Ανέγερση Εργοστασίου της Κοινοπραξίας Toyota /PSA Peugeot Citroen στην Τσεχία


Στις 12 Ιουλίου, 2001, ο Πρόεδρος της Toyota, Fujio Cho, και ο CEO της PSA Peugeot Citroen, Jean-Martin Folz, υπέγραψαν από κοινού, στις Βρυξέλλες, μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία και παραγωγή μικρών αυτοκινήτων, που κατατάσσονται σε κατηγορία μικρότερη από αυτή που διαθέτουν στην αγορά και οι δύο εταιρίες.
  • 14/1/2002
Στις 12 Ιουλίου, 2001, ο Πρόεδρος της Toyota, Fujio Cho, και ο CEO της PSA Peugeot Citroen, Jean-Martin Folz, υπέγραψαν από κοινού, στις Βρυξέλλες, μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία και παραγωγή μικρών αυτοκινήτων, που κατατάσσονται σε κατηγορία μικρότερη από αυτή που διαθέτουν στην αγορά και οι δύο εταιρίες. Αναγκαία προϋπόθεση για την επιτυχία ενός τέτοιου project ήταν και η επιλογή μιας νέας βιομηχανικής περιοχής, η οποία θα πληρεί όλες τις αυστηρές προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για την κατασκευή του εργοστασίου της κοινοπραξίας.
Προοριζόμενα αρχικά την Ευρωπαϊκή αγορά, η οποία παρουσιάζει μία συνεχώς ανοδική πορεία, τα οχήματα θα πωλούνται με το όνομα Toyota, Peugeot και Citroen, και θα έχουν τιμή χαμηλότερη από αυτή που έχουν τα μικρά αυτοκίνητα που παράγουν αυτή τη στιγμή και οι δύο εταιρείες. Οι δύο εταιρίες πιστεύουν ακράδαντα ότι θα υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για τα συμπαγή οχήματα, ενώ προβλέπουν ότι στο μέλλον η ζήτηση αυτή θα λάβει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις.
Η κατασκευή των αυτοκινήτων θα στηρίζεται σε μία νέα πλατφόρμα και η εξέλιξη τους θα είναι αποτέλεσμα συνεργασίας των δύο εταιρειών. Θα είναι σύγχρονα τετραθέσια μοντέλα τα οποία θα είναι εφοδιασμένα με υπερσύγχρονη τεχνολογία στους τομείς της ασφάλειας, της αξιοπιστίας, της περιβαλλοντικής συμβατότητας και της μετακίνησης στα αστικά κέντρα. Εξοπλισμένα με σύγχρονους βενζινοκινητήρες 1.0-λίτρου και πετρελαιοκινητήρες 1.4-λίτρων, θα έχουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Το project θα προσφέρει σαφώς διαφοροποιημένα μοντέλα και συγκεκριμένα στυλ για τα οχήματα και των δύο εταιριών, τα οποία ωστόσο θα έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά στη δομή και τα εξαρτήματά τους. Λανσάροντας αυτή τη νέα φιλοσοφία οχημάτων, η Toyota και η PSA Peugeot Citroen πρόκειται να εγκαινιάσουν μία ολοκαίνουρια κατηγορία μικρών αυτοκινήτων, συμπληρώνοντας έτσι τις υπάρχουσες σειρές προϊόντων τους. Η συνολική επένδυση γι αυτή τη συνεργασία 50/50, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας, ανάπτυξης και του κόστος έναρξης επιχείρησης, υπολογίζεται περίπου στο €1.5 δις.
Όπως ήδη ανακοινώθηκε στις Βρυξέλλες από τους Fujio Cho και Jean-Martin Folz, το δεύτερο εξάμηνο του 2001, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε διάφορες βιομηχανικές περιοχές σε όλη την Ευρώπη, προκειμένου να συγκροτηθεί μία λίστα προεπιλογής υποψηφίων τοποθεσιών. Τελικά η περιοχή Kolin, στη Δημοκρατία της Τσεχίας, 60 χιλιόμετρα ανατολικά της Πράγας, ήταν η τελική επιλογή για τη θέση ανέγερσης του εργοστασίου της κοινοπραξίας, το οποίο προγραμματίζεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2005 ενώ η έναρξη κατασκευής του υπολογίζεται για το Σεπτέμβριο του 2002 σε μία περιοχή έκτασης 120 εκταρίων.
Η περιοχή Kolin, στη Δημοκρατία της Τσεχίας, αποδείχτηκε η πλέον κατάλληλη σύμφωνα με τα κριτήρια επιλογής που είχαν τεθεί από τις δύο ομάδες για την ανέγερση του εργοστασίου της Toyota & PSA Peugeot Citroen, με ετήσια απόδοση παραγωγής 300,000 μονάδων και λειτουργία σε τρεις βάρδιες. Οι επιλεγμένοι προμηθευτές εξαρτημάτων προγραμματίζουν να ολοκληρώσουν έγκαιρα τις εγκαταστάσεις τους δίπλα στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας, συμμετέχοντας, από την πλευρά τους, σ' αυτό το σημαντικό βιομηχανικό project.
Σε στρατηγική θέση στην καρδιά της Κεντρικής Ευρώπης, το Kolin βρίσκεται κοντά στις σπουδαιότερες βιομηχανικές αγορές και στα κέντρα επιχειρήσεων χάρη στο αποτελεσματικό εθνικό δίκτυο μεταφορών και στην υπάρχουσα υποδομή. Στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας αναμένεται να δημιουργηθούν συνολικά, περίπου 3,000 θέσεις εργασίας. Με δεδομένο την εξαιρετική φήμη του εκπαιδευτικού συστήματος της Τσεχίας, η PSA Peugeot Citroen και η Toyota δεν θα συναντήσουν δυσκολία στην εκεί "στρατολόγηση" προσωπικού με τα απαιτούμενα ακαδημαϊκά προσόντα και κορυφαία επαγγελματική εμπειρία.
Το όνομα της κοινοπραξίας PSA Peugeot Citroen/Toyota θα είναι TOYOTA PEUGEOT CITROEN AUTOMOBILE CZECH (TPCA). Ο Masatake Enomoto, θα διοριστεί Πρόεδρος της TPCA, κατά την επίσημη σύστασή της γύρω στον Απρίλιο του 2002. Βοηθός του θα είναι ο Jacques de Raismes, ο οποίος διορίστηκε αντιπρόεδρος της TPCA.
Μέχρι στιγμής η συνεργασία Toyota/PSA Peugeot Citroen έχει αποδειχθεί άκρως επιτυχημένη. Ξεκίνησε να λειτουργεί με εξαιρετικές προϋποθέσεις, και τώρα συνεχίζεται σε ένα πολύ ομαλό περιβάλλον εργασιών. Το χρονοδιάγραμμα τηρήθηκε αυστηρά, ενώ οι στόχοι επιλογής της περιοχής και δημιουργίας της κοινοπραξίας πραγματοποιήθηκαν εμπρόθεσμα.