M μοντέλα, που δεν προωθήθηκαν ποτέ στην παραγωγή


Στην BMW M GmbH κατασκευάστηκαν στην πορεία του χρόνου πάρα πολλά πρωτότυπα, τα οποία δεν προωθήθηκαν ποτέ στην παραγωγή. Κάποια από αυτά υπάρχουν… κρυμμένα στα γκαράζ της M GmbH.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: BMW
  • 2/11/2018

Η M GmbH της BMW είναι το τμήμα της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που εκπληρώνει τους ιδιαίτερους σπορτίφ πόθους των πελατών της φίρμας. Βέβαια, δεν γίνεται πραγματικότητα κάθε επιθυμία, καθώς η M GmbH πρέπει να είναι πρώτ’ απ’ όλα κερδοφόρος. Και τι δε ζήτησαν οι… αφοσιωμένοι πελάτες: ένα μεγάλο cabriolet, μία M Coupe βασισμένη στη Σειρά 8, μία M3 Touring και, και, και…

Πολλά όνειρα έγιναν πραγματικότητα, κάποια άλλα, όμως, όχι εξαιτίας και του αυξημένου χρόνου εξέλιξης, παραμένοντας έτσι πρωτότυπες κατασκευές.

Εκδοχές της M3

Με την παρουσίαση της πρώτης BMW Σειράς 3 Compact, οι φίλοι της εταιρείας ονειρεύτηκαν μία έκδοση M3. Θα εφοδιαζόταν με τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 3,2 lt., ισχύος 321 PS. Αυτό το μοντέλο έφτασε έως το τελικό στάδιο, αλλά στην παραγωγή δεν πέρασε ποτέ, γεγονός που απογοήτευσε όσους το ήθελαν, πολλοί δε απ’ αυτούς προχώρησαν σε δικές τους μετατροπές, τοποθετώντας στοιχεία της Μ3 στα Compact μοντέλα τους.

Πολύ επιθυμητή ήταν και η Touring εκδοχή της Μ3, αφού η BMW τη διέθετε μόνο σε Coupe, Cabriolet και sedan εκδοχές. Μάλιστα, για τη γενιά Ε46 της Σειράς 3 είχε κατασκευαστεί και ένα πρωτότυπο με τον straight six κινητήρα των 343 PS, ωστόσο επειδή οι προβλέψεις για την αγορά των ΗΠΑ δεν ήταν οι πλέον αισιόδοξες, αυτό το αυτοκίνητο παρέμεινε ένα και μοναδικό.

Η M5 ως cabriolet και η Μ εκδοχή της Σειράς 8

Ανάλογη εξέλιξη είχαν και άλλες Touring εκδοχές. Η εν λόγω έκδοση πήγαινε και ερχόταν ως Μ5. Η γενιά Ε28 παραδιδόταν εν γένει μόνο ως sedan, η Ε34 κυκλοφόρησε και ως M5 Touring, ενώ η Ε39 επέστρεψε αποκλειστικά ως sedan. Τέλος, στη γενιά Ε60 ήταν διαθέσιμη η Μ5 και με τα δύο αμαξώματα.

Οι άνθρωποι της BMW και της M GmbH είχαν σκεφτεί ακόμα και μία Σειρά 5 Cabriolet, βασισμένη στην Μ5 Ε34, η οποία θα αποτελούσε το αντίπαλο δέος της Mercedes-Benz E-Class της εποχής (W124). Και σε αυτήν την περίπτωση, όμως, το Δ.Σ. δεν πείστηκε για την επιτυχία και έστειλε την M5 Cabrio στα γκαράζ της εταιρείας. Την ίδια μοίρα είχε και η πρωτότυπη BMW M8, η οποία θα γινόταν η κορώνα της παλέτας των μοντέλων της BMW το 1990. Θα εφοδιαζόταν με ένα V12 κινητήρα 6,0 lt., 550 PS. Ωστόσο, η ισχυρότερη Σειρά 8 παραγωγής, που κυκλοφόρησε ποτέ, ήταν ισχύος 380 PS. Πάντως, ο πανίσχυρος V12 βρήκε θέση κάτω από το καπό της McLaren F1, αλλά και της BMW X5 LeMans.

Μια X5 με κινητήρα V12

Στην BMW X5 M της εποχής ο δωδεκακύλινδρος κινητήρας είχε φτάσει σε απόδοση τα 700 PS, που ήταν αρκετά για να αναπτύσσει ταχύτητα ακόμα και 311 km/h, αν και το βάρος της ήταν 2,1 τόνοι! Παρόλ’ αυτά, και πάλι δεν υπήρξε εξέλιξη. Ωστόσο, X5 M και X6 M κυκλοφόρησαν με τη δεύτερη γενιά των μοντέλων Χ το 2009, ενώ ο V12 μετατράπηκε σε έναν bi-turbo V8 με 555 PS.