H Mercedes 450SEL 6.9 ήταν η ναυαρχίδα της Mercedes τη δεκαετία του ΄70


Διαχρονικός σχεδιασμός, λιτή πολυτέλειας και ένας κινητήρας που καθιστούσε την 450SEL 6.9 πιο γρήγορη από πολλά σπορ μοντέλα εκείνης της εποχής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.: MERCEDES
  • 1/6/2020

O κωδικός W116 έχει μια ιδιαίτερη θέση στην ιστορία της Mercedes καθώς αντιστοιχεί στην κορυφαία της λιμουζίνα που κατασκευαζόταν από το 1972 έως το 1980 και θεωρείται η πρώτη και η πλέον κλασική εκδοχή της S-Class. H βάση της είναι η 280 SE, ενώ η top εκδοχή της ήταν η 450SEL 6.9, η οποία είναι ιδιαίτερα σπάνια -κατασκευάστηκαν μόλις 7.380- και εξαιρετικά γρήγορη.

Η ειδοποιός διαφορά της σε σχέση με τις «απλές» 450SEL είναι φυσικά το 6.9 που αντιστοιχεί στα 6,9 lt του V8 της, που ήταν ο μεγαλύτερος που είχε τοποθετηθεί σε ευρωπαϊκό αυτοκίνητο μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στην πράξη είναι η εξέλιξη του 6.3 που κινούσε τη θρυλική 300SEL 6.3, με αύξηση της χωρητικότητας στα 6.834 cc. 

Η συναρμολόγηση του V8 με τον κωδικό Μ100 γινόταν στο χέρι, στα ιδιαίτερα γνωρίσματά του περιλαμβανόταν το ξηρό κάρτερ και η απόδοσή του έφτανε τα 286 PS και τα 550 Nm. Παρόλο που συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο με μόλις τρεις(!) σχέσεις οι επιδόσεις της ήταν όπως προαναφέραμε εκπληκτικές για τα δεδομένα της εποχής: 0-100 km/h σε 7,4 sec και τελική 225 km/h.

Παράλληλα η 450SEL 6.9 ήταν εξοπλισμένη με όλα τα τεχνολογικά στοιχεία που είχε τότε στη διάθεσή της η Mercedes. Μεταξύ αυτών η αερανάρτηση και κυρίως το πρώτο ABS σε μοντέλο παραγωγής που η γερμανική εταιρεία το είχε εξελίξει μαζί με την Bosch.