Αυτά είναι τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην αυτοκινητοβιομηχανία τη δεκαετία που πέρασε


Τα σκάνδαλα της περασμένης πια δεκαετίας στην αυτοκινητοβιομηχανία σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 31/12/2019

To 2020 σημαίνει και την απαρχή μιας νέας δεκαετίας που αναμένεται να φέρει πολλές αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με πρώτες και καλύτερες τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη κίνηση. Ταυτόχρονα κλείνει και μια δεκαετία, αυτή του ’10, η οποία χαρακτηρίσθηκε από μια σειρά σκανδάλων. Που επηρέασαν και εξακολουθούν να επηρεάζουν τις εξελίξεις.

Πρώτο και καλύτερο το Dieselgate, με το οποίο η Volkswagen παραποιούσε τις εκπομπές καυσαερίων με τη βοήθεια ενός ειδικά εξελιγμένου λογισμικού που αντιλαμβανόταν όταν ήταν πιθανή η διεξαγωγή μετρήσεων. Στην ουσία οι βάσεις για το σκάνδαλο είχαν τεθεί από την προηγούμενη δεκαετία, όταν η Volkswagen είχε επενδύσει μεγάλα ποσά στους κινητήρες πετρελαίου της με τον κωδικό TDI. Το αποτέλεσμα του σκανδάλου ήταν αλλαγές στην διοικητική πυραμίδα του γερμανικού ομίλου, εμπλοκή της δικαιοσύνης, πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ αλλά και η έντονη στροφή της VW στην ηλεκτροκίνηση.

Μεγάλο ήταν και εξακολουθεί να είναι το κόστος του σκανδάλου των αερόσακων της Takata, που στην πράξη αφορά το σύνολο των κατασκευαστών. Ξεκίνησε με τη μεγαλύτερη ανάκληση παγκοσμίως το 2013 και η οποία αφορούσε 3,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα στα οποία έπρεπε να αντικατασταθούν οι αερόσακοι λόγω ελαττώματος αυτών της πρώτης τοποθέτησης και στην πράξη συνεχίζεται μέχρι και τώρα.

Σκάνδαλο πάντως είναι και η σύλληψη το 2018 του πρώην πια ισχυρού άντρα της συμμαχίας Renault- Nissan Carlos Ghosn, ο οποίος κατηγορήθηκε πως χρησιμοποιούσε εταιρικά κεφάλαια για προσωπικό του όφελος και πως χρέωνε προσωπικές το δαπάνες στην εταιρεία. Ο Ghosn μπήκε και βγήκε από τη φυλακή 8 φορές το περασμένο χρονικό διάστημα, ενώ ήταν και σε κατ΄οίκον περιορισμό χωρίς τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη σύζυγο και την οικογένειά του.