Επίσημο: Το Fiat Panda επιστρέφει το 2024 ως ένα οικονομικό EV


Μετά από μία μακρά περίοδο απουσίας το Fiat Panda ετοιμάζεται για τη μεγάλη του επιστροφή στους καταλόγους της Fiat, αυτή τη φορά όμως με αμιγώς ηλεκτρικό χαρακτήρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 6/7/2023

Το πολυαναμενόμενο Fiat Panda θα καταφτάσει στους καταλόγους της εταιρείας μέσα στο ερχόμενο έτος όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Olivier Francois, μιλώντας στο βρετανικό Autocar.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα αποκαλυπτήρια του νέου μοντέλου θα γίνουν στις 11 Ιουλίου του 2024, δηλαδή στην 125η επέτειο της Fiat, κι αναμένεται να εκπλήξει τους fans της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο απόγονος του Panda θα εμπνευστεί σημαντικά από το Centoventi concept που είχε παρουσιάσει η Fiat το 2019, το οποίο άλλωστε έδωσε μία πρώτη γεύση για το πώς θα είναι το μελλοντικό Panda.

«Έχουμε χώρο να κατασκευάσουμε ακόμα ένα αυτοκίνητο του B segment, σε σχέση με τη 'βασική' κατηγορία. Είναι ξεκάθαρο ότι η γκάμα μας μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα ένα προϊόν,» είπε ο Francois.

Ο Γάλλος συνέχισε λέγοντας ότι η ανανεωμένη κι αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Panda θα θυμίζει αρκετά το «Panda όπως ήταν παλιότερα,» ενώ η Fiat φαίνεται να έχει ακολουθήσει μία «έξυπνη κι απλή προσέγγιση» γι αυτό. Το μήκος του δε θα ξεπερνά τα 4m, οπότε κι οι αναλογίες του, εκτός από τον σχεδιασμό, θα θυμίζουν αρκετά το κλασικό Panda.

«Το αυτοκίνητο που θα δείτε του χρόνου θα είναι κουλ, δημοφιλές κι οικονομικό,» προσέθεσε ο Francois. Η ηλεκτρική του έκδοση δεν αναμένεται να κοστίζει λιγότερο από 34.600 ευρώ, απ' όπου ξεκινά η τιμή του 500 EV στην Ελλάδα, όμως όποια θερμική έκδοση θα βρίσκεται στο κατάλληλο σημείο να τα «βάλει» με το Sandero, του οποίου το κόστος ξεκινά από τα 17.920 ευρώ.

Φυσικά, το μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP, την οποία θα μοιράζεται με το Jeep Avenger, όπως και το Fiat 600. Έτσι, θα κυκλοφορήσει με μία αρκετά μεγάλη γκάμα κινητήρων, δεδομένης της ποικιλίας που προσφέρει η συγκεκριμένη πλατφόρμα.

«Χρειαζόμαστε κάτι που ακολουθεί στο 100% το ευρωπαϊκό στυλ, όμως μπορεί να λανσαριστεί παγκοσμίως. Και γι αυτό είπα ότι υπάρχει χώρος για κάτι ακόμη στο B segment, εκτός του 600, το οποίο είναι πολύ, πολύ ευρωπαϊκό,» είπε ο Francois.

Ο ίδιος ρωτήθηκε και για τις ομοιότητες που θα «κουβαλά» το Panda σε σχέση με το Centoventi, απαντώντας ότι το μοντέλο θα μοιάζει αρκετά με την concept μορφή του, όμως κάποια μέρη του δε θα είναι ίδια. Ένα από αυτά θα είναι κι οι μπαταρίες που μπορούν να αντικατασταθούν. «Ακουγόταν σαν κάτι που ήταν πιθανό,» είπε ο Γάλλος CEO.