Ξεχάστε τις... 200 λειτουργίες των συστημάτων infotainment - Η Stellantis απλοποιεί τα menu τους


Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Stellantis, Ned Curic, «καυτηριάζει» τις άχρηστες ρυθμίσεις που προσφέρονται και υπόσχεται πιο εύκολη διεπαφή χρήστη.

  • 19/6/2023

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι γεμάτα… τεχνολογικά καλούδια, τα οποία συμβάλουν στη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και της άνεσης οδηγού και επιβατών, οι οποίοι μπορούν να «επέμβουν» κατά τη διάρκεια της μετακίνησής τους και να ορίσουν τις δικές τους ρυθμίσεις.

Ωστόσο η διεπαφή χρήστη με τα οχήματα αρχίζει και περιπλέκεται και πολλές φορές οι επιλογές που προσφέρονται από τις οθόνες των συστημάτων infotainment προκαλούν «πονοκέφαλο», ιδίως σε περίπτωση που η δομή των μενού δεν είναι απλή ή εύχρηστη.

«Στις μέρες μας υπάρχουν ασφαλέστερα και πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα, αλλά ταυτόχρονα έχουμε περιπλέξει πάρα πολλά πράγματα. Οι αγοραστές ενθουσιάζονται με όλα τα προσφερόμενα χαρακτηριστικά, αλλά την ίδια στιγμή ενοχλούνται όταν δεν λειτουργούν όπως θα ήθελαν ή στις περιπτώσεις που δυσκολεύονται να βρουν τις ρυθμίσεις που ψάχνουν», τόνισε ο επικεφαλής τεχνολογίας της Stellantis, Ned Curic, με συνέντευξή του στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε η Automotive News Europe στο Παρίσι.

Ο Curic κάλεσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αρχίσουν να μειώνουν τον αριθμό των λειτουργιών που προσφέρουν, περιοριζόμενες σε αυτές που είναι χρήσιμες για τους αγοραστές. «Τι κάνει συνήθως ένας άνθρωπος στο αυτοκίνητό του; Πραγματοποιεί κλήσεις, χρησιμοποιεί το σύστημα πλοήγησης, διασκεδάζει ακούγοντας μουσική ή χρήσιμες πληροφορίες από το ραδιόφωνο και χρησιμοποιεί έναν περιορισμένο αριθμό κουμπιών ελέγχου. Αν, όμως, δείτε τι είναι εφικτό να κάνει κάποιος σε ένα αυτοκίνητο, δεν αποκλείεται να μιλάμε και για 200 διαφορετικές ρυθμίσεις», σχολίασε επικριτικά.

Η βασική αρχή, σύμφωνα με τον Curic, πρέπει να είναι «μία ματιά, ένα click. Αν μια λειτουργία δεν είναι προσβάσιμη με αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε δε χρειάζεται να υπάρχει». Επιπλέον, επεσήμανε ότι η Stellantis θα αρχίσει να απλοποιεί τα συστήματα infotainment στα οχήματά της από το 2024, όταν και θα λανσάρει τις νέες τεχνολογικές πλατφόρμες STLA Brain και STLA Smart Cockpit.

Η STLA Brain θα επιτρέψει την ταχύτερη εφαρμογή λειτουργιών και υπηρεσιών μέσω over-the-air ενημερώσεων, ενώ η Smart Cockpit θα βασίζεται σε αυτή και θα εστιάζει σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, αξιοποιώντας στοιχεία όπως η αφή, η ομιλία, το βλέμμα και οι χειρονομίες.

Πηγή: Automotive News Europe