CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ

Συγκρίνουμε τα Audi RS3, BMW M2 και Mercedes-AMG A45 7/4

 

Audi RS3: Ο βρυχηθμός

Συνεχίζοντας την παράδοση των RS εκδόσεων και την κόντρα που έχει ανοίξει εσχάτως με την Mercedes-ΑΜG, φθάσαμε να μιλάμε πλέον για 400 άλογα σε ένα πεντάθυρο hatchback ως το πιο φυσικό πράγμα του κόσμου. Βέβαια πέρα από την αρχιτεκτονική του αμαξώματος και την πρακτικότητα σε χώρους και ανέσεις, όλα τα υπόλοιπα ανήκουν στο «βαρύ πυροβολικό» της τεχνολογίας της Audi. Αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής είναι ο πεντακύλινδρος κινητήρας TSFΙ των 2,5 λίτρων, που χάρη σε αρκετές εσωτερικές βελτιώσεις και ανέβασμα της πίεσης της τουρμπίνας στα 2,35 bar, δημιουργούν ένα «κοκτέιλ μολότοφ» απέναντι στα χρηστά (και άχρηστα) ήθη της έννομης αυτοκινητικής τάξης.

Για την μετάδοση έχει επιλεγεί ό,τι καλύτερο και πιο εξελιγμένο υπάρχει στα «πάνω ράφια» της Quattro υπεραγοράς, με το σύστημα τετρακίνησης στην συγκεκριμένη περίπτωση να παρέχει την δυνατότητα μετάδοσης της κίνησης στον πίσω άξονα έως και σε ποσοστό 100%. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το γνωστό διπλόδισκο DSG με ειδικό προγραμματισμό για την συγκεκριμένη έκδοση ενώ η ανάρτηση έχει περάσει και αυτή από εντατικό αγωνιστικό «φροντιστήριο», όντας ακόμα πιο σφιχτή από το προηγούμενο RS3. Τα ενεργά αμορτισέρ είναι στάνταρ, ενώ έχουν αυξηθεί και τα μετατρόχια κατά 20 χιλιοστά εμπρός και 14 χιλιοστά πίσω.

Υπάρχει επίσης το σύστημα Drive Select της Audi με τρία βασικά προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Auto, Sport) και ένα ακόμα, το «Individual» όπου ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει ανάλογα με το στιλ του την απόκριση του κινητήρα (και τον ήχο!), του κιβωτίου, του τιμονιού και την λειτουργία της ανάρτησης. Πέρα από αυτό το αναμφισβήτητα εντυπωσιακό μηχανολογικό background, το υπόλοιπο αυτοκίνητο παραμένει διακριτικό και πιστό στην αντίληψη της Audi να αποφεύγει τις αισθητικές υπερβολές. Μόνο οι παρατηρητικοί (και όσοι έχουν στήσει... αυτί!) θα αντιληφθούν ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό, καθώς πέρα από τους εντυπωσιακούς τροχούς με τα ακόμα πιο εντυπωσιακά φρένα, την πιο επιθετική διαμόρφωση στην μάσκα (με το λογότυπο Quattrro στο spoiler) και κάποια σηματάκια με την ένδειξη «RS3», τίποτα παραπάνω δεν σε «ψήνει» για το τι σε περιμένει αν πατήσεις την μίζα. Ακόμα πιο χαμηλών τόνων η εικόνα του σαλονιού, που πέρα από τα πολύ όμορφα (και άνετα) μπάκετ καθίσματα και κάποιες σπορτίφ αναφορές εδώ και εκεί, τίποτα δεν το ξεχωρίζει από ένα πλούσια εξοπλισμένο A3. Kάτι όχι απαραίτητα κακό, μιας και οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές παραμένουν αμετάβλητοι, ενώ και η πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση ήταν και παραμένει το δυνατότερο χαρτί κάθε Audi με την ένδειξη RS.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • FORMULA 1 TEAM ORDERS 15/12

    Formula 1: 60 χρόνια... διαταγών!

    Μπορεί τα team orders να επιτρέπονται και με τον… νόμο εδώ και μερικά χρόνια, εντούτοις δεν παύουν να… εξοργίζουν τους φανατικούς της Formula 1. Με αφορμή τα πρόσφατα συμβάντα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ξετυλίγουμε το κουβάρι της ιστορίας των team orders στην...