Δοκιμή: Daewoo Matiz, ένα μίνι MPV


Το μίνι μοντέλο της κορεατικής εταιρίας με τον όμορφο σχεδιασμό του, την πολυχρηστικότητά του και τον οικονομικό του κινητήρα, έχει καταφέρει να κατακτήσει ένα σημαντικό κομμάτι του αγοραστικού κοινού που ενδιαφέρεται για την συγκεκριμένη κατηγορία.
Tα νέα για την κορεατική εταιρία άλλωστε φαίνονται να είναι ευχάριστα, αφού το συγκεκριμένο μοντέλο σε συνδυασμό με την πολύ καλή πορεία του Lanos στην αγορά, έχουν καταφέρει να δώσουν μια νέα ώθηση στο τομέα των πωλήσεων για τους Κορεάτες.
  • 15/5/2001
Το μίνι μοντέλο της κορεατικής εταιρίας με τον όμορφο σχεδιασμό του, την πολυχρηστικότητά του και τον οικονομικό του κινητήρα, έχει καταφέρει να κατακτήσει ένα σημαντικό κομμάτι του αγοραστικού κοινού που ενδιαφέρεται για την συγκεκριμένη κατηγορία.
Tα νέα για την κορεατική εταιρία -άλλωστε- φαίνονται να είναι ευχάριστα, αφού το συγκεκριμένο μοντέλο, σε συνδυασμό με την πολύ καλή πορεία του Lanos στην αγορά, έχουν καταφέρει να δώσουν μια νέα ώθηση στο τομέα των πωλήσεων για τους Κορεάτες. Οι ταξινομήσεις των αυτοκίνητων, τους τέσσερις πρώτους μήνες του χρόνου, βρίσκουν τη Daewoo στη 12η θέση, σε σύνολο 45 εταιριών που υπάρχουν στην Ελλάδα.
Το άλλο ευχάριστο νέο είναι η πιθανή εξαγορά των 51% των μετοχών της από την General Motors, σε συνεργασία με τη Fiat, αφού η πρώτη έχει ολοκληρώσει την έρευνα της σχετικά με τα οικονομικά δεδομένα της κορεατικής εταιρίας. Αν τελικά επιτευχθεί αυτή η συμφωνία, τότε θα δημιουργηθούν νέα δεδομένα, αλλά και νέες προοπτικές για την εταιρία.
Το "μικρό" της Daewoo, διακρίνεται για την ιδιαίτερη προσωπικότητα του - μικρό, γρήγορο και ευέλικτο, αλλά και το δημοφιλή χαρακτήρα του - ένα μίνι MPV. Οι Κορεάτες κατασκευαστές, γνωρίζοντας την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε η πρώτη έκδοση του Matiz, προχώρησαν εσπευσμένα στην ανανέωση του, κυρίως για να αντέξουν στον ανταγωνισμό, αλλά -γιατί όχι;- και να πρωταγωνιστήσουν στη μίνι κατηγορία.
Νέα εμφάνιση εμπρός, με νέους προφυλακτήρες και ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, είναι μερικά από τα καινούρια στοιχεία της εξωτερικής εμφάνισης του Matiz που δίνουν σ΄ αυτό μια πιο μοντέρνα εμφάνιση.
Οι προφυλακτήρες έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο όγκο, ενώ υπάρχουν αεραγωγοί για την εισαγωγή αέρα που βοηθούν στη καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Τα φωτιστικά σώματα από οβάλ που ήταν έχουν γίνει στρογγυλά, ενώ τα φλας βρίσκονται λίγο πιο κάτω, με το ίδιο σχήμα που έχουν τα πρώτα. Οι νέες γραμμές που κατεβαίνουν δεξιά και αριστερά κάθετα προς το καπό, δείχνουν τη μοντέρνα σχεδίαση που κατάφεραν να πετύχουν τελικά οι Κορεάτες. Τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν επανασχεδιασθεί όπως και όλο το πίσω μέρος του.

