Η τετραθέσια AMG GT ταχύτερο τετραθέσιο


Στη Nordschleife, το κυνήγι της ταχύτερης διαδρομής με αυτοκίνητα παραγωγής απασχολεί τα νέα μοντέλα, των οποίων οι εταιρείες αναζητούν μία τονωτική ένεση γι’ αυτά με τεχνάσματα του marketing. Ποια είναι τα γρηγορότερα αυτοκίνητα στη θρυλική πίστα μήκους 20,83 km; Τι κόλπα μεταχειρίζονται; Προς το παρόν, η Mercedes έσπασε ένα νέο ρεκόρ στα τετράθυρα μοντέλα με την αντίστοιχη έκδοση της AMG GT.

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 1/11/2018

Σχεδόν κάθε μήνα, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων καμαρώνουν για τις καλύτερες επιδόσεις με τα μοντέλα παραγωγής τους. Κάτω από 7 λεπτά εδώ, νέο ρεκόρ για ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο εκεί. Ακόμα και βαριά SUV, όπως η Porsche Cayenne Turbo S ή το Range Rover Sport SVR δεν μπορούν να ξεφύγουν από τη... μανία των μηχανικών τους.

Τα ρεκόρ είναι καλά για το marketing

Και γιατί όλες αυτές οι φανφάρες; Γιατί πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων κυνηγούν τα ρεκόρ; Οι διακρίσεις σε επίπεδο επιδόσεων είναι καλές για τις μάχες, που δίνουν οι εκπρόσωποι Τύπου των εταιρειών. Η Nordschleife στο Nürburgring είναι εδώ και πολύ καιρό μια σφραγίδα ποιότητας, μια ετικέτα για το πόσο σπορτίφ είναι ένα αυτοκίνητο. Επιπλέον, οι κατασκευαστές πάνε ούτως ή άλλως στην πίστα για να δοκιμάσουν τα νέα μοντέλα τους. Οι εταιρείες την επισκέπτονται για 18 εβδομάδες το χρόνο. Η διαδρομή μήκους 20,8 km είναι ιδανική για τη δοκιμή ενός πρωτοτύπου λόγω των χαρακτηριστικών του με ένα μείγμα γρήγορων και αργών περασμάτων. Παρεμπιπτόντως, ακόμα ένα νέο ρεκόρ είναι το καλύτερο marketing, που αναβαθμίζει την εταιρική εικόνα.

Το κυνήγι του χρόνου δεν είναι, ας πούμε τόσο δίκαιο, με την McLaren Senna: Οι γύροι των ρεκόρ χρονομετρήθηκαν ως επί το πλείστον από τους ίδιους τους ανθρώπους των εταιρειών, μία «ανεξάρτητη» μέτρηση δεν υφίσταται σε ορισμένες περιπτώσεις. Ο έλεγχος συχνά βασίζεται μόνο στα βίντεο από το YouTube. Αυτό ισχύει και για την κατάσταση των αυτοκινήτων. Ποιος ξέρει πότε ένας κατασκευαστής θα γυρίσει μια βίδα τόσο πολύ, ώστε να δώσει στο δικό του όχημα μια επιπλέον ώθηση;

Η Mercedes-AMG E 63 S καταρρίπτει τα ρεκόρ του SEAT Leon Cupra ST

Στο παρελθόν η Renault διαγωνίστηκε με το Clio R.S. 220 Trophy. Ο χρόνος του στη Nordschleife ήταν 8 λεπτά και 23 sec. Έτσι, το Clio των 220 PS δεν ήταν μόνο 36 sec γρηγορότερο από το «αδελφό» μοντέλο των 200 PS, αλλά και το ταχύτερο μικρό αυτοκίνητο, που μετρήθηκε ποτέ. Οι χρόνοι άλλων μοντέλων ήταν: Η Porsche Cayman S (987c) 8:25 λεπτά, BMW Z4 3.0si Coupe (E86) 8:32 λεπτά, Ford Focus RS 8:26 λεπτά.

Λίγο καιρό αργότερα, ήταν η σειρά των station wagon, όταν η Mercedes-AMG E 63 S Estate των 612 PS και των 850 Nm οδηγήθηκε σε 7:45,19 λεπτά. Το ρεκόρ του SEAT Leon ST Cupra 280 κατερρίφθη κατά 13 sec. Το τετρακίνητο station wagon ζυγίζει πάνω από 2,1 τόνους, έχει μήκος σχεδόν 5 m και έχει μέγιστο όγκο χώρου αποσκευών 1.820 lt. - και είναι παρόλ’ αυτά ταχύτερο από μια Porsche 997 GT3 RS (7:48 λεπτά).

