Δυσκολεύουν τα πράγματα για την PSA στην Κίνα


Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ο τερματισμός της κοινοπραξίας του γαλλικού ομίλου με την Changan.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 4/11/2019

Το PSA Group και η Changan Automotive ανακοίνωσαν την διακοπή της συνεργασίας τους η οποία είχε να κάνει με την παραγωγή και την πώληση των premium μοντέλων με τα σήματα της DS. Παρά ταύτα οι Γάλλοι θα συνεχίσουν να πωλούν DS μοντέλα στην Κίνα και παρά την πολύ σημαντική πτώση των πωλήσεων της PSA στην Κίνα.

Οι οποίες το 2014 ήταν συνολικά στις 700.000 για να πέσουν στις μόλις 94.000 για το πρώτο ενιάμηνο του τρέχοντος έτους παρουσιάζουν πτώση στο -36%. Χαρακτηριστικό είναι πως στο πρώτο τετράμηνο η DS είχε πουλήσει μόλις 311 μοντέλα στην Κίνα και στην νοτιοανατολική Ασία.

Ο όμιλος Peugeot-Citroen έχει μια δεύτερη μεγαλύτερη κοινοπραξία στην Κίνα με τη Dongfeng Motor (ο βασικός μέτοχος της PSA), η οποία κατέχει μερίδιο 12,23%. Οι ιθύνοντες της εταιρίας δηλώνουν πάντως πως θα συνεχίσουν με νέα στρατηγική στην κινεζική αγορά.

Παρά ταύτα υπάρχει μεγάλος προβληματισμός από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές (λιγότερο από την Benz που τα καταφέρνει καλύτερα) για την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως και για τις επενδύσεις που έχουν γίνει εκεί. Ο λόγος δεν είναι άλλος πως αυτή η αγορά της Κίνας έχει υπερκορεστεί και παρουσιάζει μεγάλα σημάδια ύφεσης. Από την άλλη οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυξάνονται συνεχώς και οι κατασκευαστές θα κληθούν να δώσουν προτεραιότητα και στην Ευρώπη.