Η BMW Σειρά 5 κατακτά 5 αστέρια στο crash test του US NCAP


Η νέα BMW Σειρά 5 Sedan είναι το πρώτο όχημα το οποίο κέρδισε άμεσα 5 αστέρια, στη νέα και πολύ πιο αυστηρή διαδικασία δοκιμών της Εθνικής Διοίκησης των ΗΠΑ για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας στις Εθνικές Οδούς (NHTSA). Η ίδια βαθμολογία είχε δοθεί προηγουμένως στο τετράθυρο μοντέλο από το Euro NCAP.
  • 22/10/2010
Η νέα BMW Σειρά 5 Sedan είναι το πρώτο όχημα το οποίο κέρδισε άμεσα 5 αστέρια, στη νέα και πολύ πιο αυστηρή διαδικασία δοκιμών της Εθνικής Διοίκησης των ΗΠΑ για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας στις Εθνικές Οδούς (NHTSA). Η ίδια βαθμολογία είχε δοθεί προηγουμένως στο τετράθυρο μοντέλο από το Euro NCAP. Επιπλέον, η BMW Σειρά 5 Sedan είναι από τα πρώτα διακεκριμένα μοντέλα στην Ευρώπη τα οποία οι ειδικοί του Euro NCAP τίμησαν με ένα ακόμα ειδικό βραβείο. Το βραβείο αφορούσε το Assist Advanced eCall, ένα προηγμένο σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης με αυτόματο εντοπισμό θέσης και ανίχνευσης σοβαρότητας ατυχήματος. Και στις ΗΠΑ όμως, η νέα BMW Σειρά 5 Series κατέκτησε μία ακόμα διάκριση για την εξαιρετική προστασία των επιβατών: το Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Εταιριών για την Ασφάλεια στους Αυτοκινητόδρομους (IIHS) την ψήφισε ως Top Safety Pick (Επιλογή Κορυφαίας Ασφάλειας) λόγω της υψηλής βαθμολογίας της σε όλες τις κατηγορίες δοκιμών. Το νταμπλ των 5 αστέρων και οι πρόσθετες διακρίσεις αντανακλούν το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο ασφαλείας της νέας BMW Σειράς 5 που θα ικανοποιήσει τις περίπλοκες απαιτήσεις των διεθνών αυτοκινητιστικών αγορών. Ως παγκόσμιος κατασκευαστής premium οχημάτων, η BMW εξελίσσει για όλα τα μοντέλα της ολοκληρωμένες φιλοσοφίες ασφαλείας, βελτιστοποιημένες όχι μόνο για να πληρούν τα κριτήρια συγκεκριμένων διαδικασιών δοκιμών, αλλά με δυνατότητες να παράγουν άριστα αποτελέσματα σε όλα τα σχετικά crash tests ανά τον κόσμο. Αυτό διασφαλίζει μέγιστη προστασία όχι μόνο για τα ανδρείκελα δοκιμών στα εργαστήρια αλλά και για τους επιβάτες των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας, σε μία κρίσιμη κατάσταση ή εάν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Έχοντας προχωρήσει φέτος σε πλήρη αναθεώρηση των μεθόδων του, το US NCAP δοκίμασε συνολικά 33 μοντέλα Αμερικανών, Γερμανών και Ασιατών κατασκευαστών που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά. Οι δοκιμές περιλάμβαναν μετωπική σύγκρουση με σταθερό αντικείμενο, δύο πλευρικές συγκρούσεις και ένα σενάριο ανατροπής. Τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στις δοκιμές πρόσκρουσης αξιολογούνται με βάση τις εξής παραμέτρους: αντοχή καμπίνας επιβατών, εύρος και αποτελεσματικότητα εξοπλισμού ασφαλείας και κίνδυνος τραυματισμού επιβατών όπως προσδιορίζεται από τους αισθητήρες που τοποθετούνται σε ανδρείκελα δοκιμών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τώρα μία νέα πλευρική σύγκρουση με κολόνα, ενώ οι απαιτήσεις για το ‘Άριστα’ είναι πολύ αυστηρότερες. Αυτό, μεταξύ άλλων, ήρθε σαν επακόλουθη συνέπεια του ότι οχήματα που είχαν αξιολογηθεί με άριστα στις προηγούμενες συνθήκες δοκιμών υποβαθμίστηκαν από το NHTSA, σε μερικές περιπτώσεις μάλιστα παίρνοντας μόνο τρία αστέρια. Και ενώ τα προηγούμενα χρόνια μέχρι το 90% όλων των οχημάτων που δοκιμάζονταν έπαιρναν πέντε αστέρια, φέτος μόνο δύο από τα τριάντα τρία μοντέλα συγκέντρωσαν αυτή τη βαθμολογία. Μόνον η νέα BMW Σειρά 5 Sedan πέρασε το αυστηρό πρόγραμμα δοκιμών αμέσως με γενικό σκορ πέντε αστεριών. Ένα ακόμα αυτοκίνητο έλαβε επίσης πέντε αστέρια, αλλά μετά από δεύτερη σειρά δοκιμών μετά την εφαρμογή μέτρων βελτιστοποίησης της ασφάλειας, ενώ όλα τα υπόλοιπα μοντέλα πήραν από δύο μέχρι τέσσερα αστέρια μόνο στη συνολική αξιολόγηση.