Έρχεται υποχρεωτική χρήση χειμερινών ελαστικών αντί αντιολισθητικών αλυσίδων


ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΚΥΟΦΟΡΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ Κ.Ο.Κ. ΕΙΝΑΙ Η Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΧΙΟΝΟΛΑΣΤΙΧΑ ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ.

  • 19/1/2020

Για όποιον έχει ταξιδέψει στην κεντρική Ευρώπη, θα έχει δει πώς εδώ και πάρα πολλά χρόνια τα αυτοκίνητα για να κινηθούν στις δύσκολες καιρικές συνθήκες του χειμώνα απαραιτήτως θα πρέπει να εφοδιάζονται με χειμερινά ελαστικά (winter) ή χιονολάστιχα για πιο δύσκολες συνθήκες. ‘Αλλωστε είναι απαραίτητα προϋπόθεση της ασφάλισης από μια ασφαλιστική εταιρεία. Τα χιονολάστιχα, έχουν ειδική χάραξη, γόμα, αλλά γενικότερη κατασκευή ώστε να μπορούν να αντεπεξέρχονται άψογα σε έναν χιονισμένο ή παγωμένο δρόμο προσφέροντας την κατάλληλη πρόσφυση στο αυτοκίνητο.

Ένα σύγχρονης γενιάς χειμερινό ελαστικό μπορεί να προσφέρει άριστη πρόσφυση και να  συνεργαστεί  βέλτιστα με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου.
Ένα σύγχρονης γενιάς χειμερινό ελαστικό μπορεί να προσφέρει άριστη πρόσφυση και να "συνεργαστεί" βέλτιστα με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου.

Η πρόσφατη κακοκαιρία στην Ελλάδα και το κλείσιμο ενός αυτοκινητόδρομου με μια απλή χιονόπτωση έδειξε τα αδυναμίες μας ως χώρα, αλλά και ως οδηγοί. Στο πλαίσιο αυτό, με μεγάλο ενδιαφέρον ακούσαμε τις δηλώσεις που έγιναν στη Βουλή από τον υπουργό Μεταφορών κ. Καραμανλή: «Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που ακόμα έχουμε το σύστημα των αντιολισθητικών αλυσίδων. Όταν πάμε σε έναν αυτοκινητόδρομο και πρέπει να βάλουμε αλυσίδες, πρέπει να σταματήσουμε, να τις βάλουμε, να τις βγάλουμε και πολλές φορές δεν μπορούμε να τις βάλουμε και να τις βγάλουμε. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που είχαμε το πρόβλημα στη Μαλακάσα. Το ζήτημα, λοιπόν, είναι ότι άλλες χώρες της Ευρώπης και άλλες χώρες των βαλκανικών χωρών με κατά κεφαλήν εισόδημα χαμηλότερο της Ελλάδος έχουν νομοθετήσει τα χιονολάστιχα για συγκεκριμένο διάστημα», είπε ο ΥΜΕ και πρόσθεσε: «Είμαι ανοιχτός να συζητήσω με τους αρμοδίους φορείς αυτήν την πρόταση, αλλά έχω την εντύπωση ότι πολύ σύντομα εμείς θα πάρουμε πρωτοβουλία. Έχουμε έρθει σε επαφή με τα συναρμόδια υπουργεία, για να γίνει μια γενική διάταξη για την παρακώλυση της κυκλοφορίας στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, έτσι ώστε να μην διαπιστώσουμε ξανά αυτά τα φαινόμενα. Δηλαδή, όταν η Τροχαία θα λέει ότι ο δρόμος κλείνει, ο δρόμος κλείνει. Όταν θα λέει η Τροχαία ότι δεν μπορείς να πας στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, χωρίς όλα τα απαραίτητα εργαλεία και μέσα που πρέπει να έχει το όχημά σου, θα υπάρχει αυστηρότατο πρόστιμο».

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες αποτελούν παρελθόν ακόμη και από τις Σκανδιναβικές χώρες (δεν είναι μόνον οι ιδιαιτερότητες της τοποθέτησης, αλλά και η ζημιά που προκαλούν στον δρόμο και στο αυτοκίνητο από τις καταπονήσεις) και έχουν αντικατασταθεί από χειμερινά ελαστικά με πλαστικά καρφιά.
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες αποτελούν παρελθόν ακόμη και από τις Σκανδιναβικές χώρες (δεν είναι μόνον οι ιδιαιτερότητες της τοποθέτησης, αλλά και η ζημιά που προκαλούν στον δρόμο και στο αυτοκίνητο από τις καταπονήσεις) και έχουν αντικατασταθεί από χειμερινά ελαστικά με πλαστικά καρφιά.

Βεβαίως, καλό είναι να παραδειγματιζόμαστε με το τι συμβαίνει στο εξωτερικό, ας δούμε όμως συνολικά το πρόβλημα, αλλά και το πώς λειτουργούν οι δομές. Δηλαδή, τι να τα κάνεις τα χιονολάστιχα όταν εκείνος που ευθύνεται για την διατήρηση ενός αυτοκινητόδρομου «καθαρού» από χιόνι έχει αργά αντανακλαστικά…