Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Citroen C4 Cactus


Διατηρώντας αρκετό από τον αρχικό, αυθεντικό του χαρακτήρα, το νέο C4 Cactus υπόσχεται αναβαθμισμένο, premium αέρα σε σχεδίαση και ποιότητα αλλά και την κλασική άνεση που προσδοκά κάποιος από τη γαλλική φίρμα. Αλήθεια όμως: Τι είναι το νέο C4 Cactus;

  • 24/2/2018

Ξεφεύγοντας από τη αρχική πρωτόλεια σχεδίαση του κάτι-σαν-παιχνίδι C4 Cactus το οποίο ήταν ένα «χαστούκι» στα ειωθότα της κατηγορίας του -αυτήν των crossovers-, το νέο C4 Cactus είναι σαν να προσπαθεί να αποδείξει κάτι περισσότερο: Βλέπετε, η έλευση του C3 Aircross και η ύπαρξη του C5 Aircross δημιούργησαν συνωστισμό εντός της φίρμας και περιέπλεξαν περισσότερο τα πράγματα, καθώς υπάρχουν περισσότερες λύσεις για κάτι διαφορετικό στην κατηγορία των crossover. Αλλά ας μην το παρατραβάμε… Σε κανένα σημείο της παρουσίασης του νέου Cactus στη Γαλλία όπου και παρευρεθήκαμε δεν αναφέρθηκε ο όρος «crossover» για να περιγράψει το C4 Cactus κι ας μοιάζει με τέτοιο. Δεν αναφέρθηκε ούτε το σύστημα Grip Control κι ας υπάρχει ως προαιρετικό.

Είναι όμως κλασικά γαλλικό, καινοτόμο σε σχεδίαση θυμίζοντας τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας και όχι τα μικρότερα διατηρώντας περίπου τις διαστάσεις του αρχικού C4 Cactus αλλά με πολλά τρικ που το κάνουν να δείχνει διαφορετικό, πιο…hatchback. Έτσι το μήκος είναι τώρα 4,17 μέτρα, το ύψος 1,48 μέτρα και το πλάτος 1,71 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο στα 2,595 μέτρα παρέμεινε αμετάβλητο. Δείχνει λοιπόν πιο μακρύ, χαμηλό και τελικά πιο «κανονικό» αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Άλλωστε μετά την μάλλον μη ανταγωνιστική πορεία του C4, το νέο C4 Cactus θα κληθεί να «βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά» αποτελώντας πλέον τον ανταγωνιστή αυτοκινήτων όπως το Ford Focus, το Toyota Auris και μερικά ακόμη.

 

Εξωτερική σχεδίαση

Έτσι συναντάμε τις αρχικές γραμμές του C4 Cactus ραφιναρισμένες με περισσότερη αίσθηση σχεδιαστικής συνοχής με τα άλλα μοντέλα της φίρμας, με τα διπλά εμπρός φωτιστικά σώματα, τα πίσω να θυμίζουν C4 Picasso και τα Airbumps στη θέση τους για καλύτερη προστασία από τη καθημερινή κακομεταχείριση εκτός και εντός των τειχών. Κι εδώ όμως –ως απόδειξη της αλλαγής του χαρακτήρα του- τα Airbumps δεν είναι πια μαλακά πλαστικά παραγεμισμένα με αέρα αλλά σκληρά, κανονικά πλαστικά που μαζί με τα φρύδια των τροχών και τα μαύρα σπόιλερ εμπρός-πίσω «ντύνουν» περιμετρικά το αυτοκίνητο για προστασία της κάθε μέρας. Άλλη μια λεπτομέρεια: Οι ράγες οροφής υπάρχουν αλλά δεν αναφέρθηκαν ποτέ, ούτε τις είδαμε ως standard σε κάποια έκδοση. Πληθώρα χρωματικών συνδυασμών, ζαντών και επενδύσεων, όλα με μια νότα νεανικότητας, πολυτέλειας και ποιότητας συμπληρώνουν την εικόνα ενός περιπετειώδους μικρομεσαίου οικογενειακού παρά ενός light crossover.

