Έτσι θα είναι τα αγωνιστικά στο Le Mans το 2030!


Με αυτό το πρωτότυπο μοντέλο η Lotus οραματίζεται πως θα είναι τα αγωνιστικά του μέλλοντος στον κατά πολλούς διασημότερο αγώνα στον κόσμο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
  • 16/2/2021

Το τελευταίο πράγμα για το οποίο θέλουν να ακούν οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι για ηλεκτρικά. Όπως και να το κάνουμε ένα αναπόσπαστο στοιχείο από το θέαμα που προσφέρουν οι αγώνες είναι ο ήχος. Και ένα παράδειγμα για το όχι και τόσο ενδιαφέρον θέαμα θεωρώ πως είναι το πρωτάθλημα με τα ηλεκτρικά μονοθέσια.

Βέβαια αυτή είναι μια προσωπική τοποθέτηση και είτε το θέλουμε, είτε όχι μέσα σε μια δεκαετία πολλά είναι αυτά που θα αλλάξουν. Περίπου αυτή την άποψη έχει και η Lotus η οποία παρουσίασε ένα concept με την ονομασία E-39 (Endurance Racer 9), το οποίο προορίζεται για τον Le Mans σε εννέα χρόνια από σήμερα.

Φυσικά το σύστημα πρόωσης είναι μηδενικών ρύπων και μια συστοιχία μπαταριών υψηλής απόδοσης τροφοδοτεί με ενέργεια τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Έναν σε κάθε τροχό. Μα πως είναι δυνατόν να βγει ένας 24ωρος αγώνας με μια μπαταρία; Δεν είναι και για αυτό κάθε ομάδα θα έχει δικαίωμα να pitstop για να αλλάξει την άδεια μπαταρία με μία γεμάτη. Κάτι που είναι πολύ ενδιαφέρον και πιθανότατα να το δούμε να δουλεύει και στην πράξη.

Σχεδιαστικά το E-39 μας παραπέμπει σε μια μεταμοντέρνα σχεδίαση των αγωνιστικών της πρώην κατηγορίας LMP1 και της νυν Hypercars. Μπορούμε να δούμε τις μεγάλες καμάρες πάνω από τους τροχούς, την καλύπτρα που θυμίζει μαχητικό τζετ και μια μεγάλη πίσω ουρά που συμπληρώνει το αεροδυναμικό ανάγλυφο.

O Richard Hill, o υπεύθυνος αεροδυναμικής στην Lotus, λέει: «Αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε είναι να σπρώξουμε τα τεχνολογικά μας όρια στο μέλλον. Το Lotus E-R9 ενσωματώνει όλες τις τεχνολογίες τις οποίες αναμένουμε να εξελίξουμε και να είναι ουσιαστικές στην πράξη. Η Lotus έχει μια καταπληκτική ιστορία εξέλιξης μοναδικών λύσεων και το έχουμε κάνει πολλές φορές στο μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και στα αυτοκίνητα μας».