ΑΠΟΣΤΟΛΗ: BMW Group Annual Accounts Report 2013


Κερδοφορία για το 2013 αλλά και σημαντική άνοδο πωλήσεων για το 2014 προβλέπει ο όμιλος BMW

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ - ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 31/3/2014

Κερδοφορία για το 2013 αλλά και σημαντική άνοδο πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο προβλέπει ο όμιλος BMW ( BMW, MINI, Rolls-Royce) για το 2014.

Τα χαμόγελα ήταν εμφανή στο Διοικητικό Συμβούλιο του BMW Group, καθώς ξεκινούσε η Συνέντευξη Τύπου για τον Ετήσιο Οικονομικό Απολογισμός του 2013, στο BMW Welt, τον «Κόσμο της BMW», στο Μόναχο, όπως ήταν και πέρυσι και τη χρονιά πριν από αυτή.

«Στοχεύουμε σε σημαντική αύξηση σε όγκο πωλήσεων για το 2014 κάτι που θα μας κάνει να ξεπεράσουμε για πρώτη φορά στην ιστορία μας τα 2.000.000 οχήματα» ήταν μια από τις πρώτες τοποθετήσεις του Δρ. Norbert Reithofer, Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου. Πριν έναν ακριβώς χρόνο ο στόχος αυτός τοποθετείτο για το 2020 οπότε μπορεί κανείς να καταλάβει ότι η επιτυχία του BMW Group είναι δεδομένη. Με επενδύσεις  για  Έρευνα και Ανάπτυξη, νέα εργοστάσια και 16 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα να πλαισιώνουν την προϊοντική γκάμα του ομίλου για το 2014 είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι η δυναμική της BMW ευνοεί την επίτευξη των στόχων της. Ήδη το 2013 ο όμιλος διέθεσε 1.963.798 αυτοκίνητα (BMW: 1.655.138 μονάδες, MINI: 305.030 μονάδες, Rolls-Royce: 3.630 μονάδες), ενώ αν για λόγους...απλής αριθμητικής κάποιος προσέθετε και τις πωλήσεις της BMW Motorrad, τότε ο κλάδος μοτοσυκλετών με 115.215 μονάδες θα εκτόξευε το σύνολο των πωληθέντων οχημάτων στα 2.079.013. Το Group συνολικά σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο με συνολική αύξηση +6,4% (Ασία +17,3%, Αμερική +9%) και μόνο στην Ευρώπη με τις αναταράξεις στο οικονομικό περιβάλλον πολλών χωρών της Ε.Ε. σημειώθηκε οριακή μείωση στις πωλήσεις της τάξης του 0,7%.

Επειδή όμως οι οικονομικοί δείκτες είναι αποκαλυπτικοί της τάσης και του momentum της φίρμας να σημειώσουμε τα μεγέθη που δημιούργησαν την πολλά υποσχόμενη προοπτική της BMW.

Έτσι, μπορεί το ποσοστό λειτουργικών κερδών (EBIT) να μειώθηκε κατά 12,4% συγκριτικά με το 2012, (από τα 7,599 δις ευρώ το 2012 στα 6,657 δις ευρώ το 2013) αυτό όμως συνέβη λόγω επενδύσεων στην τάχιστη ανάπτυξη νέων μοντέλων και υποδομών που απορρόφησαν 4,792 δις ευρώ ενώ συνολικά το EBIT βρέθηκε στο 9,4%, εντός δηλαδή του περιθώριου που είχε θέσει ο όμιλος για το 2013. Επίσης τα έσοδα μειώθηκαν κατά 1% (από 76,848 δις ευρώ το 2012 σε 76,058 δις ευρώ το 2013) λόγω συναλλαγματικών διαφορών, όμως τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 1,4% στα 7,913 δις ευρώ έναντι 7,803 δις ευρώ την προηγούμενη χρονιά, ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 5,340 δις ευρώ, αυξημένα κατά 4,5% σε σχέση με το 2012, με αυξημένο και το μέρισμα τόσο των απλών όσο και των προνομιούχων μετοχών.

Κι αυτό μας φέρνει στις ευοίωνες προοπτικές που αναφέραμε αρχικά.

Ο Δρ. Friedrich Eichiner, μέλος του Δ.Σ., σημείωσε ότι η μεγάλη βελτίωση σε όλους τους οικονομικούς δείκτες του ομίλου θα έρθει μετά το πρώτο εξάμηνο του 2014. Όταν νέα μοντέλα όπως η BMW 2 Active Tourer, (ένα εντελώς νέο για τα δεδομένα της φίρμας πολυμορφικό αυτοκίνητο), ή η 4 Gran Coupe θα κάνουν την είσοδό τους στις αγορές. Επίσης τουλάχιστον 10 νέα προσθιοκίνητα αυτή τη φορά μοντέλα, βασισμένα σε νέα πλατφόρμα, θα εμπλουτίσει τη γκάμα των BMW, MINI ενώ η γκάμα «i» είναι το πιο hot θέμα συζήτησης ανάμεσα στους φαν της ηλεκτροκίνησης. Τα 11.000 i3 και ολόκληρη η παραγωγή του νέου super car i8 έχει ήδη προπωληθεί, ενώ υπάρχει στόχος παραγωγής 100.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων μέχρι το 2020 . Παράλληλα βέβαια η αλματώδης αύξηση στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα βοηθήσει σημαντικά τον όμιλο στην επίτευξη ενός πιο πράσινου περιβαλλοντικού δείκτη.

Ήδη πάντως η προτίμηση στα αυτοκίνητα της BMW όχι μόνο για τη χρονιά που έφυγε αλλά και για τους δύο πρώτους μήνες του 2014 σε παγκόσμιο επίπεδο είναι έκδηλη. Φέτος, η BMW πέτυχε τον καλύτερο Φεβρουάριο όλων των εποχών: 124.839 οχήματα BMW παραδόθηκαν στους πελάτες, αύξηση 8,6% (πέρσι: 114.909). Από πέρσι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,9% με παραδόσεις 242.017 οχημάτων μάρκας BMW συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (222.211). Ο Δρ. Reithofer πάντως με αποκλειστικές του δηλώσεις στο Car and Driver εξέφρασε την πεποίθηση ότι τόσο η Ελλάδα όσο και οι υπόλοιπες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου, που επλήγησαν τα προηγούμενα χρόνια, έχουν πλέον έναν αργό αλλά σταθερό ρυθμό ανάκαμψης, δίνοντας μια θετική αποτίμηση για το μέλλον της χώρας μας.