Η νέα BMW Σειρά 1 στην έκθεση Αυτοκίνηση 2019


H τρίτη γενιά της Σειράς 1 σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή στο μοντέλο, μεταφέροντας την κίνηση εμπρός και εστιάζοντας σε στοιχεία όπως η πρακτικότητα και οι χώροι, χωρίς όμως να χάσει τον σπορτίφ χαρακτήρα της.

  • 8/11/2019

Για την τρίτη γενιά της Σειράς 1, η BMW αποφάσισε να προχωρήσει σε δραστικές αλλαγές. Η πιο δομική από αυτές είναι η πολυσυζητημένη ενσωμάτωση της μπροστοκίνητης πλατφόρμας της εταιρίας (που υπάρχει από τα Mini έως την Χ1 και την 2 Tourer) την οποία βεβαίως προσάρμοσε πάνω στα δεδομένα της κατηγορίας της Σειράς 1.

Τα αριθμητικά μεγέθη σε ότι αφορά τις διαστάσεις είναι λίγο μη αναμενόμενα για ότι συμβαίνει συνήθως σε μία εκ βάθρων ανανέωση ενός μοντέλου καθώς είναι 5 mm μικρότερη σε μήκος από την προηγούμενη (διατίθεται μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα) φθάνοντας στα 4.319 mm. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 34 χιλιοστά, το ύψος κατά 13 χιλιοστά, ενώ όσο και αν φαίνεται παράδοξο για τα σύγχρονα δεδομένα, και το μεταξόνιο είναι κατά 20 χιλιοστά μικρότερο από εκείνο της δεύτερης γενιάς, στα 2.670 χιλιοστά.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πλέον στα επίπεδα του ανταγωνισμού (λείπει και το κεντρικό τούνελ μετάδοσης) ενώ το μεγαλύτερο άνοιγμα των πίσω θυρών επιτρέπει την πιο εύκολη είσοδο των επιβατών στα καθίσματά τους.

Σύμφωνα με την BMW υπάρχουν 33 επιπλέον χιλιοστά για τα πόδια των πίσω επιβατών, 19 έξτρα χιλιοστά «αέρας» πάνω από τα κεφάλια τους (παρά την ύπαρξη για πρώτη φορά πανοραμικής οροφής), 13 χιλιοστά για τους αγκώνες τους, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ «τσίμπησε» 20 λίτρα, φθάνοντας πλέον στα 380 ή στα 1.200 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. 

Εμφανισιακά,  το νέο μοντέλο ακολουθεί σε γενικές γραμμές την σχεδιαστική μανιέρα της BMW στα τελευταία της μοντέλα, παίρνοντας στοιχεία από διάφορα αυτοκίνητα τελευταίας εσοδείας με ότι καλό και ότι κακό συνεπάγεται αυτό.

Στο σαλόνι πάντως, και αν εξαιρέσουμε την μεγάλη χωροταξική αλλαγή, θα βρούμε το γνωστό σχεδιαστικό οικοσύστημα της εταιρίας, με ελάχιστες αλλαγές και περιορισμένη διάθεση για κάτι το διαφορετικό. Τουλάχιστον υπάρχει μία εξαιρετική αύρα ποιότητας και κορυφαίων υλικών, ενώ παράλληλα διατίθεται και ένα πληθωρικό πακέτο σύγχρονων τεχνολογιών διασύνδεσης και επικοινωνίας με το αυτοκίνητο.

Όλα αυτά συνδυάζονται -και ελέγχονται- από το τελευταίας γενιάς BMW Operating System 7.0, μέσα από τρία οπτικά μέσα, ένα head up display 9,2΄΄, τον ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων Live Cockpit των 10,25΄΄ και την τυπική οθόνη στην κεντρική κονσόλα των 8,8 ιντσών. Πέραν όλων αυτών υπάρχουν δεκάδες δυνατότητες εξατομίκευσης του αυτοκινήτου, με τέσσερις συν μία (την Μ135i) εκδόσεις εξολισμού και πολλά ακόμα εξτρά τόσο στο αμάξωμα όσο και στο σαλόνι.

Σχετικά με τους κινητήρες, στην πρώτη φάση του λανσαρίσματος θα υπάρχουν δύο επιλογές σε βενζινοκινητήρες και τρεις σε diesel. Oι δύο πρώτες αφορούν την 118ι με τον τρικύλινδρο 1.5 λίτρων και 140 ίππους, και την M135i με τον δίλιτρο των 306 ίππων. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις είναι η 116d με τον τρικύλινδρο 1,5 και τους 116 ίππους, και οι 118d και 120d xDrive με τον δίλιτρο τετρακύλινδρο με 150 και 190 ίππους αντίστοιχα. 

Η νέα Σειρά 1 είναι ένα σαφώς πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από τις δύο προηγούμενες γενιές, χωρίς τα εμφανή λάθη του παρελθόντος και απαλλαγμένη από τις ιδεοληψίες που ήθελαν μία BMW να θυσιάζει την πρακτικότητα και την ευρεία εμπορική αποδοχή για χάρη κάποιων στερεότυπων παρελθόντων εποχών. Οι καιροί αλλάζουν, η BMW αλλάζει, και η νέα Σειρά 1 δείχνει τον δρόμο. Έναν δρόμο που εκτός των άλλων συνοδεύεται και από ένα άκρως ανταγωνιστικό τιμοκατάλογο  στην Ελλάδα, με την βασική έκδοση 118i να ξεκινά από τα πολύ ελκυστικά 26.125 ευρώ και τα 26.460 ευρώ για την 116d.