Η Jaguar Land Rover φτιάχνει φορητό φορτιστή από ανακυκλωμένες μπαταρίες της I-Pace


Η βρετανική εταιρεία αναζητά νέους τρόπους χρήσης των μπαταριών της, αφού αυτές αφαιρεθούν από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα οποία ήταν εγκατεστημένες.

  • 16/3/2022

Η Jaguar Land Rover έχει αναπτύξει μια φορητή συσκευή φόρτισης που αποτελείται από μπαταρίες που έχουν «βγει» από την Jaguar I-Pace μετά το τέλος του κύκλου ζωής τους. Η φορητή συσκευή αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την κατασκευάστρια ηλεκτρικού εξοπλισμού Pramac.

Το Off Grid Battery Energy Storage System (ESS), όπως είναι το πλήρες όνομα του φορτιστή, έχει κατασκευαστεί κατά 85% χρησιμοποιώντας ηλεκτρικό υλικό από την I-Pace, όπως μονάδες μπαταριών και καλωδιώσεις. Τα υπόλοιπα υλικά στη συνέχεια ανακυκλώνονται και προωθούνται ξανά στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Η συσκευή έχει ενεργειακή χωρητικότητα έως και 125 kWh, αρκετή για να τροφοδοτήσει ένα σπίτι για μια εβδομάδα, σύμφωνα με την Jaguar-Land Rover και μπορεί να φορτιστεί μέσω των ενσωματωμένων ηλιακών συλλεκτών που διαθέτει. Έχει εγκριθεί για εκφόρτιση σε ταχύτητες έως και 22 kW και είναι εξοπλισμένη με βύσματα Type 2, συμβατά με τα περισσότερα σύγχρονα EV.

Η βρετανική εταιρεία λέει ότι θα είναι διαθέσιμο για εμπορική ενοικίαση, αλλά ακόμα δεν έχει επιβεβαιώσει τη διαθεσιμότητα ή τις λεπτομέρειες τιμολόγησης.

Η παροχή μπαταριών «δεύτερης ζωής» θα μπορούσε να ξεπεράσει τις 200 GWh ετησίως έως το 2030, σύμφωνα με αναλύσεις, δημιουργώντας μια «βιομηχανία» αξίας άνω των 25 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η Jaguar Land Rover έχει δεσμευτεί να γίνει κατασκευαστής μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος έως το 2039 και ένας τρόπος είναι η επανάχρηση μπαταριών οχημάτων, δημιουργώντας ένα κυκλικό επιχειρηματικό μοντέλο που θα διατηρεί τα προϊόντα της σε χρήση για όσο το δυνατόν περισσότερο.

Οι δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας δοκιμάστηκαν πρόσφατα από την αγωνιστική ομάδα Jaguar TCSRacing Formula E, η οποία χρησιμοποίησε το ESS για να τροφοδοτήσει τον διαγνωστικό εξοπλισμό της και να παρέχει εφεδρική ισχύ στο pit garage.

Ο James Barclay, επικεφαλής της ομάδας της Jaguar TCS Racing, δήλωσε: «Η Formula E είναι το πρώτο άθλημα με μηδενικό καθαρό άνθρακα στον κόσμο από την αρχή του. Η Jaguar TCS Racing αναζητά πάντα τη βελτίωση του αποτυπώματος άνθρακα και η χρήση του συστήματος αποθήκευσης ενέργειας εκτός δικτύου μας παρέχει μια καινοτόμο λύση ανανεώσιμης ενέργειας για δοκιμές. Η χρήση μπαταριών Jaguar I-Pace δεύτερης ζωής ολοκληρώνει αυτόν τον βιώσιμο κύκλο και προβάλλει την αποστολή της ομάδας.»

Σημειώνεται ότι η Jaguar Land Rover δεν είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ξεκίνησε να ανακυκλώνει τις μπαταρίες της με αυτόν τον τρόπο. Το 2015, η Tesla ανακοίνωσε το Powerwall, ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης μπαταριών που αποθηκεύει ηλιακή ενέργεια για εφεδρική χρήση με ή χωρίς ηλιακούς συλλέκτες. Το 2017, η Renault συνεργάστηκε με την Powervolt για να επαναχρησιμοποιεί τις μπαταρίες των EV σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας στο σπίτι, προσφέροντας αυτή την υπηρεσία σε πελάτες με υπάρχοντα ηλιακά πάνελ.