H Μercedes GLC F-Cell συνδυάζει το υδρογόνο με plug in υβριδικό


ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ Η MERCEDES  ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΥΨΕΛΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ PLUG IN ΦΟΡΤΙΣΗΣ.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΜERCEDES
  • 14/10/2018

Στον δρόμο προς την αναζήτηση του καύσιμου του μέλλοντος, το υδρογόνο μοιάζει σήμερα η τελική και οριστική λύση. Μέχρι τότε όμως, και επειδή η διαχείρισή του ως καύσιμο είναι εξαιρετικά δύσκολη, θα περάσουμε από το στάδιο της ηλεκτροκίνησης.

Για την Mercedes οι δύο αυτές τεχνολογίες μπορούν να συνδυαστούν. Και σε μία ειδική έκδοση της GLC εφοδιάζει το αυτοκίνητο με ενεργειακές κυψέλες όσο και με την δυνατότητα Plug In φόρτισης των μπαταριών της. Η λογική είναι ότι με την συστοιχία των μπαταριών των 13,5 kWh (ωφέλιμο περίπου 9,3 kWh) το αυτοκίνητο είναι σε θέση να καλύψει μία απόσταση κοντά στα 50 χιλιόμετρα. Μία απόσταση που κρίνεται επαρκής για τις καθημερινές μετακινήσεις χωρίς να υπάρχει η ανάγκη για εφοδιασμό με υδρογόνο.

Ο εφοδιασμός αυτός είναι ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα, αφού ακόμα και στις πιο προηγμένες χώρες, οι σταθμοί είναι ελάχιστοι. Τα δοχεία του υδρογόνου χωρούν 4,4 κιλά σε πίεση 700 bar ικανά να δώσουν μία αυτονομία της τάξης των 478 km για την Mercedes CLC

Το αυτοκίνητο κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα των 211 ίππων και των 365 Nm ροπής με την μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 Km/h για λόγους αυτονομίας. Για την Mercedes το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην αναζήτηση της μεταβατικής οδού προς το υδρογόνο αν και προς το παρόν θα είναι περισσότερο ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε κάποιες χώρες που έχουν ένα στοιχειώδες δίκτυο ανεφοδιασμού σε υδρογόνο. 

Σύμφωνα με την εταιρία το σύστημα υδρογόνου που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι τόσο συμπαγές που χωρά στον χώρο του κινητήρα της GLC χωρίς μετατροπές και μπορεί να στερεωθεί στις ήδη υπάρχουσες βάσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σ' αυτή την έκδοση η χρήση πλατίνας έχει μειωθείκατά 90% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ενώ χρησιμοποιούνται δύο δεξαμενές από carbon fiber οι οποίες μπορούν να ανεφοδιαστούν σε υδρογόνο μέσα σε μόλις 3 λεπτά. Μάλιστα, όπως διατίνεται η Mercedes, η αίσθηση του αυτοκινήτου δεν έχει αλλάξει καθόλου, καθώς ακόμα και ο χώρος αποσκευών δεν έχει μεταβληθεί ώστε να χωρέσει κάποιο από τα έξτρα εξαρτήματα.