Η κίνηση της Volkswagen για να «χτυπήσει» τα κινεζικά brand... μέσα στο σπίτι τους


Ο Όμιλος VAG ετοιμάζεται να «ταράξει» τα νερά στην αγορά της Κίνας, με «πολιορκητικό κριό» τα ηλεκτρικά οχήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 2/5/2023

Ο έντονος ανταγωνισμός ανάμεσα στις ευρωπαϊκές και τις κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν περιορίζεται μόνο στα γεωγραφικά πλαίσια της Γηραιάς Ηπείρου.

Μπορεί η «κινεζική απόβαση» στην Ευρώπη να αποτελεί πραγματικότητα εδώ και αρκετό καιρό και να εντείνεται όσο περνάει ο χρόνος, αλλά και η ίδια η αγορά της Κίνας αποτελεί σημαντικό πεδίο «δράσης» για αρκετά brand της ηπείρου μας.

Ο Όμιλος Volkswagen δραστηριοποιείται στην ασιατική χώρα και το τελευταίο διάστημα βλέπει το μερίδιό του στην κινεζική αγορά να μειώνεται. Έτσι, σύμφωνα με δημοσίευμα του Automobilwoche, σχεδιάζει να συστήσει μια νέα υπομάρκα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα.

Στόχος αυτής της κίνησης, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είναι να ανταγωνιστεί φίρμες όπως η Nio και η BYD που έχουν σημαντική παρουσία στην εγχώρια αγορά, εκτός από τις «επεκτατικές» κινήσεις που πραγματοποιούν στην Ευρώπη.

Μάλιστα, η νέα υπομάρκα του Ομίλου Volkswagen προτίθεται να παρουσιάσει ως πρώτο EV της το νέο Cupra Tavascan και όπως προκύπτει, το νέο SUV δε θα διατεθεί ως μοντέλο της Cupra. Το «προφίλ» της νέας υπομάρκας θα είναι lifestyle με στόχο να προσελκύσει νέους σε ηλικία αγοραστές.

Ο λόγος που ο όμιλος VAG δε θα λανσάρει την Cupra στην Κίνα είναι καθαρά πρακτικός, όπως ανέφερε υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος του ομίλου στην Automobilwoche. «Η δημιουργία μιας εντελώς νέας μάρκας είναι πολύ δαπανηρή. Δεν θα το κάνουμε αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά, διατηρώντας, όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, την ανωνυμία του, επειδή δεν είχε εξουσιοδότηση να μιλήσει δημόσια.

Μια τέτοια πρακτική στην Κίνα δεν είναι ξένη για τον γερμανικό όμιλο, ο οποίος το 2019 δημιούργησε την Jetta, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με την FAW Group. Ωστόσο, δεν είχε την απήχηση που ο όμιλος VAG θα ήθελε, ενώ κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη Skoda. Αμφότερες έχουν μερίδιο μικρότερο του 1% στην αγορά της Κίνας.

Οι πληροφορίες της γερμανικής έκδοσης αναφέρουν ότι η νέα υπομάρκα θα έχει την έδρα της στην περιοχή της Anhui, εκεί όπου θα κατασκευάζεται το Tavascan σε ένα εργοστάσιο που κατασκευάστηκε πρόσφατα. Η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει το Δεκέμβριο, ενώ θα «έρθει» και στην Ευρώπη.

Πηγή: Automobilwoche