Εσωτερικός διάκοσμος

Εδώ, οι αλλαγές επικεντρώνονται στο νέο σχεδιασμό του ταμπλό και στον επανασχεδιασμό των μπροστινών καθισμάτων για καλύτερη στήριξη των επιβατών. Ίσως να πρόκειται για μικρή πολυτέλεια, αλλά μπορεί να θέλετε να επιλέξετε τον εξαιρετικά κομψό πίνακα οργάνων ελέγχου, μεταλλικής υφής, για να τονίσετε τον καινούριο σχεδιασμό της κονσόλας ελέγχου. Ταιριάζει τέλεια με τα χρώματα του εσωτερικού του Matiz. Άλλη μια εργονομική αλλαγή, είναι η μετακίνηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα στο υποβραχίονιο της πόρτας, κάτι που πραγματοποιήθηκε και στο λίφτινγκ του Lanos. Tα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με άνοιγμα 60/40, προσφέροντας έξτρα χώρο για αποσκευές. Όταν τα καθίσματα είναι σε όρθια θέση, τότε η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φθάνει τα 167 λίτρα, ενώ στην περίπτωση που τα καθίσματα είναι αναδιπλωμένα τότε σχεδόν τετραπλασιάζεται, 624 λίτρα.
Στο τομέα της παθητικής ασφάλειας διαθέτει εμπρός και πίσω ζώνες παραμόρφωσης, ενώ στις ακριβότερες εκδόσεις εξοπλίζεται με αερόσακο οδηγού και συνοδηγού.
Στην ενεργητική του ασφάλεια, ο μεγάλης διαμέτρου μπροστινός δίσκος και τα πίσω ταμπούρα, σε συνδυασμό με τους ισχυρούς ενισχυτές φρένων άμεσης δράσης 7 ιντσών, εξασφαλίζουν σίγουρο φρενάρισμα. Επιπλέον, το σύστημα ABS -διατίθεται κατ' επιλογή- για να σας βοηθήσει να διατηρήσετε μέγιστο έλεγχο σε οποιαδήποτε επικίνδυνη κατάσταση. Επίσης, στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε ένα τρίτο μικρό φως φρένου για επιπλέον ασφάλεια.

Μηχανικά μέρη

Το μηχανικό σύνολο με το οποίο εφοδιάζεται είναι ο γνωστός κινητήρας των 796 κ.εκ με σύστημα τροφοδοσίας πολλαπλών σημείων, ο οποίος αποδίδει 51 ίππους στις 5.990 σ.α.λ. Αξίζει να σημειωθεί ότι για το χαρακτήρα του και το μικρό κυβισμό του, ο κινητήρας λειτουργεί ικανοποιητικά σε όλο το εύρος των στροφών. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς με την βοήθεια ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων, του οποίου η κλιμάκωση είναι μακριά, ενώ o επιλογέας του δεν μας έδωσε την αίσθηση της χαλαρότητας. Πάντα όμως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, τα οποία θα έρθουν με το χρόνο, αλλά και με τον ερχομό νέων τεχνολογικών ιδεών, αν τελικά η DAEWOO εξαγορασθεί από την GM. Η διάταξη των αναρτήσεων περιλαμβάνει τη γνωστή και αξιόπιστη λύση που χρησιμοποιούν πλέον όλες οι εταιρίες: γόνατα MακΦέρσον εμπρός και μεμονωμένο βραχίονα πίσω. Μας έδωσε την αίσθηση ότι απορροφά τους όποιους κραδασμούς σε ικανοποιητικό βαθμό, ενώ θα το χαρακτηρίζαμε αρκετά μαλακό. Αυτό βέβαια, μπορεί να θεωρηθεί και μια λύση για τους ... καλούς ελληνικούς δρόμους που διαθέτουμε...
Η τιμή της κατανάλωσης έχει κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα, αφού -σύμφωνα με τις μετρήσεις μας- είναι στα 6,3 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης για κάθε 100 χλμ.
Το e-go.gr σας προτείνει και εσείς επιλέγετε!

Κυβισμός (κ.εκ) 796
Ισχύς (Ps/σ.α.λ) 51/ 5.900
Ροπή (Νm/σ.α.λ) 68.6/4.600
Διαστάσεις (mm) 3495x1495x1485
Bάρος (κιλά) 776
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ (δλ) 17
Τελική ταχύτητα (χ.α.ώ) : 144
Tιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 2.765.000 δρχ, στην τιμή περιλαμβανόνται ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμός και υδραυλικό τιμόνι