Η Porsche 911 GT2 RS ταχύτερη από την Huracan

Βασιλιάς της πίστας για μοντέλα παραγωγής ήταν από καιρό η Porsche 918 Spyder. Ως το πρώτο σπορ αυτοκίνητο, το υβριδικό μοντέλο κατέρριψε 2013 το όριο των 7 λεπτών. Η McLaren είχε επίσης εξαπολύσει το υβριδικό σπορ μοντέλο της P1 στη Nordschleife τότε. Η McLaren υποστήριξε ότι το σπορ μοντέλο της των 916 PS ήταν το μόνο, που έκανε χρόνο λιγότερο από 7 λεπτά. Επίσημος χρόνος δεν υπήρξε ποτέ...

Τα πράγματα άλλαξαν στα μέσα του 2016. Η Lamborghini ανανακοίνωσε χρόνο 6: 52,01 λεπτά για την Huracan Performante. Αυτό δεν ήταν κάτι που άφησε την Porsche αδιάφορη. Η γερμανική εταιρεία αντεπιτέθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 2017. Η Porsche 911 GT2 RS κατέκτησε τη Nordschleife, με τους δύο οδηγούς της να έχουν κατέβει κάτω από τα 6:50 λεπτά πέντε φορές, κάτι που δείχνει τη σταθερότητα του Michelin Pilot Cup 2.

Ένα νέο σημείο αναφοράς για το super sport αυτοκίνητο των 700 PS αποτέλεσε το νέο ρεκόρ των 6:47,3 λεπτών. Η μέση ταχύτητα ήταν 184,11 km/h. Ανάμεσα στις 19:11 και 19:18 όλα τα στοιχεία ταίριαξαν άριστα μεταξύ τους. Ο οδηγός και το αυτοκίνητο έγιναν ένα, τα Michelin κόλλαγαν στην άσφαλτο. Οι κλιματικές συνθήκες παίζουν σημαντικό ρόλο σε μια πίστα. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες σημαίνουν καλύτερη πρόσφυση. Αλλά δεν πρέπει να είναι πολύ υψηλές. Διαφορετικά, τα ελαστικά αρχίζουν να διαλύονται. Ο οδηγός έχει επίσης μεγάλη σημασία. Ένας πολύ καλός και έμπειρος σε αυτήν την πίστα πιλότος μπορεί να «κλέψει» κάποια λίγα sec.

Η Porsche προσέλαβε ακόμα και συμβολαιογράφο για τη μέρα του ρεκόρ. Ο κατασκευαστής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων Nio θέλησε να είναι ακόμη πιο γρήγορος το Μάιο του 2017. Σύμφωνα με ισχυρισμούς, το EP9 διέσχισε τη Nordschleife σε 6:45,90 λεπτά. Ωστόσο, με δεδομένο ότι πωλούνται μόνο λίγα αντίτυπα, το EP9 δύσκολα μπορεί να εκληφθεί ως όχημα παραγωγής. Σε κάθε περίπτωση - εντωμεταξύ, η Lamborghini επανέκαμψε: Η Lamborghini Aventador SVJ των 770 PS και 720 Nm... έσκαψε την πίστα σε 6:44,97 λεπτά. Τι κάνει τη σχετικά βαριά Aventador τόσο γρήγορη; Οι πιο στιβαρές αντιστρεπτικές, η διαφορετική ρύθμιση των αμορτισέρ, το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης με περισσότερη έμφαση στον πίσω άξονα, η προσαρμοσμένη πίσω ανάρτηση και, πάνω από όλα, το σύστημα ALA, το ενεργό Aero, το οποίο βελτιστοποιήθηκε λεπτομερώς αλλά υιοθετήθηκε κατά βάση από την Huracán Performante.

Η Jaguar σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στα τετράθυρα sedan και η Mercedes στα τετραθέσια

Με την τότε νέα Panamera Turbo, η Porsche θέλησε να δημιουργήσει ένα νέο ρεκόρ. Το gran turismo των 550 PS με το νέο biturbo V8 ήθελε να κατακτήσει τον τίτλο του «ταχύτερου πολυτελούς sedan στη Nordschleife». Και η Panamera, η οποία επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε μόλις 3,6 sec με το πακέτο Sport Chrono παρά το βάρος των δύο τόνων, τα κατάφερε. Το πολυτελές μοντέλο της Porsche σημείωσε τον Ιούνιο του 2016 χρόνο 7:38 λεπτών για τα 20,8 km της πίστας.

