Βενζίνη ή ρεύμα; Τα ηλεκτρικά παίρνουν πιο εύκολα μπροστά τον χειμώνα, υπάρχει όμως ένα «αλλά»


Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της έρευνας που έκανε μεγάλη εταιρεία οδικής βοήθειας στη Νορβηγία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 16/2/2024

Το χιόνι, ο πάγος και το κρύο δεν οι καλύτεροι «φίλοι» των κινητήρων. Τόσο τα οχήματα με θερμικά σύνολα, όσο και τα ηλεκτρικά, επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις χαμηλές θερμοκρασίες. Ωστόσο, μία από τις δύο κατηγορίες αποδίδει καλύτερα στο κρύο σε έναν συγκεκριμένο τομέα.

Σύμφωνα με τη Viking, νορβηγική εταιρεία οδικής βοήθειας, τα EV είναι εκείνα που εκκινούν πιο εύκολα στις θερμοκρασίες υπό το μηδέν, σε σύγκριση με αυτά που φέρουν ΜΕΚ.

Τα στοιχεία του περασμένου Ιανουαρίου, όπου η σκανδιναβική χώρα ταλαιπωρήθηκε από σφοδρές χιονοπτώσεις, δυνατούς ανέμους κι χαμηλές θερμοκρασίες, δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των αυτοκινήτων που χρειάστηκαν βοήθεια για να εκκινήσουν είχαν θερμικό κινητήρα.

Συνολικά 38.000 οχήματα κάλεσαν οδική βοήθεια τον Ιανουάριο και μόλις 8.795 ήταν EV, δηλαδή το 23%. Εκτός αυτού, μικρό ήταν και το ποσοστό των ηλεκτρικών που χρειάστηκαν τη συμβολή της εταιρείας για να εκκινήσουν. Αυτό ανήλθε στο 14%, δηλαδή 2.273 από τα 16.410 αυτοκίνητα που αντιμετώπισαν το συγκεκριμένο πρόβλημα, ενώ το αντίστοιχο ποστοστό των θερμικών ήταν 86%.

Κάνοντας αναγωγή στους συνολικούς αριθμούς κάθε κατηγορίας, από τα EV που ζήτησαν οδική βοήθεια, σχεδόν το 26% δεν μπορούσαν να πάρουν μπροστά, ενώ την ίδια στιγμή το αντίστοιχο ποσοστό για τα θερμικά οχήματα ήταν 48%, δηλαδή σχεδόν το διπλάσιο.

Η Νορβηγία είναι η καταλληλότερη χώρα για να γίνει μία τέτοια έρευνα, αφού είναι εκείνη όπου τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς παγκοσμίως. Αυτή τη στιγμή, το 82,4% των νέων οχημάτων είναι ηλεκτρικά, ενώ αν προσμετρήσουμε και τα PHEV, το ποσοστό ανεβαίνει στο 90%!

«Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αποδίδουν πολύ καλύτερα σε σχέση με τα θερμικά, όσον αφορά την εκκίνησή τους σε χαμηλές θερμοκρασίες. Είναι μία ανακάλυψη που προκαλεί έκπληξη,» αναφέρει ο Svein Setrom, διευθυντής της Viking.

Ωστόσο, είναι γνωστό ότι το κρύο έχει επιδρά αρνητικά στην αυτονομία των EV. Η ταχύτητα με την οποία γίνονται οι αντιδράσεις για τη μετατροπή της χημικής ενέργειας σε ηλεκτρική μέσα στην μπαταρία, μειώνεται, κι έτσι η απόδοσή της, τελικά, πέφτει. Ενδεικτικά, η Volkswagen συστήνει το ελάχιστο επίπεδο φόρτισης να διατηρείται σε καθημερινή βάση στο 40% τις κρύες μέρες του χειμώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θέρμανση στο αυτοκίνητο: Τα 5 tips για να ζεστάνεις γρήγορα την καμπίνα

Αυτοκίνητο και χειμώνας: Τα 6 σημεία που πρέπει να ελέγξεις πριν πέσει η θερμοκρασία

Χρήσιμες συμβουλές για να προετοιμάσετε το αυτοκίνητό σας για τον χειμώνα