Αττική: Δε φαντάζεστε πόσες πινακίδες, άδειες και διπλώματα πήρε η Τροχαία σε 4 μέρες


Συνελήφθησαν 5 οδηγοί, οι οποίοι κινούνταν με τα οχήματά τους με ταχύτητες έως και 200 km/h. Δείτε αναλυτικά τις παραβάσεις.

  • 22/1/2024

Περίπου 2.800 τροχονομικούς ελέγχους οδηγών και οχημάτων πραγματοποίησε η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής από τις 16 έως και τις 19 Ιανουαρίου 2024, με αποτέλεσμα να βεβαιωθούν 1.988 παραβάσεις και να αφαιρέσει εκατοντάδες διπλώματα, άδειες και πινακίδες, ενώ μετέφερε με γερανό 90 οχήματα!

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων και τροχονομικών ελέγχων της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής για την αντιμετώπιση της οδήγησης με υπερβολική ταχύτητα, αλλά και λοιπών επικίνδυνων παραβάσεων, που οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα, διαταράσσουν την ασφάλεια των συγκοινωνιών και την ομαλή και ασφαλή διακίνηση των πολιτών, πραγματοποιήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 16 έως και 19-1-2024, στοχευμένοι έλεγχοι, κυρίως κατά τις νυχτερινές ώρες, επί των Λ. Μαραθώνος, Λ. Κηφισίας, Λ. Ποσειδώνος και σε λοιπούς οδικούς άξονες, από Αστυνομικούς των Ομάδων Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής με τη συμμετοχή Αστυνομικών των κατά τόπο αρμόδιων Υπηρεσιών Τροχαίας.

Συνολικά διενεργήθηκαν περί τους 2.800 τροχονομικούς ελέγχους οδηγών και οχημάτων και βεβαιώθηκαν 1.988 παραβάσεις του Ν.2696/99 «Περί Κ.Ο.Κ.», εκ των οποίων οι 219 σε βαθμό πλημμελήματος, ως ακολούθως:

  • Υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας: 376
  • Μη χρήση κράνους: 133
  • Μη χρήση ζώνης ασφαλείας: 89
  • Μη εφοδιασμός με ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου: 81
  • Αντικανονική χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση: 66
  • Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: 59
  • Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος: 38
  • Ανασφάλιστο όχημα: 31
  • Λοιπές παραβάσεις: 1.115

Επιπρόσθετα, αφαιρέθηκαν 299 πινακίδες, 353 άδειες κυκλοφορίας και 477 άδειες ικανότητας οδήγησης. Ακινητοποιήθηκαν 150 οχήματα και μεταφέρθηκαν με γερανό τα 90 εξ αυτών.

Πέραν των ανωτέρω, συνελήφθησαν 5 ημεδαποί οδηγοί, διότι:

  • Ο πρώτος εξ αυτών κατελήφθη να οδηγεί δίκυκλη μοτ/τα επί της διασταύρωσης των Λ. Βουλιαγμένης και Λ. Αλίμου στερούμενος της απαιτούμενης κατά νόμο άδειας ικανότητας οδήγησης, χωρίς το όχημα να φέρει την νόμιμη πινακίδα κυκλοφορίας, με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, ενώ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο είναι 70 χλμ/ώρα.
  • Ο δεύτερος εξ αυτών κατελήφθη επί της Λ. Βουλιαγμένης να οδηγεί δίκυκλη μοτ/τα στερούμενος της απαιτούμενης κατά νόμο άδειας ικανότητας οδήγησης και χωρίς το όχημα να φέρει την νόμιμη πινακίδα κυκλοφορίας και αποτελεσματικό σιγαστήρα, καθώς σε επιγενόμενη μέτρηση με θορυβόμετρο προέκυψε ότι εξέπεμπε 106 db αντί 95 db. Πέραν των ανωτέρω, το όχημα κινούνταν με ταχύτητα 200 χλμ/ώρα, ενώ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο είναι 70 χλμ/ώρα.
  • Ο τρίτος εξ αυτών κατελήφθη επί της Λ. Κηφισίας να οδηγεί Ι.Χ.Ε. όχημα και να κινείται με ταχύτητα 122 χλμ/ώρα, ενώ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο είναι 60 χλμ/ώρα. Περαιτέρω, ήταν υπό την επίδραση οινοπνεύματος σε ποσοστό (α) μέτρησης 0,89 mg/l και (β) μέτρησης 0,92 mg/l εκπνεόμενου αέρα.
  • Ο τέταρτος εξ αυτών κατελήφθη επί της Λ. Μαραθώνος να οδηγεί Ι.Χ.Ε. όχημα και να κινείται με ταχύτητα 192 χλμ/ώρα, ενώ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο είναι 60 χλμ/ώρα. Περαιτέρω, ήταν υπό την επίδραση οινοπνεύματος σε ποσοστό (α) μέτρησης 0,42 mg/l και (β) μέτρησης 0,30 mg/l εκπνεόμενου αέρα.
  • Ο πέμπτος εξ αυτών κατελήφθη ομοίως επί της Λ. Μαραθώνος να οδηγεί Ι.Χ.Ε. όχημα και να κινείται με ταχύτητα 176 χλμ/ώρα, ενώ το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο είναι 60 χλμ/ώρα.

Οι ως άνω συνελήφθησαν σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 290Α του Ποινικού Κώδικα «περί επικίνδυνης οδήγησης» και κατά περίπτωση σύμφωνα με τα άρθρα 94 (στέρηση της απαιτούμενης κατηγορίας άδειας οδήγησης) και 42 (οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος) του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Τα εμπλεκόμενα οχήματα ακινητοποιήθηκαν και μεταφέρθηκαν με γερανό και οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν με τις κατά αυτών σχηματισθείσες δικογραφίες στο πλαίσιο του αυτοφώρου στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.

Οι έλεγχοι θα συνεχισθούν με την ίδια ένταση και θα διενεργηθούν και σε άλλες περιοχές της Αττικής, που παρουσιάζουν αυξημένη και επικίνδυνη παραβατικότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τροχαία: Οι πιο επικίνδυνες και οι πιο ασφαλείς περιοχές στην Ευρώπη - Τι ισχύει για την Ελλάδα (χάρτης)

«Δημόσιος κίνδυνος» τα ανασφάλιστα οχήματα στην Ελλάδα - Πάνω από 2.200 τροχαία σε 1,5 χρόνο

Πώς το 5G μπορεί να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα