Άνοδος στις πωλήσεις στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο χάρη στα SUV


ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΑΝ ΑΝΟΔΟ 2,8% ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ 2018, ΜΕ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΑ SUV ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 4/8/2018

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημειώνουν θετικούς ρυθμούς, καθώς στο πρώτο εξάμηνο της χρονιάς πωλήθηκαν 8.461.963 μονάδες, δηλαδή μία άνοδος της τάξης του 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (με βάση την αναφορά του ACEA). H άνοδος έρχεται σε συνέχεια του 3,3% που σημειώθηκε σε όλο το 2017, και είναι μεγαλύτερη από αυτή που περίμεναν οι εταιρίες και οι αναλυτές.

Σε ό,τι αφορά τις χώρες, η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, σημείωσε άνοδο 2,9% και η Γαλλία 4,7%. Αλλού όπως στην Βρετανία οι πωλήσεις έπεσαν κατά 6,3% κάτι που αποδίδεται στην αβεβαιότητα για το Βrexit. Πεσμένες κατά 1,4% οι πωλήσεις στην Ιταλία μετά την άνοδο του 7,9% μέσα στο 2017, ενώ οι πωλήσεις στην Ισπανία συνεχίζουν να ανακάμπτουν με διψήφια νούμερα (10% για φέτος) μετά την επιστροφή της οικονομίας από τα χρόνια της κρίσης.

Η κατάσταση πάντως για το υπόλοιπο της χρονιάς είναι κάπως μπερδεμένη καθώς θα ξεκινήσει να ισχύει το WLTP με αποτέλεσμα αρκετά αυτοκίνητα να αλλάξουν status στην αγορά και την φορολόγησή τους. Ήδη αρκετές εταιρίες σε πολλές χώρες δίνουν κίνητρα για αγορά αυτοκινήτων που δεν πληρούν τους όρους του WLTP, με αποτέλεσμα η αγορά να παρουσιάζει κάποιου είδους στρέβλωση η οποία θα ξεκαθαρίσει ίσως και μετά το τέλος της χρονιάς.

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, είναι προφανές ότι τα SUV κυριαρχούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Jeep είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρία στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις της να έχουν άνοδο στο πρώτο εξάμηνο 68% (!) στα 90.297 αυτοκίνητα, κάτι που οφείλεται κυρίως στην επιτυχία του Compass. Η Seat ήταν η δεύτερη σε ανάπτυξη με άνοδο 19% χάρη κυρίως στην παρουσία του Arona. H Dacia πήγε επίσης πολύ καλά με άνοδο 16% στα 287.464 αυτοκίνητα, με κύριο όπλο στο νέο Duser. H VW είχε άνοδο στα 8,9% με 993.548 αυτοκίνητα, με το T-Roc να σέρνει τις πωλήσεις, αν και το Golf είχε και αυτό ένα καλό εξάμηνο με άνοδο 9% ακόμα και αν βρίσκεται προς το τέλος της ζωής αυτής της γενιάς.

Συνολικά 20 από τις 30 εταιρίες που παρακολουθούνται από τον ΑCEA είχα άνοδο. Τις μεγαλύτερες απώλειες είχε η Lancia/Chryser με 27%, η Land Rover με πτώση των 14%, η Nissan με απώλειες 9,6% και η Fiat με πτώση 9%. Σε ότι αφορά τις εταιρίες πολυτελείας, όλες είχαν απώλειες εκτός από την Volvo που είχε άνοδο 7% και την Jaguar που σημείωσε άνοδο των πωλήσεων κατά 3,7%. 

Το γκρουπ PSA είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρία στην Ευρώπη, προφανώς λόγω της "προσθήκης" της Opel/Vauxhall, με το συνολικό μερίδιο της γαλλο-γερμανικής συμμαχίας να είναι στην Ευρώπη στο 16%, σημαντικά ψηλότερο από το 10% του 2017. Το γκρουπ VW πάντως παραμένει στην κορυφή με μερίδιο αγοράς στο 24,5% και άνοδο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 κατά 1,1%. Οι υπόλοιπες εταιρίες κινήθηκαν πιο χαμηλά, με την Hyundai-Kia στο 6,3%, την Toyota στο 5,8% και την Renault στο 5%.