Ford: Ο 1.0 EcoBoost Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς για 3η συνεχή χρονιά!


Ο 1.0 EcoBoost της Ford κατακτά τον τίτλο του Διεθνή Κινητήρα της Χρονιάς 2014 για τρίτη συνεχή χρονιά ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο.

  • 26/6/2014

Ένας μικρός βενζινοκινητήρας που προσφέρεται με μοντέλα της Ford όπως το νέο Fiesta επικράτησε του ανταγωνισμού από premium μάρκες και κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων και απέσπασε το «Όσκαρ» των κινητήρων για τρίτη συνεχή φορά, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο.

Ο χιλιάρης EcoBoost της Ford Motor Company – που μειώνει την κατανάλωση χωρίς θυσίες στις επιδόσεις – ανακηρύχθηκε Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς 2014 χάρη στην οδηγησιμότητα, τις επιδόσεις, την οικονομία, την πολιτισμένη λειτουργία και την τεχνολογία του.

Μία επιτροπή 82 συντακτών του αυτοκινήτου από 35 χώρες ανέδειξαν επίσης το χιλιάρη EcoBoost στον «Καλύτερο Κινητήρα Κάτω του 1.0 L» για τρίτη συνεχή φορά στην Engine Expo 2014, στη Στουτγάρδη.

«Για να πετύχουμε όλο το πακέτο - εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, συναρπαστικές επιδόσεις, απουσία θορύβων και πολιτισμένη λειτουργία – ξέραμε ότι αυτός ο μικρός κινητήρας των 1.000 κυβ. εκ. έπρεπε να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού» δήλωσε ο Bob Fascetti, vice president, Ford Powertrain Engineering. «Μέσω της φιλοσοφίας εξέλιξης One Ford, ο EcoBoost συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για το συνδυασμό επιδόσεων με οικονομία καυσίμου στην κατηγορία μικρών βενζινοκινητήρων.»  

Ο κινητήρας έχει τώρα στο χαρτοφυλάκιό του 13 σημαντικές διακρίσεις. Πέραν των επτά βραβείων που έχει αποσπάσει στο θεσμό Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς μέσα σε μία τριετία – ανάμεσα στα οποία αυτό του Καλύτερου Νέου Κινητήρα  το 2012 – ο 1.0 EcoBoost έχει κερδίσει τη διάκριση International Paul Pietsch Award 2013 για τις τεχνολογικές καινοτομίες του στη Γερμανία,  το Dewar Trophy του Royal Automobile Club στη Βρετανία και στις ΗΠΑ το Breakthrough Award από το περιοδικό Popular Mechanics. Η Ford είναι επίσης η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει κερδίσει βραβείο 10 Best Engines της Ward για 3-κύλινδρο κινητήρα.

«Ο φετινός διαγωνισμός ήταν ο σκληρότερος όλων των εποχών, αλλά ο 1.0 EcoBoost εύλογα συνεχίζει να ξεχωρίζει με πολιτισμένη λειτουργία, ανυπέρβλητη ελαστικότητα και κορυφαία απόδοση» δήλωσε ο Dean Slavnich, συν-πρόεδρος της 16ης έκδοσης του θεσμού βραβείων ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ και εκδότης του περιοδικού Engine Technology International. «Ο 1.0 EcoBoost είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα μηχανολογίας κινητήρων.»

Η εξέλιξη του 1.0 EcoBoost

Ο χιλιάρης EcoBoost που λανσαρίστηκε το 2012 με το Ford Focus, διατίθεται τώρα με εννέα ακόμα μοντέλα: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX και Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect και Transit Courier.

Το νέο Mondeo θα συνεχίσει το Ευρωπαϊκό λανσάρισμα του 1.0 EcoBoost όταν κυκλοφορήσει αργότερα μέσα στη χρονιά: πρόκειται για το μικρότερο κινητήρα που θα διατίθεται με ένα τόσο μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Πέραν των εκδόσεων 100 PS και 125 PS, η Ford πρόσφατα έκανε το ντεμπούτο μιας νέας έκδοσης 140 PS του κινητήρα στα νέα μοντέλα Fiesta Red Edition και Fiesta Black Edition, τα ισχυρότερα αυτοκίνητα δρόμου παραγωγής 1000 κυβ. εκ. με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 201 km/h και κατανάλωση 4,5 l/100 km με εκπομπές CO2 104 g/km *.

Το ένα στα πέντε Ford που πωλούνται στις 20 παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές της μάρκας εφοδιάζονται με 1.0 EcoBoost **. Τους πρώτους πέντε μήνες του 2014, οι αγορές όπου ο 1.0 EcoBoost γνώρισε τη μεγαλύτερη δημοτικότητα ήταν η Ολλανδία (38% όλων των αυτοκινήτων που αγοράστηκαν), και ακολούθησε η Δανία (37%) και η Φινλανδία (33%).

Τα Ευρωπαϊκά εργοστάσια τη Ford στην Κολωνία (Γερμανία) και στην Κραϊόβα (Ρουμανία) κατασκευάζουν ένα νέο κινητήρα EcoBoost κάθε 42 δευτερόλεπτα και πρόσφατα ξεπέρασαν το ορόσημο των 500.000 μονάδων.