Το σημείο στο οποίο επικεντρώνεται η Citroen είναι η άνεση (αν και μεταξύ μας παραβιάζει ανοιχτές πόρτες). Υπό το σχήμα Advanced Comfort Programme το οποίο περιλαμβάνει νέα αμορτισέρ, εξελιγμένα από την ίδια τη Citroen με διπλά υδραυλικά bump stops (τα ονομάζει Progressive Hydraulic Cushions-PHC) με τα γνωστά οφέλη που προσφέρουν σε πλήρη συμπίεση και αποσυμπίεση. Επίσης προσφέρει νέα, καλύτερα πιο άνετα καθίσματα, αλλά και βελτιωμένη ηχομόνωση η οποία ενισχύεται από τα πιο παχιά κρύσταλλα και την παραδοχή των πίσω σφραγισμένων, και απλά ανοιγόμενων με μεντεσέ παραθύρων. Μην παραλείψουμε την πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας (12 τον αριθμό) που εξοπλίζουν πλέον όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, την αυξημένη διασυνδεσιμότητα και βέβαια τη διάθεση μεγάλης σταθερής ηλιοροφής (δυστυχώς χωρίς σκιάδιο). Σε επίπεδο κινητήρων η διαθέσιμη γκάμα σε βενζίνη είναι αυτή με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 PureTech 82 ίππων αλλά και σε turbo με απόδοση 110 ίππων με μηχανικό 5άρι ή αυτόματο 6άρι κιβώτιο και η κορυφαία έκδοση 130 ίππων με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Σε ό,τι αφορά το diesel υπάρχει –για την ώρα- ο κλασικός 1600άρης BlueHDi κινητήρας με απόδοση 100 ίππων με ή χωρίς Start/Stop ενώ αργότερα στη χρονιά θα υπάρχει και η προσθήκη αυτόματου κιβωτίου.

 

Οι πρώτες μας οδηγικές εμπειρίες

Στις ώρες που βρεθήκαμε στην όμορφη, παστρική Προβηγκία με τα ωραία αγροτόσπιτα και τις επιμελημένες καλλιέργειες, οδηγήσαμε μόνο αυτοκίνητα βενζίνης αρχής γενομένης με τον 1.2 turbo κινητήρα με 130 ίππους (πρώτη φορά σε C4 Cactus) με μηχανικό 6άρι κιβώτιο, αλλά και την έκδοση 1.2 turbo με απόδοση 110 ίππους και 6άρι αυτόματο κιβώτιο EAT6.

Το πρώτο σύνολο είναι αν μη τι άλλο παντοδύναμο με πολύ ζωντανές εκκινήσεις και προθυμία στη διατήρηση ενός υψηλού ρυθμού χωρίς να μπορούμε να διακρίνουμε το όριο στροφών μιας και δεν υπάρχει στροφόμετρο. Δεν αρνήθηκε να στρίψει σε ορεινές διαδρομές με απανωτές φουρκέτες και να διατηρήσει την τροχιά του βασισμένο πάνω σε Goodyear EfficientGrip 205/50-R17. H άνεση είναι πρώτης γραμμής με εμφανή την επιτυχή απομόνωση κραδασμών από γαρμπιλάτη ή νεροφαγωμένη άσφαλτο (ναι, υπάρχει τέτοια στη νότια Γαλλία). Επίσης, παρά τις κάποιες κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα αυτές δεν τρομάζουν σε καμία περίπτωση.

Την επόμενη ημέρα οδηγήσαμε την αυτόματη εκδοχή. Πιο ήπιο το σύνολο, όχι μόνο γιατί οι ίπποι είναι 20 λιγότεροι αλλά κι επειδή το αυτόματο κιβώτιο δεν έχει… αθλητικές βλέψεις. Είναι τυπικά καλό (διαθέτει και manual επιλογές) αλλά σαφώς και «δε μπαίνει στα παπούτσια» ενός διπλοσύμπλεκτου. Εντούτοις αυτό το σύνολο με δεδομένες τις οδηγικές ποιότητες του αυτοκινήτου είναι μακράν πιο ολοκληρωμένο για το λόγο για τον οποίο φτιάχτηκε το νέο C4 Cactus και μάλλον προτείνεται για την καθημερινή χρήση.

Τέλη Μαρτίου το νέο C4 Cactus θα βρίσκεται στην Ελλάδα. Η ελληνική αντιπροσωπεία με την –όπως πάντα- δυναμική της πολιτική, υπόσχεται τιμές «πάνω-κάτω ίδιες» με το απερχόμενο μοντέλο. Δε βλέπουμε το λόγο γιατί να μην τραβήξει πολλά βλέμματα, όπως ακριβώς τράβηξε και το προηγούμενο.