Γη και ύδωρ από Ινδία για να ανοίξει εκεί η Tesla εργοστάσιο


Η κόντρα μεταξύ Ινδίας και Κίνας μπορεί να αποφέρει ένα σημαντικό όφελος στην εταιρία του Elon Musk, καθώς αντιμετωπίζεται ως πολύφερνη νύφη από τους πρώτους…

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 4/3/2021

Για τις σχέσεις Ινδίας και Κίνας πολλά μπορούν να γραφούν, τα γεωπολιτικά όμως δεν είναι το πρωταρχικό αντικείμενο του συγκεκριμένου site. Στο επίπεδο που μπορούμε να εκφέρουμε άποψη, το αυτοκίνητο, βλέπουμε μία Κίνα να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά για ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, με πλειάδα κατασκευαστών, πολλοί εκ των οποίων είναι παγκόσμιας κλάσης. Τι θα μπορούσε να κάνει, λοιπόν, η Ινδία για να αντισταθμίσει αυτή την κατάσταση;

Όπως αφήνει να εννοηθεί και ο τίτλος, η κίνηση που επιλέγει είναι οι εξωτερικές συνεργασίες. Φήμες για μία προσέγγιση των Ινδών με την Tesla υπήρχαν εδώ και μερικούς μήνες. Το τελευταίο όμως διάστημα τα πράγματα έχουν γίνει ξεκάθαρα. Οι Αμερικάνοι ίδρυσαν ήδη μία τοπική εταιρία στο Bengaluru και τα πράγματα φαίνεται πως έχουν πλέον δρομολογηθεί.

Ο Nitin Gadkari, υπουργός μεταφορών της Ινδίας, δήλωσε σχετικά στο πρακτορείο Reuters πως «η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι το κόστος παραγωγής της Tesla θα είναι το χαμηλότερο σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο, ακόμη και την Κίνα, όταν αρχίζουν να κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους στην Ινδία. Θα το εξασφαλίσουμε αυτό».

Ο ίδιος δεν έκανε σαφή τα πλάνα της κυβέρνησης και τις όποιες διευκολύνσεις και φοροαπαλλαγές προτίθεται να προσφέρει στην εταιρία του Elon Musk. Είναι όμως εμφανές πως η χώρα του θέτει ως πρώτη προτεραιότητα αυτή τη συνεργασία. Πέραν του ότι θα εξασφαλίσει αρκετές θέσεις εργασίας, θα προσφέρει μία σημαντική τεχνογνωσία, ενώ θα αποτελέσει και αντίβαρο στην Κινέζικη «εισβολή» EV.

Ενδεικτικά, την περασμένη χρονιά πωλήθηκαν στην Ινδία 2,4 εκατομμύρια οχήματα, διαφόρων τύπων, εκ των οποίων μόλις 5.000 από αυτά ήταν ηλεκτρικά. Ο στόχος είναι αυτό το ελάχιστο ποσοστό να αυξηθεί, έτσι ώστε η χώρα να ακολουθήσει όχι μόνο την Κίνα αλλά και τις πιο ώριμες αγορές του πλανήτη, όπως η Ευρωπαϊκή.