Αποκαλυπτήρια! Η Ferrari βγάζει για πρώτη φορά μοντέλο ΧΧ στους δρόμους (photos)


Οι Ιταλοί τράβηξαν το κάλυμμα και παρουσίασαν την εντυπωσιακή SF90 XX Stradale, με την εξωφρενική δύναμη των 1.030 PS!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: FERRARI
  • 29/6/2023

Είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα XX της Ferrari απευθύνεται αποκλειστικά σε μοντέλα των οποίων η καρδιά χτυπά δυνατά στην πίστα. Από την πρώτη FXX του 2005, απόγονο της Enzo, μέχρι την FXX K του 2017, απόγονο της LaFerrari, όλα τα οχήματα-δημιουργίες των Ιταλών που ανήκαν στην οικογένεια XX, ήταν φτιαγμένα αποκλειστικά για πίστα.

Τώρα, η Ferrari μάς συστήνει στην πρώτη XX που είναι νόμιμη για τον δρόμο, η οποία δεν είναι άλλη από την SF90 XX Stradale, και την «αδερφή» της, SF90 XX Spider. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα XX, το συγκεκριμένο θα προσφέρει στον περιορισμένο αριθμό αγοραστών της τη δυνατότητα να το οδηγήσουν κι εκτός πίστας.

Λίγες είναι οι αλλαγές που έχει κάνει η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία σε σχέση με την τρέχουσα SF90, εστιάζοντας αρκετά όμως στο κομμάτι της αεροδυναμικής. Η υπερμεγέθης αεροτομή στο πίσω μέρος του είναι αρκετά δύσκολο να παραλειφθεί, όντας η πρώτη φορά που η Ferrari τοποθετεί σταθερή αεροτομή σε νόμιμο για τον δρόμο μοντέλο, από την F50. Το συγκεκριμένο στοιχείο, βέβαια, κρίθηκε απαραίτητο, αφού είναι εκείνο που κάνει την SF90 XX Stradale να ξεχωρίζει από τη «συμβατική» SF90.

Με τη βοήθεια αυτής της προσθήκης, όπως και της ύπαρξης μιας νέας μπροστινής αεροτομής και του πτερυγίου Gurney που φέρει κι η απλή SF90, η αεροδυναμική αντίσταση έχει αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με τη Ferrari, η XX παράγει 530 kg κάθετης δύναμης στα 250 km/h, δηλαδή 140 kg περισσότερο από την τρέχουσα SF90.

Όσο γι αυτό που κρύβεται κάτω από το κάλυμμα, πρόκειται για τον ίδιο twin-turbo κινητήρα V8 χωρητικότητας 4,0 L που φέρει η SF90, ο οποίος βέβαια έχει εξοπλιστεί με νέα πιστόνια κι ένα πιο αποδοτικό σύστημα ψύξης, με την ισχύ να αυξάνεται στα 797 PS, μόλις κατά 17 PS. Φυσικά, ο V8 συνοδεύεται από τρεις ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αποδίδουν συνολικά 233 PS, δηλαδή 12 PS περισσότερο από την απλή έκδοση. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 1.030 PS, ξεπερνώντας για λίγο τη Lamborghini Revuelto, η οποία βρίσκεται στους 1.015 PS.

Η μείωση του βάρους δεν είναι αξιοσημείωτη, όμως η Ferrari κατάφερε να εξοικονομήσει 10 kg, τόσο στην XX Stradale όσο και στην XX Spider, με το βάρος να ανέρχεται πλέον στα 1.560 kg και 1.660 kg, αντίστοιχα.

Σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει στον τομέα της τεχνολογίας, αφού οι Ιταλοί έχουν «προικίσει» την SF90 XX με νέο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης που «βοηθά το όχημα να λειτουργεί στην γκρι ζώνη ανάμεσα στα σημεία πρόσφυσης και γλιστρήματος,» σύμφωνα με τον οδηγό εξέλιξης της Ferrari, Raffaele de Simone.

Εκτός αυτού, μία αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος ABS Evo έχει τοποθετηθεί, ενώ υπάρχει λειτουργία επιπλέον boost, η οποία αξιοποιεί στο μέγιστο την μπαταρία 8 kWh που φέρει το μοντέλο, προκειμένου να βελτιστοποιήσει τις επιδόσεις στην πίστα.

Στο εσωτερικό, κυριαρχούν υφάσματα και υφές που παίρνουν έμπνευση από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Για παράδειγμα, το επάνω μέρος της καμπίνας έχει ντυθεί με ύφασμα Alcantara, ενώ το κάτω έχει επενδυθεί με τεχνικό ύφασμα. Με άκρως σπορ διάθεση σχεδιάστηκαν και τα καθίσματα, τα οποία είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι η Ferrari συμβιβάστηκε στον τομέα της άνεσης. Γενικότερα, στην καμπίνα βρίσκει κανείς κυρίως μαύρους χρωματισμούς, με λεπτομέρειες στα πάνελ των θυρών, και τις ραφές, να έρχονται σε έντονο πορτοκαλί χρώμα, κάνοντας αντίθεση.  

Μόλις 799 μονάδες της SF90 XX Stradale θα κατασκευαστούν, ενώ η Spider έκδοση θα κυκλοφορήσει σε ακόμα πιο περιορισμένο αριθμό, με 599 παραδείγματα να εξέρχονται από το Maranello.