Καταγγελίες και μήνυση στη Rivian για διακρίσεις λόγω φύλου


Η Laura Schwab, η οποία προσλήφθηκε το 2020 για να ηγηθεί των πωλήσεων και του μάρκετινγκ της startup ηλεκτρικών φορτηγών, λέει ότι απολύθηκε αφού εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με τις διακρίσεις λόγω φύλου. Και προφανώς δεν έκατσε με σταυρωμένα τα χέρια καταθέτοντας μήνυση.

  • 5/11/2021

Ακριβώς τη στιγμή που η Rivian παραδίδει τα πρώτα της οχήματα στους πελάτες και απέχει λίγες μέρες από μια αρχική δημόσια προσφορά μετοχών που θα μπορούσε να αξίζει πάνω από 50 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος αποκάλυψε ότι απολύθηκε και μηνύει την εταιρεία. Σε μια ανάρτησή της, η βετεράνος της βιομηχανίας Laura Schwab ισχυρίζεται ότι η "τοξική κουλτούρα των κολλητών" (σ.σ. bro culture στα αγγλικά) της Rivian της κατέστησε αδύνατον να κάνει τη δουλειά της. Σε άλλη ανάρτηση στο LinkedIn, η Schwab είπε ότι έχει καταθέσει μήνυση κατά της εταιρείας «για διάκριση λόγω φύλου και εκδικητική συμπεριφορά».

Η 48χρονη Schwab, πρώην πρόεδρος της Aston Martin στη Β. Αμερική, εντάχθηκε στη Rivian ως πρώτος αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ πριν από λιγότερο από ένα χρόνο. Σύμφωνα με όσα έχουν ήδη κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο, λίγο καιρό μετά την πρόσληψη της Schwab, άντρες στελέχη άρχισαν να την αποκλείουν από meeting για θέματα για τα οποία ήταν υπεύθυνη. «Η Rivian καυχιέται δημόσια για την κουλτούρα της, οπότε ήταν ένα πλήγμα για εμένα όταν μπήκα στην εταιρεία και σχεδόν αμέσως βίωσα μια τοξική κουλτούρα που περιθωριοποιεί τις γυναίκες και συμβάλλει στο να κάνει λάθη η εταιρεία», αναφέρει ανάρτηση της Schwab σε blog.

«Έθεσα τις ανησυχίες μου στον υπεύθυνο ανθρώπινου δυναμικού σχετικά με τις διακρίσεις λόγω φύλου από τον μάνατζέρ μου, την κουλτούρα του «bro culture» και τον αντίκτυπο που είχε σε εμένα, την ομάδα μου και την εταιρεία. Δύο μέρες αργότερα, το αφεντικό μου με απέλυσε». «Η κουλτούρα στο Rivian καλλιεργήθηκε προσεκτικά, αλλά όχι με τον τρόπο που διαφημιζόταν», έγραψε στο blog. "Η Rivian έμοιαζε από πολλές απόψεις με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, στις οποίες κυριαρχούσαν άνδρες στην κορυφή· ωστόσο, η πιο εντυπωσιακή διαφορά μεταξύ της Rivian και των άλλων εταιρειών όπου είχα εργαστεί ήταν η έλλειψη εμπειρίας στον τομέα του αυτοκινήτου μεταξύ των άλλων στελεχών." Σύμφωνα με τη Schwab, ο ιδρυτής της εταιρείας, R.J. Scaringe, περικυκλώθηκε από μια ομάδα ανδρών που του έλεγαν αυτά που ήθελε να ακούει. «Πολλοί από αυτούς τους άνδρες είχαν δουλέψει πριν μαζί ή είχαν προσλάβει ο ένας τον άλλον και είχαν δημιουργήσει τη δική τους «λέσχη αγοριών». Η κουλτούρα αυτή επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονταν οι πιο σημαντικές αποφάσεις στην εταιρεία. «Παρά τα 20 χρόνια εμπειρίας μου στην αυτοκινητοβιομηχανία και τη θέση μου ως Αντιπρόεδρος Πωλήσεων και Μάρκετινγκ, αποκλείστηκα από κρίσιμες συναντήσεις που επηρέασαν την αποστολή μας και την ομάδα μου. Επανειλημμένα, εξέφρασα ανησυχίες σχετικά με την τιμολόγηση των οχημάτων και τις προθεσμίες κατασκευής, αλλά κανείς δεν άκουσε, παρόλο που έχω μεγάλη εμπειρία σε αυτούς τους τομείς. Μόλις οι (συχνά λιγότερο έμπειροι) άντρες συνάδελφοί μου έθεταν τις ίδιες ακριβώς ιδέες τότε αμέσως αντιδρούσε ο εμπορικός διευθυντής. Ποτέ στα χρόνια μου στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν είχα βιώσει τόσο κραυγαλέα περιθωριοποίηση».