Γιατί το Autopilot της Tesla πάτωσε στις δοκιμές του EuroNCAP;


Τα αποτελέσματα των δοκιμών του οργανισμού EuroNCAP στα συστήματα υποβοήθησης στις υψηλές ταχύτητες παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: TESLA
  • 1/10/2020

To EuroNCAP έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτέλεσμα δοκιμών πού έγιναν σε συνολικά δέκα μοντέλα που διαθέτουν συστήματα υποβοήθησης όταν κινούνται με μεγάλες ταχύτητες.

Τα μοντέλα που αξιολογήθηκαν είναι τα Audi Q8, BMW 3-Series, Mercedes GLE, Volvo V60, VW Passat, Peugeot 2008, Nissan Juke, Ford Kuga, Renault Clio και Tesla Model 3, ενώ σύμφωνα με το EuroNCAP «τα νέα πρωτόκολλα αξιολόγησης επικεντρώνονται σε δύο βασικούς τομείς.

Την ικανότητα υποβοήθησης, δηλαδή την ισορροπία των τεχνικών δυνατοτήτων του συστήματος και τη δυνατότητά του να διατηρεί ταυτόχρονα τον οδηγό συγκεντρωμένο και σε εγρήγορση, καθώς και τα αποθέματα ασφαλείας (Safety Backup), δηλαδή την ύπαρξη δικλείδων ασφαλείας σε κρίσιμες καταστάσεις».

Στη συνέχεια τα αποτελέσματα αξιολογούνται και τα αυτοκίνητα κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες στο συγκεκριμένο τομέα: βασική, μέτρια, καλή, πολύ καλή. Ως πολύ καλή αξιολογήθηκε η λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης της σειράς 3, της GLE και του Q8, ενώ το Autopilot του Tesla Model 3 χαρακτηρίσθηκε ως μέτριο. Και αυτό γιατί η λειτουργία του δεν κρατά τον οδηγό σε εγρήγορση.

Χαρακτηριστικά είναι τα σχόλια: «η λογική διεύθυνσης του αυτοκινήτου δημιουργεί την αίσθηση πως ούτε κινείται μόνο του αλλά και πως ούτε ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχό του. Παράλληλα το σύστημα επιβάλλεται παρά συνεργάζεται».  

Το σύστημα της Tesla πάντως έχει αξιολογηθεί αρνητικά και από τις αντίστοιχες αμερικάνικες αρχές, καθώς ο τρόπος λειτουργίας του δημιουργεί στον οδηγό την αίσθηση πως μπορεί να πάρει να μάτια του από το δρόμο.