Fiat: Το project με τον διάδοχο του Punto που δεν υλοποιήθηκε ποτέ


Δείτε για ποιους λόγους οι Ιταλοί αποφάσισαν να αφήσουν στο... συρτάρι το συγκεκριμένο σχέδιο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: FIAT
  • 8/5/2024

Οι κατασκευαστές συνήθως κρατούν μυστικά τα πλάνα τους, ακόμα κι αν πρόκειται για κάποιο σχέδιο που έχει απορριφθεί. Κάποιες φορές όμως, τα ξεχασμένα σε κάποιο συρτάρι σχέδια έρχονται στη δημοσιότητα και μας επιτρέπουν να πάρουμε μια γεύση από αυτά.

Αυτό συνέβη και στην περίπτωση της Fiat η οποία αποκάλυψε τη μορφή που σχεδίαζαν να έχει ο διάδοχος του Punto, πριν από 10 περίπου χρόνια. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου Fiat 600, πριν από μερικούς μήνες, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Olivier Francois, έκανε γνωστό ότι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδίαζε την άφιξη ενός οχήματος για το B-segment πριν καν γίνει μέλος του ομίλου Stellantis, και το οποίο θύμιζε αρκετά το 500 σε μεγαλύτερες διαστάσεις.

Το 2013, ο νυν επικεφαλής του τμήματος νέων προϊόντων της Fiat, Antonio Massacesi, ήταν υπεύθυνος για τη δημιουργία του νέου μοντέλου, το οποίο θα διαδεχόταν το Punto, ως ο μεγαλύτερος αδερφός του 500.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τότε CEO του ομίλου Fiat-Chrysler (FCA), Sergio Marchione, ήταν «επιφυλακτικός με το B-segment, επειδή το έβρισκε υπερβολικά ανταγωνιστικό κι όχι τόσο κερδοφόρο.» Παρ' όλ' αυτά, η ιδέα ενός μεγαλύτερου 500 δεν του φαινόταν κακή, αφού θα ήταν «πιο φιλόδοξο από το Punto ή το Fiesta και θα ερχόταν σε πολύ καλύτερη τιμή.»

Πράγματι, με τις διστακτικές μεν, ευλογίες δε, του Marchione, το project πήρε μπρος κι οι εργασίες για την υλοποίησή του ξεκίνησαν, όμως μετά από μία αρκετά ασταθή περίοδο, διεκόπη, αφού ήταν πλέον ξεκάθαρο ότι η εταιρεία χρειαζόταν νέα πλατφόρμα για να φιλοξενήσει τον διάδοχο του ιδιαίτερα επιτυχημένου Punto.

Ο Massacesi τόνισε ότι παρόλο που η πλατφόρμα SCCS φαινόταν ως μια αρκετά καλή επιλογή, θα κρινόταν απαρχαιωμένη πολύ σύντομα, εξαιτίας των αυστηρότερων κανονισμών ασφαλείας και ρύπων. Εκτός αυτού, η εξέλιξη του μοντέλου θα γινόταν αποκλειστικά από τη Fiat, κάτι που εκτόξευε τα κόστη παραγωγής στα ύψη, κι έτσι η εταιρεία προχώρησε σε σχέδια που ήταν πιο βιώσιμα και άμεσα κερδοφόρα.

Στην παρουσίαση, ο Francois κι ο Massacesi έδειξαν ένα σκίτσο του Punto που δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι αποτέλεσε τον προάγγελο του 600e, το οποίο έχει φέρει μια φρέσκια νότα στην γκάμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, κι έναν σκληρό ανταγωνιστή για την κατηγορία B-SUV.

Δείτε την παρουσίαση του μοντέλου: