GM και DaimlerChrysler ενώνουν τις δυνάμεις τους


Η DaimlerChrysler AG (DCX) και η General Motors Corporation (GM) ανακοίνωσαν χθες την πρόθεση συνεργασίας τους στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας, προς όφελος των πελατών τους και του περιβάλλοντος.
  • 14/12/2004
&00 Η DaimlerChrysler AG (DCX) και η General Motors Corporation (GM) ανακοίνωσαν χθες την πρόθεση συνεργασίας τους στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας, προς όφελος των πελατών τους και του περιβάλλοντος.
Οι εταιρίες σχεδιάζουν να συνεργαστούν για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας υβριδικής τεχνολογίας κίνησης, δύο προγραμμάτων, που θα χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα των GM, Chrysler Group και Mercedes Car Group. Τα μοντέλα αυτά θα περιλαμβάνουν εκδόσεις αυτοκινήτων, pick-up και λοιπών οχημάτων με κίνηση στους εμπρός και πίσω τροχούς. Η εν λόγω τεχνολογία αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τους χρόνους επιτάχυνσης καθώς και την οικονομία καυσίμου και αυτονομία.
Η GM και DaimlerChrysler Corporation υπέγραψαν ένα μη δεσμευτικό "μνημόνιο συνεργασίας" και σκοπεύουν να προχωρήσουν σε οριστική συμφωνία στις αρχές του 2005. Και οι δύο εταιρίες εργάζονται ανεξάρτητα πάνω στα δικά τους υβριδικά συστήματα κίνησης για τη σειρά των επιβατικών μοντέλων τους.

Αρχής γενομένης από το 2007
Η GM έχει ήδη ανακοινώσει την πρώτη εφαρμογή ενός πλήρως υβριδικού συστήματος, που θα λανσαριστεί στα τέλη του 2007 σε δύο εξαιρετικά δημοφιλή SUV κανονικού μεγέθους της GM, τα Chevrolet Tahoe και GMC Yukon. Ο συνδυασμός των προσπαθειών της DaimlerChrysler και της GM στον τομέα της υβριδικής εξέλιξης θα δώσει και στις δύο εταιρίες το τεχνολογικό προβάδισμα. Το πρόγραμμα αυτό έχει ευρύ ορίζοντα και είναι ανοιχτό σε πρόσθετες συνεργασίες, ενώ μπορεί να λειτουργήσει σαν πηγή υβριδικής τεχνολογίας και για άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
"Οι επιδόσεις, η οικονομία καυσίμου και η αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση χώρων του υβριδικού συστήματος δύο προγραμμάτων επιτρέπουν την εφαρμογή σε ένα ευρύ φάσμα μοντέλων και οδηγικών συνθηκών" δήλωσε ο Tom Stephens, αντιπρόεδρος του τομέα GM Powertrain. "Θεωρούμε ότι είναι η πιο αποτελεσματική πλήρως υβριδική σχεδίαση για οποιαδήποτε διάταξη αυτοκινήτου".
"Η συνεργασία που σχεδιάζουμε θα βασιστεί στην τεχνογνωσία δύο από τις μεγαλύτερες εταιρίες αυτοκινήτων στον κόσμο" δήλωσε ο Dr. Thomas Weber, μέλος Δ.Σ. της DaimlerChrysler, υπεύθυνος τομέα έρευνας, τεχνολογίας & εξέλιξης του Mercedes Car Group.
"Το αποτέλεσμα αναμένεται να είναι μία σειρά ισχυρών υβριδικών συστημάτων κίνησης που θα χρησιμοποιηθούν σαν λύση για τις ανάγκες εναλλακτικών συστημάτων του είδους".

