Ηλεκτροκίνηση: Σε ελεύθερη πτώση το κόστος των μπαταριών


Οι νέοι στόχοι για τις τιμές των μπαταριών που συνεχώς πέφτουν, θα δώσουν τεράστια ώθηση στην αγορά των ηλεκτρικών και η ελπίδα είναι ότι στο μέλλον θα κοστίζουν όσο και τα συμβατικά αυτοκίνητα.

  • 28/4/2021

Ο κυριότερος λόγος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν τύχει μέχρι στιγμής της αποδοχής που θα έπρεπε, είναι αναμφίβολα λόγω της υψηλής τιμής τους. Οι περισσότεροι από τους καταναλωτές απλά δεν θέλουν να ξοδέψουν ένα σωρό χρήματα για να αποκτήσουν ένα EV.

Καθώς όμως το κόστος των μπαταριών ολοένα και θα μειώνεται, το σκηνικό στην αγορά θα αλλάξει προς το καλύτερο. Όταν φτηνύνουν αρκετά οι μπαταρίες, δεν αποκλείεται η τιμής ενός ηλεκτρικού μοντέλου να ίδια παραπλήσια με ενός συμβατικού.

Ήδη η βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αρχίσει να βλέπει φως στην άκρη του τούνελ. Ο στόχος των 100 δολαρίων/kWh είναι εφικτός, αν δεν έχει επιτευχθεί σε κάποιες περιπτώσεις.

Ο CEO της Tesla, Elon Musk δήλωσε πως υπάρχει περιθώριο η τιμή να πέσει κατά 40% ακόμα και να πάει κοντά στα 56 δολάρια/kWh. Η Volkswagen στοχεύει στα 60 δολάρια/kWh.

Πίσω στο 2009 το κόστος για κάθε κιλοβατώρα ήταν 1.200 δολάρια και ο στόχος για το 2012 ήταν να πέσει στα 500 δολάρια και αργότερα, χωρίς να προσδιορίζεται ακριβώς το πότε, στα 100-150. Αυτό σήμερα έχει γίνει πραγματικότητα και πάμε για τα 80 ίσως και τα 60 δολάρια/kWh.

Η τεχνολογία προχωρά με γοργά βήματα και στο παιχνίδι της κατασκευής μπαταριών μπαίνουν συνεχώς νέοι επενδυτές. Αυτό θα έχει αντίκτυπο το κόστος να μειώνεται διαρκώς, δίνοντας την απαραίτητη ώθηση στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η εξέλιξη μόνο θετική μπορεί να είναι.

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.