«Τρία χρόνια έχουν περάσει και πολλοί νέοι τρικύλινδροι κινητήρες έχουν εμφανιστεί, αλλά ο  Ford 1.0 EcoBoost παραμένει ο καλύτερος,» δήλωσε ο Massimo Nascimbene, κριτής και συντάκτης από την Ιταλία.

Παγκόσμια ισχύς

Τα οχήματα Ford που εφοδιάζονται με τον 1.0 EcoBoost διατίθενται τώρα σε 72 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι πελάτες στις ΗΠΑ θα μπορούν αργότερα φέτος να αγοράσουν το νέο Focus 1.0 EcoBoost, ενώ το Fiesta 1.0 EcoBoost βρίσκεται ήδη στα καταστήματα των εμπόρων.

Η Ford πρόσφατα ξεκίνησε την παραγωγή του 1.0 EcoBoost στο Chongqing, (Κίνα) υποστηρίζοντας τη ζήτηση στην περιοχή Ασίας Ειρηνικού. Για το πρώτο τρίμηνο του 2014 πάνω από το ένα τρίτο των αγοραστών του νέου Fiesta στο Βιετνάμ επέλεξε τον 1.0 EcoBoost.

«Η επιτυχία του 1.0 EcoBoost έχει απλά εκτοξευθεί στα ύψη. Από τότε που λανσαρίστηκε έχουμε επεκτείνει τη διαθεσιμότητα σε όλη τη γκάμα των οχημάτων Ford και στις παγκόσμιες αγορές δημιουργώντας νέο παγκόσμιο σημείο αναφοράς στη μηχανολογία κινητήρων που παρέχει άμεσο όφελος στους πελάτες – από απόψεως απόδοσης καυσίμου και επιδόσεων,» δήλωσε η Barb Samardzich, chief operating officer, Ford Ευρώπης.

Καινοτόμος μηχανολογία

Πάνω από 200 μηχανικοί και σχεδιαστές των κέντρων έρευνας & εξέλιξης (R&D) της Ford στις πόλεις Aachen & Merkenich, Γερμανία, και Dagenham & Dunton, Βρετανία, αφιέρωσαν πάνω από πέντε εκατομμύρια ώρες στην εξέλιξη του 1.0 EcoBoost.

Ο συμπαγής, χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής ανεβάζει μέχρι 248.000 rpm - πάνω από 4.000 στροφές το δευτερόλεπτο και σχεδόν διπλάσιες από αυτών που εφοδιάζουν τους κινητήρες των φετινών αγωνιστικών μονοθεσίων της F1.

Ο υπερσυμπιεστής του 1.0 EcoBoost 140 PS παράγει πίεση υπερπλήρωσης 1.6 bar (24 psi). Η μέγιστη πίεση ανάφλεξης των 124 bar (1.800 psi) ισοδυναμεί με ένα Αφρικανικό ελέφαντα βάρους πέντε τόνων που πατά πάνω στο έμβολο!

Με συμπαγές μπλοκ κεφαλής από χυτοσίδηρο, που χωράει στο ντουλάπι οροφής ενός αεροπλάνου, ο κινητήρας περιλαμβάνει επίσης αλουμινένια κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που μειώνει τις θερμοκρασίες των καυσαερίων για βελτιστοποιημένη αναλογία καυσίμου /αέρα. Μία καινοτόμος σχεδίαση βολάν και εμπρός τροχαλίας πετυχαίνει πιο πολιτισμένη λειτουργία συγκριτικά με τους παραδοσιακούς τρικύλινδρους κινητήρες

Η τριβή του κινητήρα μειώνεται από έμβολα με ειδική επίστρωση, ελατήρια χαμηλής τάσης, τσιμούχες στροφάλου χαμηλής τριβής και ιμάντα χρονισμού μέσα σε λάδι. Μια αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής προσαρμόζει τη λίπανση στις εκάστοτε απαιτήσεις και βελτιστοποιεί την πίεση για μικρότερη κατανάλωση.

«Ο 1.0 EcoBoost δημιουργήθηκε σαν ένας κινητήρας πολύ μικρότερου κυβισμού για να ικανοποιήσει την παγκοσμίως μεγαλύτερη πρόκληση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας – χωρίς συμβιβασμούς στην πολιτισμένη λειτουργία, τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου» δήλωσε ο Andrew Fraser, manager, Gasoline Calibration, Ford Ευρώπης. «Το μυστικό επιτυχίας του EcoBoost είναι μία σειρά καινοτόμων τεχνολογιών που προσφέρουν πλεονεκτήματα μεγάλου αυτοκινήτου από ένα μικρό κινητήρα.»


* Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (EC) 715/2007 και (EC) 692/2008, μετά την τελευταία τροποποίηση. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 αναφέρονται σε μία έκδοση αυτοκινήτου και όχι σε ένα αυτοκίνητο. Η στάνταρ διαδικασία δοκιμών που εφαρμόζεται επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών. Επιπλέον της απόδοσης ενός οχήματος, το οδηγικό στυλ καθώς και άλλοι, μη τεχνικοί παράγοντες επηρεάζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το CO2 είναι το κύριο αέριο του θερμοκηπίου που ευθύνεται για την παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας της γης. Τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν από αντίστοιχες τιμές σε άλλες περιοχές του κόσμου λόγω των διαφορετικών κύκλων οδήγησης και κανόνων που ισχύουν στις αγορές αυτές.

** Οι τιμές βασίζονται σε 20 Ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Βρετανία, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ισπανία, Σουηδία και Ελβετία