Η Porsche Panamera Turbo δεν αντιστοιχούσε απολύτως στο μοντέλο παραγωγής. Τουλάχιστον αυτό φαίνεται στο βίντεο του YouTube, που δημοσιεύει η Porsche. Εκεί εντοπίζεται ένα roll cage και ένα αγωνιστικό κάθισμα για τον πιλότο. Η πίσω σειρά θέσεων παρέμεινε στο αυτοκίνητο. Οι μετατροπές δε θα πρέπει να μειώνουν την αξία του ρεκόρ. Ας ρίξουμε μια συγκριτική ματιά στους χρόνους άλλων ανταγωνιστικών μοντέλων. για να εκτιμήσουμε ακόμα καλύτερα το χρόνο γύρου της Panamera: Lamborghini Murciélago LP 670-4 SuperVeloce (7:42 λεπτά), Porsche 911 GT3 (997) και Mercedes SLS AMG (αμφότερα 7:40 λεπτά).

Το Σεπτέμβριο του 2016, η Alfa Romeo Giulia πήρε τη θέση της Panamera. Κάλυψε τα περισσότερα από 20 km σε 7:32 λεπτά. Επομένως, 7 sec γρηγορότερα σε σχέση με την πρώτη προσπάθεια πριν από μερικούς μήνες. Η διαφορά: Το sedan των 510 PS ήταν εφοδιασμένο αυτήν τη φορά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με paddled) 8 σχέσεων, αντί του εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Το πρώτο αλλάζει τις σχέσεις σε μόλις 150 msec. Στο υψηλής ταχύτητας πέρασμα από το Schwedenkreuz η Giulia έφτασε τα 261 km/h. Στη Fuchsröhre πέρασε με πάνω από 250 km/h. Στο τέλος της Mutkurve, μιας γρήγορης αριστερής στροφής, είχε 185 km/h. Και στο πέρασμα Döttinger Höhe περίπου 280 km/h. Το χρονόμετρο σταμάτησε στα 7:31,92 λεπτά.

Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο αργότερα, η Alfa έσπασε το ρεκόρ ξανά. Το XE SV Project 8 της Jaguar σημειώνει χρόνο 7:21,23 λεπτά. Το τετράθυρο sedan είναι 600 PS, περιορίζεται σε 300 αντίτυπα παγκοσμίως και κοστίζει πάνω από 180.000 ευρώ. Όποιος πιστεύει ότι η 4-θυρη Mercedes-AMG GT, που κατασκευάστηκε τον Οκτώβριο του 2018, έκανε το γρηγορότερο γύρο μεταξύ των τετράθυρων, κάνει λάθος, αφού αυτός παραμένει στο XE. Αντ 'αυτού, η Mercedes επανήλθε με την τετράθυρη Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC + και χρόνο 7:25:41 λεπτά για το ρεκόρ του ταχύτερου τετραθέσιου παραγωγή, γιατί το γρηγορότερο τετράθυρο XE έχει μόνο δύο εμπρός καθίσματα και εξοπλισμένο roll cage.

Το Honda Civic Type R είναι το ταχύτερο προσθιοκίνητο

Μεγάλος ήταν ο ανταγωνισμός στα προσθιοκίνητα μοντέλα. Η SEAT είχε επιβληθεί με το Leon Cupra 280 του ανταγωνισμού της Renault για το ρεκόρ των προσθιοκίνητων οχημάτων παραγωγή. Ο χρόνος για το Seat Leon Cupra 280 με Performance Pack ήταν 7:58,44 λεπτά. Οι Γάλλοι αντιτάχθηκαν με το Mégane R.S. 275 Trophy-R τρεις μήνες αργότερα. Το προσθιοκίνητο σπορ μοντέλο κατέκτησε τη Nordschleife σε 7:54,36 λεπτά - δηλαδή, σχεδόν 4 sec γρηγορότερα.

