CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΟΚΙΜΗ

Jeep Compass 1.4 MultiAir2 Turbo 170 PS 9-Auto 4WD 9/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

Το νέο Jeep Compass σημειολογικά και με πολύ εύστοχο όνομα αποτελεί την εμπορική “πυξίδα” (Compass άλλωστε αυτό σημαίνει) της θρυλικής φίρμας που από τους πραγματικούς στίβους μάχης του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, έχει φτάσει σε κάθε γωνιά του πλανήτη όντας συνώνυμη με αυτήν την έννοια των εκτός και εντός δρόμου αποδράσεων.

Το νέο μοντέλο λοιπόν είναι πολύ σημαντικό καθώς αντιπροσωπεύει μία προσθήκη στρατηγικής σημασίας στην γκάμα της Jeep και επιτρέπει στην αμερικάνικη φίρμα να εδραιώσει τη θέση της στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Μία κατηγορία που αναμένεται να αυξηθεί κατά 20% μέχρι το 2020 σε παγκόσμιο επίπεδο, φτάνοντας τις 7,5 εκατομμύρια μονάδες. Για τη δική μας, την Ευρωπαϊκή αγορά, η κατηγορία αυτή, που σήμερα φτάνει τα 1,6 εκατ. μονάδες, αναμένεται να φτάσει τις 2 εκατ. μονάδες μέχρι το 2020. Συγνώμη αν αρχίσαμε λίγο “πεζά” με αριθμούς και ποσοστά αλλά είναι μια ένδειξη αυτό το πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί στις σημερινές ανάγκες της αυτοκίνησης και σίγουρα ένας λόγος δημιουργίας του Compass

Το νέο μοντέλο συνεχίζει την ονοματοδοσία από το παρελθόν καθώς -ίσως- θυμάστε τα “δίδυμα” Compass και Patriot του παρελθόντος, δύο αυτοκίνητα με πολλά “μείον” που δεν “τράβηξαν” στην αγορά. Τώρα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η συμμαχία Fiat-Chrysler είχε ευεργετικές συνέπειες στη δημιουργία μοντέλων όπως το νέο Renegade που προηγήθηκε και τώρα, το νέο Compass.

Η γοητεία του κλασικού

Σχεδιαστικά είναι ένα σύγχρονο προϊόν σύννομο με την “προς τα επάνω” γκάμα της φίρμας αφήνοντας το ρηξικέλευθο Renegade και το hard-core Wrangler να... παίζουν μπάλα μόνα τους στο στίβο της αυθεντικότητας. Είναι αναγνωρίσιμο αμέσως το νέο Compass ως Jeep, χάρη στα παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η μάσκα με τις 7 γρίλιες και οι τραπεζοειδείς θόλοι των τροχών. Είναι πιο σοβαροφανές όμως από ό,τι ίσως θα θέλαμε πλησιάζοντας το “σοβαρό” Cherokee με έναν καλό βαθμό “ειδικού βάρους”. Εδώ όμως η επικλινής οροφή, τα φουσκωμένα φτερά και οι προφυλακτήρες δημιουργούν ένα πολύ έντονο προφίλ. Από την άλλη, το original μερικές φορές δεν είναι ανάγκη να είναι και premium. Το ότι γράφει φαρδιά-πλατιά Jeep και βρίθει χρωμίου στη μάσκα εμπρός και περιμετρικά δε σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να έχει την κατασκευαστική και σχεδιαστική ενδελέχεια μιας Mercedes GLC για παράδειγμα. Είναι προϊόν Jeep. Όμορφα και απλά.