Πολυτελή και σπορ
Η Mercedes-Benz θα ασχοληθεί με υψηλής τεχνολογίας υβριδικά συστήματα κίνησης στην πολυτελή κατηγορία επιβατικών αυτοκινήτων με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η υβριδική τεχνολογία θα αποτελέσει αναπόσπαστο τμήμα στην προηγμένης στρατηγικής κινητήρων της μέσα στα επόμενα χρόνια, πρόσθεσε ο Dr. Weber.
"Η ομάδα που θα ασχοληθεί με την εξέλιξη του υβριδικού συστήματος θα εδρεύει στο Michigan, αλλά τα μέλη της θα προέρχονται από όλο τον κόσμο" είπε ο Eric Ridenour, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του τμήματος προϊοντικής εξέλιξης του Chrysler Group.
"Ένα κορυφαίο υβριδικό σύστημα θα συμπληρώσει τα παγκόσμια πλεονεκτήματα οικονομίας καυσίμου που η DaimlerChrysler προσφέρει στους πελάτες της με τεχνολογίες όπως η απενεργοποίηση των κυλίνδρων- Multi-Displacement System του Chrysler Group, μία τεχνολογία που προσφέρει τα πλεονεκτήματα ενός κινητήρα μεταβλητής χωρητικότητας -και οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες".
Το Chrysler Group θα προσφέρει μία σειρά υβριδικών μοντέλων, αλλά η πρώτη εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος θα είναι στο Dodge Durango, μετά από τα SUV της GM, πρόσθεσε ο Ridenour.

Πάνω σε κοινή βάση
Η δημιουργία μιας κοινής αρχιτεκτονικής υβριδικής τεχνολογίας είναι η βάση της συνεργασίας μας, ενώ παράλληλα θα διατηρηθεί η διαφορετικότητα σε αίσθηση και επιδόσεις για τις μάρκες της GM, και του Mercedes Car Group και Chrysler Group. Το πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης δύο προγραμμάτων θα συνδυάζεται με διαφορετικούς κινητήρες και οι αντίστοιχες σειρές μοντέλων θα έχουν τις δικές τους επιδόσεις. Η κάθε εταιρία θα ενσωματώσει το πλήρως υβριδικό σύστημα στα οχήματά της.
Τα σημερινά, τυπικά συστήματα ενός προγράμματος βασίζονται σε πολύ μεγαλύτερους ηλεκτροκινητήρες από όσο χρειάζεται ένα πατενταρισμένο σύστημα δύο προγραμμάτων. Οι καινοτομίες του συστήματος δύο προγραμμάτων υπόσχονται βελτιώσεις στις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου, τις υψηλές ταχύτητες και την ικανότητα ρυμούλκησης τρέιλερ. Η εκμετάλλευση χώρων είναι αποτελεσματικότερη σε σχέση με την σχεδίαση των σημερινών συστημάτων ενός προγράμματος, καθώς οι συμπαγείς και ισχυροί ηλεκτροκινητήρες του συστήματος καταλαμβάνουν το χώρο ενός συμβατικού αυτόματου κιβωτίου.
Η σχεδίαση δύο προγραμμάτων συνδυάζει άριστα την τεχνολογία ενός πλήρως υβριδικού συστήματος και ενός προηγμένου αυτόματου κιβωτίου.
"Μέσα από τη συνεργασία μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρικά μεταβαλλόμενο κιβώτιο με δύο υβριδικά προγράμματα κίνησης. Το σύστημα αυτό θα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου στις υψηλές ταχύτητες πολύ πιο αποτελεσματικά σε σχέση με τα σημερινά συστήματα, ενός προγράμματος, και θα επιτυγχάνει τουλάχιστον 25% βελτίωση στην οικονομία καυσίμου μικτού κύκλου, όταν χρησιμοποιείται σε pick-up κανονικού μεγέθους.
Στο άμεσο μέλλον, η GM θα συνεχίσει να επεκτείνει τις εκδόσεις εξατάχυτων κιβωτίων και κινητήρων προηγμένης τεχνολογίας, όπως είναι ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και η χρήση κυβισμού ανάλογα με τις απαιτήσεις φορτίου (Displacement on Demand)".

e-go.gr