Η Mitsubishi δεν βιάζεται να επενδύσει στο νέο κλάδο της Renault για τα EV


Οι Γάλλοι έχουν παρουσιάσει στους Ιάπωνες το σχέδιο για διαχωρισμό των τομέων κατασκευής θερμικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά εκείνοι είναι διστακτικοί για λήψη άμεσης απόφασης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 3/11/2022

Η συμμαχία Renault - Nissan - Mitsubishi βρίσκεται σε ένα στάδιο, το οποίο μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό για την επόμενη μέρα της, με καταλύτη την απόφαση της γαλλικής εταιρίας να διαχωρίσει τον τομέα κατασκευής αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από αυτόν της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Πριν από λίγο καιρό, δημοσιεύματα έκαναν λόγο για ένταση στις σχέσεις Renault και Nissan, που είναι και τα «βασικά» μέλη της συμμαχίας, με αποτέλεσμα οι δύο εταιρίες να εκδώσουν κοινή ανακοίνωση ενημερώνοντας ότι είναι σε συζητήσεις «για την ενίσχυση της συνεργασίας».

Η γαλλική εταιρεία αναζητά χρηματοδότηση για το πλάνο της, η Nissan φέρεται έτοιμη να την προσφέρει με αντάλλαγμα τη μείωση του ποσοστού που κατέχει η Renault στην ίδια, την ώρα που, σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive Europe News, η Mitsubishi εμφανίζεται αναποφάσιστη για την επένδυση στον καινούριο κλάδο EV των Γάλλων.

«Είναι απαραίτητο να αποκτήσουμε την πλήρη κατανόηση των μετόχων και των μελών του διοικητικού συμβουλίου μας, και για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να εξεταστούν προσεκτικά τα στοιχεία. Δεν περιμένουμε να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα», τόνισε o διευθύνων σύμβουλος της Mitsubishi, Takao Kato.

Παράλληλα, άφησε να εννοηθεί ότι ένας καλός λόγος για να στηρίξουν το πλάνο είναι να προκύψουν θετικά οφέλη για τη μελλοντική παραγωγή EV της δικής του εταιρείας, η οποία ουσιαστικά συμμετέχει στη συμμαχία μέσω του 34% που διατηρεί η Nissan στη δική της μετοχική σύνθεση.

Σύμφωνα με το Reuters, μια ανώνυμη πηγή που γνωρίζει καλά το θέμα, ανέφερε ότι η Mitsubishi προσανατολίζεται σε περιορισμένη επένδυση στο νέο εγχείρημα, με πολύ μικρό ποσοστό, ώστε να εξασφαλίσει ότι δε θα τεθεί ζήτημα «παραμονής» της στην τριπλή συμμαχία.

Βέβαια, με δεδομένους τους πολύ στενούς δεσμούς που έχει με τη Renault, με τη βοήθεια της οποίας δρομολόγησε το νέο ASX (βασισμένο στο Renault Captur) και το νέο Colt («πατώντας» στο Renault Clio), η παρουσία της μοιάζει να αποτελεί μονόδρομο.

Άλλωστε, πριν από περίπου 1,5 μήνα, ο CEO της Renault, Luca De Meo, είχε ξεκαθαρίσει ότι η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα ελέγχει περίπου το 80% της αξίας της εφοδιαστικής αλυσίδας για τα EV, δημιουργώντας συνεργασίες στο κομμάτι των μπαταριών, των ηλεκτροκινητήρων και των ηλεκτρονικών συστημάτων ισχύος. Έτσι, αν οι Ιάπωνες αποφασίσουν να μην εμπλακούν στο project, δεν αποκλείεται να μείνουν σε χαμηλή προτεραιότητα προμήθειας εξαρτημάτων.

Μπορεί η Mitsubishi να μην βασίζεται στην παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά - χαρακτηριστικό είναι ότι σχεδιάζει να πουλήσει συνολικά μόλις 66.000 αυτοκίνητα μέσα στο 2022 - ωστόσο δε θέλει να μείνει πίσω στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, έχοντας το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον. Ο Kato, άλλωστε, προειδοποίησε για κάτι τέτοιο και επεσήμανε ότι δεν περιμένει εξομάλυνση των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας για τα μικροτσίπ πριν από το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Εκτός, όμως, από «πονοκεφάλους», οι Ιάπωνες έχουν και ευχάριστα ζητήματα να διαχειριστούν. Στο δημοσιονομικό δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, η επέκταση των πωλήσεων, η πιο κερδοφόρα τιμολόγηση και η μεγάλη αύξηση της συναλλαγματικής ισοτιμίας ενίσχυσαν τα κέρδη τους.

Τα λειτουργικά κέρδη υπερτριπλασιάστηκαν στα περίπου 372,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά έσοδα υπερδιπλασιάστηκαν στα σχεδόν 240,5 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο. Οι παγκόσμιες παραδόσεις χονδρικής αυξήθηκαν κατά 4,9%, φτάνοντας τα 257.000 οχήματα το τρίμηνο, με τη Βόρεια Αμερική, την Ιαπωνία και τη Νοτιοανατολική Ασία να αντισταθμίζουν την πτώση των παραδόσεων στην Ευρώπη.

Πηγή: Automotive News Europe