Στο εσωτερικό, η τραπεζοειδής κεντρική κονσόλα –χαρακτηριστικό γνώρισμα των Jeep σε υποδέχεται ως δείγμα γραφής της φίρμας. Πολύ σκούρο το εσωτερικό με μαύρες επιφάνειες, καθίσματα εμπρός άριστης στήριξης σε συνδυασμό δέρματος με αθλητικό ύφασμα. Στενό, προβολικό και ψηλά τοποθετημένο είναι το ταμπλό που δεν κλέβει χώρο από τους επιβάτες. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 8,4 ιντσών του U-Connect με σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με τη φροντίδα της Beats Audio αλλά και έγχρωμη οθόνη ανάμεσα στα όργανα χωρίς όμως υποψία ελληνικών στα μενού. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκέστατοι το ίδιο και για τους επιβάτες (4 και 5 επιβάτες θα βρουν ευχέρεια κινήσεων εδώ). Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος, ποιοτικός με διπλό πάτωμα φόρτωσης. Όμως η απουσία ρεζέρβας (!), ο μη επίπεδος χώρος που δημιουργείται ρίχνοντας τις πίσω πλάτες των καθισμάτων και το γεγονός ότι υπάρχουν κάποια κενά στην επένδυση μας κάνουν να γκρινιάξουμε λίγο. Όπως επίσης θα γκρινιάξουμε με την ιδιαίτερη εργονομία (πχ. κλιματιστικό εκτός οτπικού πεδίου του οδηγού).

Προηγμένο

 

Τα επιμέρους μηχανολογικά χαρακτηριστικά και στοιχεία του νέου Compass το κατατάσσουν μεταξύ των κορυφαίων και πιο προηγμένων -τεχνολογικά- βενζινοκίνητων SUV. Βασισμένο στη θαυμάσια αρθρωτή πλατφόρμα της Fiat στην οποία στηρίζονται τα 500X, 500L και Renegade έχει επιμηκυμένα δομικά στοιχεία από τη μεσαία κολόνα και πίσω, αυξάνοντας το μεταξόνιο κατά 8 εκατοστά, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητα στα 4,39 μέτρα με 2,64 μέτρα μεταξόνιο. Η δε αρχιτεκτονική και η κατασκευή του αμαξώματος με ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό 65% και ειδικά υλικά συγκόλλησης, έχει ως αποτέλεσμα μία πολύ άκαμπτη δομή ιδανική για τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη και για τα συστήματα ασφαλείας. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, το σύστημα διατήρησης πορείας, η προειδοποίηση νεκρού σημείου και παρακολούθηση οπίσθιου χώρου για κάθετη κίνηση, η κάμερα οπισθοπορείας με ενεργές γραμμές πορείας και το σύστημα αυτόματης στάθμευσης κάθετα ή οριζόντια. Επίσης το προσαρμοζόμενο Cruise Control, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας με σύστημα αποφυγής ανατροπής και οι 6 αερόσακοι είναι μερικά μόνο από τα καλούδια που μας προσέχουν.

Το Jeep Compass της δοκιμής μας έρχεται με τον προηγμένο κινητήρα της Fiat, 1.4 Μultiair2 (με ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διαχείρισης βαλβίδων και turbo) που αποδίδει 170 ίππους στις 5.500 rpm και 250 Nm ροπής στις 2.500 rpm, σε συνδυασμό με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Το τελευταίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την ZF και απαρτίζεται από 4 σετ γραναζιών και έξι μηχανισμούς αλλαγής, η δε κεντρική επεξεργαστική του μονάδα περιλαμβάνει περισσότερες από 40 χαρτογραφήσεις για προσαρμογή της αλλαγής σχέσεων αναλόγως των συνθηκών με προφανή -σύμφωνα με την Jeep- οφέλη στη λειτουργία, την απόδοση και -ενίοτε- την οικονομία. Το “ενίοτε” σημαίνει ότι το 1.4Τ Compass μπορεί να καταγράψει σταθερά και διψήφια νούμερα κατανάλωσης οπότε χρειάζεται πολύ σύνεση για κάτι καλύτερο. Αυτό οφείλεται στο βάρος του αυτοκινήτου αλλά και στην έλλειψη κάποια Eco παραμετροποίησης του κινητήρα.

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