τα μεγάλα ταξίδια, όπου και εδώ η οικονομία είναι το βασικό στοιχείο. Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί σε νορμάλ ταχύτητες πολύ οικονομικά 5-6 λίτρα, ωστόσο, η κατανάλωση θα αυξηθεί σημαντικά υπό πίεση, κάτι που είναι απολύτως αναμενόμενο.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 140 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Κατά τα λοιπά, δεν έχει αλλάξει κάτι σε ό,τι αφορά τον γενικότερο χαρακτήρα του μοντέλου, που παραμένει ένα φιλικό στη χρήση, ευέλικτο και πρακτικό SUV, παρά μόνον στην… αυτοπεποίθηση που προσφέρει ο νέος 1.300άρης κινητήρας συγκριτικά με το απελθόν σύνολο 1.2 DiT-G. 

Ποιότητα κύλισης, μαλακή ανάρτηση που μπορεί να απορροφά τα πάντα, χωρίς αυτό να έχει αντίκτυπο στα οδικά του χαρακτηριστικά για το Qashqai που παραμένει μια σίγουρη επιλογή. Με λίγα περισσότερα από €20.000 μπορείς να αγοράσεις ένα μοντέρνο, καλά εξοπλισμένο SUV που τη «χρηματιστηριακή» του αξία άνετα χαρακτηρίζεις blue chip.

Με ενδιαφέρον, αναμένουμε να δοκιμάσουμε και την ισχυρότερη έκδοση των 160 ίππων με τον αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν αξίζει να μπει κανείς στη «βάσανο» των επιπλέον €5.000 . Επανερχόμαστε, λοιπόν…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 140 PS 2019   TIMH €20.490   ΤΕΛΗ €145

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/1.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,5 sec, τελική 193 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,5 L/100km, 121 g/km

NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 140 PS 2019

ΥΠΕΡ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΉΡΑ

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΕΑ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