Η Γερμανία διπλασιάζει τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων!


ΣΑΝ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΠΑΚΕΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ, ΥΨΟΥΣ 130 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ, Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΕΙ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΟΣΩΝ ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 4/6/2020

Τι σημαίνει αυτό; Ότι όσοι επιλέξουν να αποκτήσουν ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα με καθαρό κόστος έως 40.000 ευρώ, θα έχουν μία ελάφρυνση της τάξης των 9.000 ευρώ, εκ των οποίων τα 6.000 θα επιβαρύνουν το κράτος και τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ την αυτοκινητοβιομηχανία. Αυξημένο κέρδος θα έχουν και οι αγοραστές υβριδικών plug-in μοντέλων, όχι όμως στο προαναφερόμενο επίπεδο.

Σε σχέση με το 17% των συνολικών πωλήσεων εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων στην  Ευρώπη, η Γερμανία έχει μείνει σχετικά πίσω, αφού τα αντίστοιχα νούμερα ανέρχονται στο 1,8% για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και 6,6% για υβριδικά. Με τα νέα αυτά κίνητρα είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει μία μετατόπιση του κοινού προς την νέα αυτή τεχνολογία.

Οι προτάσεις που θα κερδίσουν τα περισσότερα από αυτό είναι τα νεότερα μικρά και μικρομεσαία ηλεκτρικά της αγοράς. Ενδεικτικά αναφέρουμε το VW ID.3 που θα ξεκινά από τα 29.990 ευρώ και το Peugeot e-208 GT, των 36.600 ευρώ. Μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα, όπως η Mercedes EQC των 71.590 ευρώ και το Audi e-tron των 69.900 ευρώ θα έχουν μεν μία ελάφρυνση στην τιμή τους, όχι όμως στο βαθμό που προαναφέραμε.

Στο ευρύτερο νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να περάσει, η Γερμανική κυβέρνηση σκοπεύει να περιορίσει επίσης το φόρο νέων μοντέλων, από το 19 στο 16%. Παρόλα αυτά, οι εταιρίες αυτοκινήτου δεν θεωρούν τα κίνητρα που δίδονται αρκετά και ζητούν αντίστοιχες ελαφρύνσεις και για τα συμβατικής πρόωσης οχήματα. Ειδικά από τη στιγμή που το κράτος ανακοίνωσε επίσημα πως από το 2021 και μετά, τα αυτοκίνητα με εκπομπές άνω των 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο θα αντιμετωπίσουν ένα κλιμακωτό φόρο που θα επιβαρύνει υψηλού κυβισμού μοντέλα και SUV.