Έρευνα: Οι κάτοχοι BMW, Porsche και Tesla δηλώνουν ικανοποιημένοι από την επιλογή τους - Ποιες μάρκες πάτωσαν


Η έρευνα παρουσιάζει, επιπλέον, τις μάρκες που ικανοποιούν περισσότερο και σε επιμέρους τομείς όπως η άνεση, η οδηγική απόλαυση και το κόστος χρήσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: BMW GROUP, PORSCHE AG, ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/2/2024

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει τους δικούς της φανατικούς «οπαδούς», που αγόρασαν από αυτή το πρώτο τους αυτοκίνητο και παρέμειναν στο brand και στις επόμενες αγορές τους.

Ωστόσο, υπάρχουν και αυτοί που αλλάζουν μάρκα, καθώς δεν μένουν ικανοποιημένοι από το ΙΧ που έχουν στην κατοχή τους και αναζητούν ένα άλλο, με την ελπίδα να αποδειχθεί καλύτερο για τους ίδιους.

Η Consumer Reports, ένας ανεξάρτητος - μη κερδοσκοπικός - οργανισμός με έδρα τη Νέα Υόρκη, ο οποίος έχει ως στόχο να βοηθήσει τον καταναλωτή να αποκτήσει μια «αληθινή εικόνα της αγοράς, με διαφάνεια», όπως η ίδια πρεσβεύει, πραγματοποίησε έρευνα με στόχο να καταδείξει ποιες μάρκες είναι οι πιο αγαπημένες και ποιες προσέφεραν λιγότερη ικανοποίηση στους ιδιοκτήτες των οχημάτων τους.

Απευθύνθηκε στα μέλη της και συγκέντρωσε τα αποτελέσματα έρευνας η οποία περιελάμβανε τους ιδιοκτήτες περισσότερων από 330.000 οχημάτων, από τα Model Year 2021 έως 2023 και με ελάχιστα MY24. Η κατάταξη προέκυψε με βάση τις απαντήσεις των ιδιοκτητών που τόνισαν ότι θα αγόραζαν ξανά το ίδιο μοντέλο, αν έπρεπε να μπουν από την αρχή σε διαδικασία απόκτησης αυτοκινήτου.

Τα αποτελέσματα σταθμίστηκαν και υπολογίστηκαν υπό την προϋπόθεση ότι ένα μοντέλο δεν είχε αλλάξει σημαντικά κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου. Η βαθμολογία ικανοποίησης βασίζεται στο ποσοστό των ιδιοκτητών που απάντησαν «σίγουρα ναι» στην ερώτηση για το αν θα αποκτούσαν και πάλι το ίδιο μοντέλο. Παράλληλα, τους τονίστηκε ότι για την απάντησή τους θα έπρεπε να λάβουν υπόψιν διάφορους παράγοντες όπως η τιμή, η αξιοπιστία, η άνεση και η απόλαυση της οδήγησης.

Στην κορυφή της σχετικής λίστας βρέθηκε η Rivian, για την οποία το 86% των κατόχων ενός μοντέλου της απάντησε ότι θα αγόραζε ξανά το ίδιο. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η MINI με 77% και ακολούθησαν BMW (76%), Porsche (76%) και Tesla (74%).

Στον αντίποδα, τις τελευταίες θέσεις κατέλαβαν Mercedes (59%), Audi (59%), Jeep (58%), Nissan (55%) και Volkswagen (51%), ενώ τη χειρότερη «επίδοση» σημείωσε η Infiniti με 43%.

ΜΑΡΚΑΒΑΘΜΟΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣΠΟΣΟΣΤΟ ΑΓΟΡΑΣ ΙΔΙΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ
1. Rivian586%
2. MINI477%
3. BMW476%
4. Porsche476%
5. Tesla474%
6. Genesis473%
7. Lexus473%
8. Subaru370%
9 Ram369%
10. Honda369%
11. Chevrolet369%
12. Toyota369%
13. Hyundai368%
14. Acura368%
15. Ford367%
16. GMC367%
17. Mazda366%
18. Volvo366%
19. Lincoln365%
20. Buick364%
21. KIA363%
22. Cadillac361%
23. Chrysler260%
24. Mercedes259%
25. Audi259%
26. Jeep258%
27. Nissan255%
28. Volkswagen251%
29. Infiniti143%

Όσον αφορά τις επιμέρους κατηγορίες, στον τομέα της άνεσης η Porsche ικανοποιεί περισσότερο τους πελάτες της (με την Infiniti να είναι στο τέλος της λίστας). Σε θέμα οδήγησης (χειρισμού και επιτάχυνσης), η Tesla είναι στην κορυφή και η Volkswagen στην τελευταία θέση. Η RAM προσφέρει τα περισσότερα χαμόγελα από άποψη αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα, με την Audi να βρίσκεται στο άλλο άκρο της κατάταξης.

Με βάση την ευκολία χρήσης των διαφόρων συστημάτων (κλιματισμού και infotainment) η Genesis ξεχωρίζει, με την VW να είναι στην τελευταία θέση, ενώ σε σχέση με το λειτουργικό κόστος (από συντήρηση, σέρβις και ασφάλεια έως κατανάλωση) η Tesla είναι στην πρώτη θέση της ικανοποίησης των ιδιοκτητών οχημάτων της, με την Mercedes να καταλαμβάνει την τελευταία.

Πηγή: Consumer Reports

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα: Πες μου τι μάρκα αυτοκίνητο οδηγείς, για να σου πω το IQ σου

Έρευνα: Αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναζητούν περισσότερο οι Έλληνες

Ποια εταιρεία κατασκευάζει τα καλύτερα αυτοκίνητα;