Η μόδα στα χρώματα των αυτοκινήτων και η πρωτοπορία της Mazda


Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς σε ένα αυτοκίνητο είναι το χρώμα του – στη συνέχεια ακολουθεί το σχήμα, η σχεδίαση και οι λεπτομέρειες. Ένα συγκεκριμένο χρώμα μπορεί να προσδώσει στο αυτοκίνητο χαρακτήρα, να το κάνει ξεχωριστό. Στη Mazda έχουν αναγάγει αυτό το παιχνίδι σε επιστήμη.

  • 5/5/2021

Οι περισσότεροι επιλέγουν το αυτοκίνητό τους σε χρώμα που συμβαδίζει με την προσωπικότητά τους: Στις δυτικές κουλτούρες, για παράδειγμα, το κόκκινο συμβολίζει τόλμη και δυναμισμό – ένα χρώμα που είχε πάντα ιδιαίτερη επιρροή στους πιστούς οπαδούς της Mazda. Μία πιο σκούρα απόχρωση όπως το ‘Βαθύ Crystal Blue’, αντίθετα, εκφράζει μία αίσθηση ηρεμίας και σοβαρότητας. Το μαύρο αντανακλά την εξατομίκευση και την εμπιστοσύνη στον εαυτό μας, το πράσινο την προσέγγιση στη φύση, την άνεση και την ζωντάνια της νεότητας, ενώ τα πιο ουδέτερα και σκούρα χρώματα αποπνέουν έναν αέρα κομψότητας και σεβασμού.

Η Mazda ανέκαθεν επέλεγε προοδευτικά χρώματα. Το 1960 το πρώτο μαζικής παραγωγής μοντέλο, το R360 Coupé, παρουσιάστηκε σε διάφορες επιλογές χρωματισμών, μεταξύ αυτών το ανοιχτό πράσινο, το γαλάζιο, και το βαθύ κόκκινο, ενθουσιάζοντας τους πελάτες τόσο για την ζωντάνια όσο και για την ποικιλία των χρωματικών επιλογών του. Το μοντέλο προσφέρονταν επίσης και σε μερικές επιλογές διχρωμίας – πράγμα σπάνιο για μοντέλο της κατηγορίας των οικονομικών ‘microcars’ της εποχής.

Τα επόμενα χρόνια, η Mazda εξακολούθησε να προσφέρει ασυνήθιστα και προχωρημένα χρώματα για τα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας της. Το εμβληματικό Mazda Luce, για παράδειγμα, ήταν διαθέσιμο σε ‘χλιδάτες’ αποχρώσεις χρυσού και ασημί. Και το Mazda MX-5 επίσης παρουσιάζεται με μία παλέτα έντονων χρωματισμών στους δρόμους της Ευρώπης τα τελευταία 30 χρόνια. Από το κλασσικό και σοφιστικέ ‘Racing Green’ έως το εντυπωσιακό ‘Racing Orange’ της επετειακής έκδοσης των 30 χρόνων του μοντέλου, οι λάτρεις του εμβληματικού αυτού μοντέλου, είχαν πάντα να επιλέξουν από μία παλέτα μοναδικών αποχρώσεων.

Ποια χρώματα επικρατούν στο δρόμο; Αυτό εξαρτάται από τις γεωγραφικές περιοχές. Το 2020 το λευκό βρισκόταν στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης σε κάθε ήπειρο εκτός από μία: την Ευρώπη. Το μαύρο,  ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου παγκοσμίως. Ωστόσο, ενώ περισσότερο από το 20% των νέων αυτοκινήτων ήταν μαύρα στην Ευρώπη και την Ιαπωνία,  στη Νότια Αμερική ήταν το 10% και περίπου 2% στην Ινδία.

Τα τελευταία χρόνια, ένα νέο ουδέτερο χρώμα κερδίζει έδαφος: Πέρυσι, το 29% των καινούργιων αυτοκινήτων ήταν γκρι-ασημί. Εδώ και αρκετά χρόνια, η συγκεκριμένη απόχρωση γνωρίζει ιδιαίτερη δημοτικότητα στη μόδα, στην τεχνολογία και στο design, χωρίς να δείχνει σημάδια κάμψης. Η απόχρωση αυτή αναπαριστά τη δύναμη και την ανθεκτικότητα και αντιπροσωπεύει την αναζήτηση της αλήθειας, της γνώσης και της σοφίας.  Στην εποχή της αβεβαιότητας, αντανακλά μία αίσθηση σταθερότητας και ασφαλείας. Ως εκ τούτου, το γκρι επιτυγχάνει να παραμένει μοντέρνο και ταυτόχρονα αναλλοίωτο στο χρόνο και μία ιδανική επιλογή για το αυτοκίνητο. Καθώς η ζήτηση του γκρι εξακολουθεί να είναι έντονη, η Mazda εμπλουτίζει την παλέτα των χρωμάτων της με το  ‘Polymetal Grey’ και το ‘Machine Grey’.

Και εγένετο το... κόκκινο 

Η Mazda έχει μακρά ιστορία με το κόκκινο χρώμα. Το κόκκινο έχει βαθιές ρίζες στον ιαπωνικό πολιτισμό, καθώς υποδηλώνει δύναμη, πάθος και χρησιμοποιείται ακόμη και για να απεικονίσει τον ήλιο στην ιαπωνική σημαία. Πιστεύοντας ότι το χρώμα βαφής είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της φόρμας, η Mazda ήταν αποφασισμένη να δημιουργήσει το πιο όμορφο κόκκινο στον κόσμο κατά την ανάπτυξη του νέου Soul Red Crystal. Η δημιουργία του Soul Red Crystal ήταν μια δύσκολη διαδικασία και απαιτούσε από τη Mazda να ανακαλύψει ξανά τον τρόπο βαφής των αυτοκινήτων. Όπως κάθε όμορφο αντικείμενο, ο τρόπος που το φως κυλάει στην επιφάνεια του είναι μέρος της ομορφιάς. Η αλληλεπίδραση του φωτός και της φόρμας ενέπνευσε τη Mazda να δημιουργήσει ένα χρώμα με εξαιρετικό βάθος και ανακλαστική ποιότητα.

Για να εξασφαλιστεί αυτή η οπτική τελειότητα, ο σχεδιαστής χρωμάτων και ο κύριος βαφέας συνεργάστηκαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξης για να διασφαλίσουν ότι οι επιλογές χρώματος του σχεδιαστή μεταφράστηκαν τέλεια στα αυτοκίνητα. Για να επιτευχθεί ένα τόσο βαθύ, λαμπερό φινίρισμα, τα αυτοκίνητα έπρεπε να βαφτούν με το χέρι. Ενώ αυτό ήταν δυνατό για τα πρωτότυπα αυτοκίνητα της Mazda, αναπτύχθηκε μια νέα τεχνική για την επίτευξη της ίδιας ποιότητας Soul Red Crystal σε μοντέλα παραγωγής. Σε μια διαδικασία που ονομάζεται, Takuminuri, το οποίο μεταφράζεται στα αγγλικά ως «τεχνίτης χρωματισμού», τα ρομπότ ζωγραφικής διδάχθηκαν αποτελεσματικά για να αντιγράψουν τις τεχνικές των καλύτερων τεχνιτών της Mazda.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.