Στη συνέχεια αναμείχθηκε στο παιχνίδι και η VW. Το Golf GTI Clubsport S δε διέθετε πίσω κάθισμα, το πάτωμα του χώρου αποσκευών ήταν μεταβλητό, υπήρχε μονωτικό υλικό, ράφι για καπέλα και πατάκια. Μια δόση αλουμινίου στον μπροστινό άξονα και τα ταμπούρα στα φρένα εξασφάλισαν λίγα κιλά λιγότερα. Η... δίαιτα είχε, όμως, και καρυκεύματα 310 PS και ειδικές ρυθμίσεις ανάρτησης για τη Nordschleife. Το αποτέλεσμα: 7:49:21 λεπτά για το VW Golf GTI Clubsport.

Ωστόσο, η VW είχε την αίσθηση ότι υπήρχαν κι άλλες δυνατότητες από αυτό το μικρομεσαίο σπορ αυτοκίνητο. Έστειλε, λοιπόν, το Clubsport S στα τέλη του Οκτωβρίου του 2016 στη Nordschleife. Με εξωτερική θερμοκρασία 8 βαθμών το GTI πέρασε από τις 73 στροφές και σημείωσε ως καλύτερο χρόνο τα 7:47,19 λεπτά. Η ίδια η VW μίλησε για τις βέλτιστες συνθήκες για τα ελαστικά και τον κινητήρα. Ανάλογη ήταν και η περίπτωση της επόμενης προσπάθειας από τη Honda. Το νέο Honda Civic Type R, έπειτα από τις 73 στροφές ολοκλήρωσε το γύρο του σε 7:43,8 λεπτά.

Η Honda σημειώνει σαφή βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο της, χάρη στην τροποποιημένη αεροδυναμική, το κιβώτιο ταχυτήτων έξι ταχυτήτων με την πιο κοντή κλιμάκωση, το φαρδύτερο μετατρόχιο, τα φαρδύτερα ελαστικά, το μακρύτερο μεταξόνιο, τη νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και το πιο άκαμπτο αμάξωμα. Για λόγους ασφαλείας, οι Ιάπωνες κατασκεύασαν ένα roll cage και παρέλειψαν το infotainment και τα πίσω καθίσματα. Για να αντισταθμιστεί το πρόσθετο βάρος του roll cage, όπως ονομάζεται.

Η Alfa Romeo Stelvio σημειώνει καλύτερο χρόνο από την Porsche Cayenne

Μεταξύ των SUV το προβάδισμα ανήκει από το Σεπτέμβριο του 2017 στην Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Τα 510 PS και τα 600 Nm της Alfa με τον twin-turbo V6 των 2,9 λίτρων χρειάστηκαν 7:51,7 λεπτά για να κάνουν το γύρο της Nordschleife. Αυτός ο χρόνος είναι κατά 8 sec πιο γρήγορος από αυτόν της Porsche Cayenne Turbo S δεύτερης γενιάς (7:59,74 λεπτά). Από πλευράς ανάρτησης της τετρακίνητης Alfa, αυτή διαθέτει ό,τι κάνει τα πράγματα γρήγορα: ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με torque vectoring στον πίσω άξονα, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με paddles και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Τον Ιανουάριο του 2015, ο κόσμος των μέσων ενημέρωσης κατέγραψε ένα χρόνο γύρου 7:32,19 λεπτά για λογαριασμό του Ford Shelby GT350R. 21 μήνες αργότερα εμφανίστηκε ένα ταχύτερο muscle car. Η Chevrolet Camaro ZL1 χρειάστηκε 7:29,60 λεπτά για το γύρο της Nordschleife. Σχεδόν 8 sec ταχύτερα από το Z/28 και σχεδόν 12 sec ταχύτερα από το ZL1 της πέμπτης γενιάς Camaro. Τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου: V8 6,2 λίτρων με Kompressor, γνωστό από το Z06, 659 PS, μέγιστη ροπή 881 Nm. Η δύναμη μεταφέρεται στον κινητήριο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου δέκα σχέσεων.

Για λόγους ασφαλείας, η Chevrolet εγκατέστησε στο όχημα ένα roll bar και αγωνιστικά καθίσματα με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων. Σε σχέση με το μοντέλο δρόμου, η Camaro διαφέρει μόνο από τον πρόσθετο ενσωματωμένο καταγραφέα δεδομένων. Με το σύστημα Magnetic Ride Control, το muscle car ισοπέδωσε όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στη Nordschleife. Τέλος, για να μιλήσουμε ξανά για marketing: Η Skoda έστειλε το επταθέσιο Kodiaq RS με τον turbo diesel των 2,0 lt. στη Nordschleife και σημείωσε χρόνο 9:28,84 λεπτά, επίδοση-ρεκόρ για ένα SUV με επτά θέσεις...