Απόσυρση και το 2012, αλλά με αλλαγές!


Παράταση για ακόμη ένα χρόνο λαμβάνει το μέτρο της απόσυρσης οχημάτων, με σημαντικές, ωστόσο, διαφοροποιήσεις σε σχέση με εκείνη που είχαμε κατά τη διάρκεια του 2011, ενώ, παράλληλα, δεν θα κινδυνεύουν πλέον οι 50.000 ιδιοκτήτες παλαιών Ι.Χ. που τα απέσυραν να μείνουν με το Πιστοποιητικό Καταστροφής στο... χέρι.

  • 22/12/2011

Παράταση για ακόμη ένα χρόνο λαμβάνει το μέτρο της απόσυρσης οχημάτων, με σημαντικές, ωστόσο, διαφοροποιήσεις σε σχέση με εκείνη που είχαμε κατά τη διάρκεια του 2011, ενώ, παράλληλα, δεν θα κινδυνεύουν πλέον οι 50.000 ιδιοκτήτες παλαιών Ι.Χ. που τα απέσυραν να μείνουν με το Πιστοποιητικό Καταστροφής στο... χέρι.

Ειδικότερα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η», η απόσυρση των οχημάτων για το 2012 θα αφορά την απόκτηση κάποιου καινούριου ή εισαγόμενου μεταχειρισμένου Ι.Χ. που θα πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο να «επιδοτηθούν» και τα εγχώρια μεταχειρισμένα με δώρο τα Τέλη Κυκλοφορίας, καθώς έχουν καταβληθεί οι φόροι.

Φορτηγά

Επιπλέον στην απόσυρση του 2012 για πρώτη φορά εξετάζεται η προσθήκη και των βαρέων φορτηγών, τα οποία ούτως η άλλως από την 1η Μαΐου θα απαγορεύεται να κυκλοφορήσουν στο νέο Πράσινο Δακτύλιο και επιπροσθέτως διαθέτουμε το γηραιότερο στόλο φορτηγών σε όλη την Ε.Ε.

Η νέα απόσυρση αναμένεται να περάσει είτε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου είτε με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή. Το μέτρο αναμένεται να ξεκινήσει από τις 2 Ιανουαρίου 2012, οπότε και μπορούν να δέχονται οχήματα τα Κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ. Το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Ευριπίδης Κωνσταντινίδης, μιλώντας στην «Η», τόνισε πως: «H παράταση της απόσυρσης επιβάλλεται γιατί είναι ένα μέτρο που σίγουρα τονώνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα βοηθά στην ανανέωση του παλαιού στόλου των οχημάτων που έχουμε με άμεσο αντίκτυπο στις εκπομπές ρύπων. Το γεγονός πως περιλαμβάνονται και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα στο μέτρο του 2012 είναι πολύ θετικό και θα πρέπει στο μέτρο να συμπεριληφθούν και τα εγχώρια μεταχειρισμένα Euro5, ώστε να τονωθεί και η εγχώρια αγορά μεταχειρισμένων Ι.Χ., η οποία έχει πληγεί απίστευτα από την κρίση. Αν το μέτρο της απόσυρσης συνοδευτεί από κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και κατάργηση ή μείωση του Τέλους Ταξινόμησης πιστεύω ότι η αγορά θα ανακάμψει σε μεγάλο βαθμό με όλα τα ευεργετικά αποτελέσματα για τον κλάδο, τους καταναλωτές και πάνω απ' όλα την οικονομία».

Ιδιαίτερο ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη έχει διαδραματίσει ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης και ειδικότερα ο πρόεδρός του Καρούλης Κωνσταντίνος. Μάλιστα, όπως τονίζει, στην «Η», το μέλος της Ομοσπονδίας Εκτελωνιστών της Ελλάδος Τσιταμπάνης Θανάσης, «είναι ένα μέτρο που θα δώσει έστω και μία προσωρινή ανάσα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, εάν όμως συνδυαστεί και με την αναπροσαρμογή των προδιαγραφών του πράσινου δακτυλίου. Είναι γνωστό ότι σε ολόκληρη την Ε.Ε. οι προδιαγραφές ρύπων Euro 4 θεωρούνται οικολογικές, με αναφορά στα αυτοκίνητα που κινούνται στη Γερμανία, τα οποία φέρουν πράσινη σήμανση και κυκλοφορούν στο κέντρο όλων των πόλεων. Σε ό,τι αφορά στο θέμα της εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης και για τα μεταχειρισμένα οχήματα, θεωρείται ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και διορθώνει, έστω και καθυστερημένα, τη στρέβλωση που είχε δημιουργηθεί προς όφελος των καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων. Είναι ένα μέτρο που θα βοηθήσει τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα να αποκτήσουν με λιγότερα χρήματα ένα ασφαλές και ''καθαρό'' όχημα».

