Τι πρέπει να καταλάβεις όταν δεις γαλάζιο φως σε αυτοκίνητο της Mercedes


Ο συγκεκριμένος χρωματισμός στέλνει ένα πολύ σημαντικό μήνυμα στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου αλλά και στις δυνάμεις της τροχαίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MERCEDES-BENZ AG
  • 28/4/2024

Η τεχνολογία Drive Pilot της Mercedes, το σύστημα Lidar που προσφέρει στις S-Class και EQS δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, χωρίς δηλαδή να απαιτείται ο οδηγός να έχει τα χέρια στο τιμόνι, εγκρίθηκε στις πολιτείες της Καλιφόρνια και της Νεβάδα στις ΗΠΑ.

Τα οχήματα μπορούν να κινούνται αυτόνομα όταν ταξιδεύουν σε αυτοκινητοδρόμους με ταχύτητες έως και 60 km/h με ηλιοφάνεια, αλλάζοντας λωρίδα, επιτηρώντας ταυτόχρονα την απόσταση από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα και «διαβάζοντας» τη σήμανση.

Ο οδηγός πρέπει να βρίσκεται σε θέση να πάρει τον έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή, όταν το σύστημα το κρίνει απαραίτητο. Αν εκείνος δεν ανταποκριθεί στις προειδοποιήσεις, το Drive Pilot θα σταματήσει το αυτοκίνητο στην άκρη του δρόμου, θα ενεργοποιήσει τα φώτα έκτακτης ανάγκης και θα ξεκλειδώσει τις πόρτες.

Τώρα, η Mercedes εξοπλίζει τα αυτόνομα οχήματά της με γαλάζια φώτα ημέρας, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ο λόγος είναι ότι οι Γερμανοί θέλουν να ειδοποιούν τους υπόλοιπους χρήστες τους δρόμου ότι το Drive Pilot είναι ενεργοποιημένο. Η επιλογή του γαλάζιου χρώματος έγινε, σύμφωνα με τους ίδιους, επειδή δε συναντάται στη σήμανση, ούτε στα φώτα των αυτοκινήτων.

Εκτός αυτού, η εταιρεία αναφέρει ότι το γαλάζιο χρώμα θα βοηθήσει την αστυνομία να εντοπίζει ευκολότερα τα αυτόνομα οχήματα και να ελέγχει τους οδηγούς για το εάν είναι σε θέση να πάρουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Τα φώτα έχουν εγκριθεί για δοκιμές δύο ετών στην Καλιφόρνια, ενώ στη Νεβάδα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα οχήματα παραγωγής από το 2026 κι έπειτα.

«Με την εξέλιξη των φώτων σήμανσης αυτόνομων οχημάτων, η Mercedes-Benz θέτει γι ακόμα μια φορά νέα πρότυπα για τη βιομηχανία,» είπε ο τεχνικός διευθυντής της αυτοκινητοβιομηχανίας, Markus Schafer.

«Είμαστε ο πρώτος κατασκευαστής στον κόσμο που έχει λάβει τέτοια έγκριση στις ΗΠΑ, και πιο συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα. Όσο περισσότερα αυτόνομα οχήματα κυκλοφορούν στον δρόμο, τόσο πιο σημαντική γίνεται η επικοινωνία κι η αλληλεπίδραση μεταξύ του οχήματος και του περιβάλλοντός του.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ποιος ευθύνεται σε ατύχημα με όχημα που κινείται αυτόνομα; Η Μ. Βρετανία δίνει την απάντηση

Τρίκαλα: Το επόμενο βήμα στο μέλλον της αυτοματοποιημένης οδήγησης

Αυτόνομη οδήγηση: Πως θα κινούνται τα αυτόνομα οχήματα στην Ελλάδα