Η BYD καλεί τα κινεζικά brand σε συστράτευση για να «γκρεμίσουν» το παλιό παγκόσμιο κατεστημένο


Το ενωτικό μήνυμα της BYD, με στόχο τη δημιουργία μιας παγκόσμιας κινεζικής μάρκας, έγινε δεκτό με ενθουσιασμό, αν και δεν έλειψαν κάποιες αντιδράσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 14/8/2023

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας δείχνουν αποφασισμένες να εδραιωθούν παγκοσμίως και η κινεζική «εισβολή» έχει ξεκινήσει στην Ευρώπη, αλλά και στη χώρα μας. Ωστόσο, με προτροπή της BYD, δεν αποκλείεται να «ενωθούν» ώστε να χαράξουν κοινή πολιτική απέναντι στο «παλιό κατεστημένο» της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η πατριωτική έκκληση της BYD, που αποτελεί την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας με τις περισσότερες πωλήσεις, έγινε στο πλαίσιο εκδήλωσης την περασμένη εβδομάδα και στοχεύει στην «κατεδάφιση των παλιών θρύλων» της παγκόσμιας αγοράς.

Αυτή της η ενέργεια έγινε viral στην ασιατική χώρα, προκαλώντας ενθουσιασμό από άλλες κινεζικές μάρκες, ενώ δεν έλλειψαν και αντιδράσεις. «Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα για τις κινεζικές μάρκες», δήλωσε ο ιδρυτής και πρόεδρος της BYD, Wang Chuanfu στη διάρκεια της εκδήλωσης, στεκόμενος μπροστά σε μια εικόνα με τα λογότυπα 12 μεγάλων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και πρόσθεσε: «Είναι συναισθηματική ανάγκη για τα 1,4 δισεκατομμύρια Κινέζους να δουν μια κινεζική μάρκα να γίνεται παγκόσμια».

Το κάλεσμα της BYD έγινε σχεδόν καθολικά αποδεκτό με ενθουσιασμό και δείχνει ότι παρά την εγχώρια μάχη μεταξύ των κινεζικών brands, είναι δεδομένη η πίστη και επιθυμία τους για εξάπλωση και στο εξωτερικό. Βέβαια, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν δεν είναι αμελητέα. Στην Κίνα, η Tesla έχει ξεκινήσει από την αρχή του 2023 μειώσεις τιμών, ενώ στο εξωτερικό, έχουν να αντιμετωπίσουν τη δυσπιστία του αγοραστικού κοινού και, μερικές φορές, εμπόδια σε διαδικασίες.

Σε video που δημοσίευσε, η BYD παρουσιάζει την ίδρυση των 12 κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, από την κρατική FAW Group το 1956 έως τις startups Xpeng, Nio και Li Auto την τελευταία δεκαετία. Παρουσιάζονται ιστορικά πλάνα από όλες, αλλά και ένα στιγμιότυπο από οχήματα που φορτώνονται για το εξωτερικό. «Οι ιστορίες μας είναι διαφορετικές, αλλά κινούμαστε στην ίδια κατεύθυνση. Για τις υπεράκτιες αγορές, δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στο ‘εγώ’ και στο ‘εσύ’», τονίζει χαρακτηριστικά ο αφηγητής.

Στο τέλος του video υπάρχει η έκκληση προς τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να «γκρεμίσουν τους παλιούς θρύλους και να δημιουργήσουν νέες παγκόσμιες μάρκες», με το σλόγκαν «Κινεζικά Αυτοκίνητα».

Οι περισσότεροι αντίπαλοι της BYD αντέδρασαν θετικά. «Νιώθω περήφανος για την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας» δήλωσε ο William Li, Διευθύνων Σύμβουλος της Nio στο Weibo. «Πρέπει να μάθουμε από την επιτυχία της BYD». «Οι ευχές μου στην BYD», είπε ο Li Xiang, Διευθύνων Σύμβουλος της Li Auto, ο οποίος αναδημοσίευσε το βίντεο της BYD. «Ας δώσουμε ένα μπράβο σε κάθε συμμετέχοντα στη νέα ενεργειακή εποχή».

Ωστόσο, υπήρξαν και κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που προειδοποίησαν ότι αυτό το μήνυμα μπορεί να φέρει εμπόδια στην εξάπλωση των κινεζικών brands στο εξωτερικό και ιδίως στην Ευρώπη, μέσω αυστηρών κανονιστικών περιορισμών.

Επιπλέον, ανώτερο στέλεχος της Great Wall Motor υποστήριξε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αγκαλιάσουν την «πραγματικότητα του ανταγωνισμού». «Σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή, πώς μπορούν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι μαζί αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά ο Wang Yuanli, Chief Technology Officer της Great Wall Motor.

Η αντίδρασή του δεν πρέπει να ξενίζει, καθώς τον περασμένο Μάιο, η εταιρεία του στράφηκε εναντίον της BYD υποστηρίζοντας ότι δύο υβριδικά μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις δεν πληρούσαν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων.

Πηγή: Reuters