ΟΑΣΗ

Το θέμα της απόσυρσης Ι.Χ. απασχολούσε έντονα ολόκληρο τον κλάδο του αυτοκινήτου, ο οποίος πέραν της μεγάλης πτώσης των πωλήσεων που καταγράφει τα δύο τελευταία χρόνια αποτελούσε την όαση στην έρημο, καθώς αν δεν υπήρχε το εν λόγω μέτρο οι πωλήσεις κυριολεκτικά θα είχαν βυθιστεί. Με δεδομένο το γεγονός πως τα κρατικά έσοδα από τα αυτοκίνητα έχουν υποστεί μείωση 63,5% στο δεκάμηνο και ανέρχονται σε 85 εκατ. ευρώ έναντι 233 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010 είναι εύκολο να φανταστεί κανείς τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε το μέτρο της απόσυρσης.

Αλλωστε, η εφαρμογή του μέτρου κατά το 2011 οδήγησε περίπου 85.000 Ι.Χ. και 5.000 φορτηγά στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ, όμως μόλις 31.000 ιδιοκτήτες τα αντικατέστησαν με καινούρια. Οι υπόλοιποι, όμως, λόγω οικονομικών δυσκολιών δεν κατάφεραν να τα αντικαταστήσουν και ευελπιστούσαν στην παράταση του μέτρου και το 2012, ώστε να μπορέσουν να κάνουν χρήση του μέτρου. Το γεγονός, μάλιστα, της αντικατάστασης με κάποιο μεταχειρισμένο εισαγόμενο Ι.Χ. θα αποτελέσει ακόμη μία επιλογή για τους καταναλωτές, η οποία μπορεί να αποβεί οικονομικότερη σε σχέση με κάποιο αντίστοιχο καινούριο μοντέλο.

Ιδανική λύση 

Αν πάλι το μέτρο καταφέρουν να ισχύσει και για τα εγχώρια μεταχειρισμένα, που οι έμποροι δεν ξέρουν τι να τα κάνουν, τότε θα ήταν η ιδανικότερη λύση.

Όσον αφορά στο θέμα εφαρμογής του μέτρου και στα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, η έλευση του Πράσινου Δακτυλίου από την 1η Μαϊου του 2012 σίγουρα «ανοίγει» το δρόμο προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων οχημάτων όχι μόνο στο μικρό αλλά και στο μεγάλο δακτύλιο, με εξαίρεση τα εθνικά οδικά δίκτυα.

Επίσης, η απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών Ι.Χ. μέσα στο νέο δακτύλιο θα αποτελέσει αφορμή για κάποιους να προβούν στην αντικατάσταση του παλιού οχήματός τους με κάποιο καινούριο.

Παράταση και για τα Ι.Χ. με Euro 4

Παράταση για 6 μήνες αναμένεται να λάβουν και τα καινούρια και εισαγόμενα Ι.Χ. που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 και βρίσκονται στους τελωνειακούς χώρους της Ελλάδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εν λόγω εξέλιξη αποτέλεσε ιδιαίτερα χαρμόσυνη είδηση για εισαγωγείς και εμπόρους που έχουν στην κατοχή τους χιλιάδες τέτοια αυτοκίνητα και δεν μπορούσαν να τα διαθέσουν εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Παράλληλα αν δινόταν παράταση, κάποιοι από αυτούς θα αναγκάζονταν να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη τη στιγμή που τα ταμεία των επιχειρήσεών τους παραμένουν ερμητικά άδεια...